Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trening do oceny


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

paker1011
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 240 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:siłownia

Napisano Ponad rok temu

Trening do oceny
Oto przykładowy, 12-tygodniowy cykl treningowy wyciskania w leżeniu:

FAZA I-tydzień 1-3

Ten okres ma na celu kształtowanie ogólnej wytrzymałości i rozwoju masy mięśniowej oraz doskonalenie techniki. Technika zaś wyciskania polega na tym, aby również i na treningu nie odrywać bioder od ławki, wypracować sobie najbardziej odpowiadający chwyt sztangi i pozycje startową. Przez pierwsze trzy tygodnie w wyciskaniu stosuje się progresję obciążenia wg. następującego klucza:10-5-5-10-10-do oporu To znaczy I serie wykonujemy w 10 powt., II w 5 powtórzeniach itd., a ostatnią do"oporu". Z tym, że w każdej serii zwiększamy obciążenie przynajmniej o 2,5kg(w zależności od możliwości i samopoczucia).

Poza tym ćwiczenia pomocnicze:

-tzw.rozpiętki w leżeniu płasko
-wyciskanie sztangi w leżeniu wąskim uchwytem
-unoszenie ramion bokiem w górę w opadzie przodem
-pompki na poręczach z dodatkowym obciążeniem

Wszystkie te ćwiczenia wykonywać w trzech seriach po 10 powt., również z progresją obciążenia.

FAZA II-tygodnie 4-6

Stosujemy progresję w wyciskaniu leżąc wg klucza 10-5-5-8-8-8 dodając w każdej serii po 2,5kg.

Ćwiczenia pomocnicze:

-wyciskanie sztangi na skośnej ławce
-wyciskanie sztangielek w staniu
-rozpiętki płasko
-krzyżowanie linek wyciągu przed klatką-brama

Wszystkie pomocnicze po 3 seriex 10 powt. z progresją.

FAZA III-tygodnie 7-9

Progresja wyciskania wg klucza 10-5-5-5-5-5 z podwyższaniem obciążenia oraz 4 ćwiczenia pomocnicze z progresją,ale mniejszą niż poprzednio liczba powtórzeń w serii.

FAZA IV-tygodnie 10-12

Wykonuje się 6 serii po trzy powtórzenia z obciążeniem 80% CM, wyciskać z wyraźnym zatrzymaniem sztangi na klatce piersiowej. Trening dodatkowy-trzy ćwiczenia po trzy serie do maksymalnego wyczerpania, a na zakończenie kilka serii na mięsnie brzucha.

W podobnym cyklu i z podobną progresją ćwiczy się również przysiady i martwy ciąg. Oczywiście ćwiczenia pomocnicze do tych bojów będą inne, wzmacniające szczególnie grzbiet, nogi i pośladki.
  • 0

Bulet
  • Użytkownik
  • Pip
  • 13 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Trening do oceny
Widze ze chyba tu nawiazujesz do trójboju ... tak wiec odrazu napisze ze ten plan jest mocno przesadzony... sa o wiele lepsze plany ktore dodadza nam kg na klacie.
  • 0



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020