Skocz do zawartości


Zdjęcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

Parpateusz
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano 3 tygodni temu

Prawidłowe i długofalowe zaczęcie ćwiczenia na siłowni(porady o białko itp)

Cześć,
Szukałem forum o siłowni i nie tylko, abym mógł napisać do was i poprosić o rady.

Kilka miesięcy temu zapisałem się na siłownie, kupiłem najpierw karnet na 1 miesiąc, aby spróbować czy wogólę spodoba mi się i czy będę chodził(jakiś miesiąc wcześniej zacząłem ćwiczenia w domu aby przygotować mięśnie na siłownie, bo wyczytałem w internecie że tak powinno się zrobić). Co z tego wyszło? Pochodziłem, trenując tam miesiąc, ten ostatni tydzień w tamtym miesiącu był najcięższy bo nie miałem już wogóle siły na trening(nie wiem dlaczego), dlatego postanowiłem sobie odpuścić siłownie(Gdy się tam zapisałem oczywiście poprosiłem tam trenera pracującego aby mi pomógł w pierwszym razie jak prawidłowo wykonywać niektóre ćwiczenia i pomógł). Dodam że ćwiczenia jakie wykonywałem w tamtym że miesiącu to tylko na maszynach, ze względu że chciałem najpierw poćwiczyć na maszynach i nabrać troche siły, przyzwyczaić się do ciężarów, a dopiero potem ćwiczyć na sztangach(czego do tej pory nie umiem, znam tylko z filmików martwy ciąg i wyciskanie na klate na ławeczce). Oraz jeszcze dodam jak wyglądała moja rozgrzewka na siłowni, gdy jeszcze chodziłem: 5-10minut na bieżni, potem rozgrzewka mięśni na hantlach.

Jednakże po tych kilku miesiącach przerwy uświadomiłem sobie że chciałbym coś w sobie zmienić i wkońcu chciałbym długofalowo zacząć chodzić i ćwiczyć na siłowni, a co się wiąże z takim czymś według mnie? Napewno potrzebuje do tego odżywek, i właśnie dlatego do was przychodzę z pytaniem, jakie odżywki dla mnie były by dobre, jakie dawki?

Mój opis:
Waga: 71kg
Wzrost: 176-177cm
Wiek: 17 lat
Doświadczenie na siłowni: Podstawowe ćwiczenia na maszynach(nogi, plecy, barki, klata, brzuch, biceps, triceps)

Co do diety.. Aktualnie próbuję sam sobie coś przypisać bo wiem że dieta bardzo dużo znaczy w treningach, narazie wykombinowałem jajecznice, śledzie, mleko, jogurty w odpowiednich kolejnościach i dniach, ale raczej jeszcze poczytam na waszym forum co do diet i wybiorę napewno inną dietę odpowiednią co do mojego wieku i wagi.

Co chcę osiągnąć? Ulepszenie wyglądu klaty(nie dla szpanu, poprostu dla mnie), więcej siły itp. Czyli chyba metoda "na rzeźbę", chociaż nie wiem czy mi to się uda z moją wagą i wiekiem, dlatego piszę do was.
Na siłownię zapisuje się 1 listopada, to jest pewne. Problem polega na tym że nie mam zupełnie pojęcia jakie odżywki brać aby efekty były(jestem cierpliwy, zależy mi poprostu żeby "działały") i jakie dawki? 
Myślałem o białku Serwatkowym, oraz o kreatynie. W przypadku białka brałbym 60g dziennie(chyba odpowiednia ilość co do mojej wagi), a w przypadku kreatyny nie mam pojęcia. 
I ostatnia sprawa, Budżet. Budżet jakim dysponuję to 900zł, trochę to zbierałem (troche mi to zajęło bo mój wiek tak niezbyt pozwala mi na pracę), i chciałbym to wydać jak najlepiej na siłownie, czyli odżywki itp. Nie chciałbym wydawać wszystkiego odrazu, chciałbym żebyście mi coś zaproponowali, na początek na spróbowanie, czyli niewiem 1kg czegoś tam odżywki, a potem jeśli się okaże że mi się to przyjmie to kupię np 3kg tego żeby mieć to na więcej.

Chyba już wszystko napisałem, jeśli zapomniałęm o jakiejś istotnej informacji dla was to przepraszam, napiszcie to dopiszę, z góry dziękuje za pomoc.


  • 0

Haroldek48
  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 4828 postów
  • Pomógł: 177
644
Wyśmienita
  • Lokalizacja:Dabrowa Gornicza
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wielki Mistrz, Iron Guru Vince, Gironda, Wyznaczył droge Która zamierzam, iść..
    nikt nie mówił że będzie Łatwo!!
  • Staż [miesiące]:Od 2000 roku
  • Wzrost [cm]:175
  • Biceps [cm] :48
  • Klatka piersiowa [cm]:128
  • Pas [cm]:84
  • Udo [cm]:67
  • Przysiad [kg]:170 x 2
  • Wyciskanie [kg]:140x2/ 120x 6/
  • Martwy ciąg [kg]:220x 3 / 240kg x1
  • Waga [kg]:86

Napisano 3 tygodni temu

Re: Prawidłowe i długofalowe zaczęcie ćwiczenia na siłowni(porady o białko itp)
Co do odżywek to przede wszystkim dieta na pierwszym miejscu
Co do suplementów to na początek warto zainwestować w dobrej jakości zestaw witamin i minerałów a odżywki mogą poczekać jeśli musisz koniecznie to używaj ich tylko jako uzupełnienie diety a nie jako jej podstawę uzupełnienie diety znaczy tyle ze bierzesz odżywkę i uzupelniasz to czego akurat brakuje w danym momencie w diecie np białko jeśli dajmy na to Twoje dzienne zapotrzebowanie na białko będzie wynosić 150g a Ty dpstarczysz z diety dajmy na to 110g to te brakujące 40g możesz uzupełnić odżywka co do kreatyny przez pierwsze 3mc nie ma sensu jej brać w tym czasie efekty będą dobre bez jej stosowania..
Co do maszyn na siłowni to jest to strata czasu na tym ani siły ani masy nie zdobędziesz na początek proponuje trening fbw trening całego ciała 3x w tygodniu
Więcej do poczytania na temat treningu masz tutaj
http://forum-kultury...any-treningowe/
  • 2



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019