Dieta na nabranie masy i TŁUSZCZU
Napisano Ponad rok temu
Potrzebuję pomocy w ułożeniu diety, która pomoże mi nabrać mięśni i tłuszczu (tak, to nie żart). Jestem obecnie studentem, należę do sekcji pływackiej i chodzę na siłownie. Pływam 2x w tygodniu po ponad 1h mocnego treningu i dodatkowo 10 minut sauny. Ponadto chodzę na siłownię 3x w tygodniu choć czasem nie daję rady to mniej i mam jeszcze 1,5h zajęć z wychowania fizycznego na którym to gramy zazwyczaj w piłkę nożną. Ostatnio zacząłem się zastanawiać czy basen mnie bardziej nie odchudza, ponieważ...
Obecnie mam 173cm wzrostu, 65kg wagi. Miałem okazję zbadać ilość tłuszczu w swoim organizmie, ale przy stoisku reklamowym co może sugerować niewielką dokładność. Tak czy inaczej wyszło mi tylko 8%!!! Operator tego czegoś powiedział, że norma to 15%. Od jakiegoś czasu próbuję przybrać na wadzę, ale bez skutku. Nabrałem dzięki siłowni dużo siły, a basen daje mi wytrzymałość i mam teraz determinację na poważne ćwiczenia, jednak brakuje mi diety. Na siłowni jest człowiek od ustalania treningu, także to nie jest problem, ale muszę wiedzieć co jeść.
Proszę o jakieś sugestie. Zaznaczam, że poza mięśniami potrzebuję również TŁUSZCZU, więc czy nie powinienem zrezygnować na jakiś czas z basenu? Nie mam też zbyt dużo pieniędzy, więc podajcie mi kilka alternatyw do tego co jeść, bo nie zawsze będzie mnie stać na orzechy nerkowca ...
Co do sylwetki to dodam, że widać niedowagę, szczególnie w talii i nogach.
Napisano Ponad rok temu
Przede wszystkim musisz obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne uwzględniając wszystkie aktywności jak basen czy siłownia, potem podzielić na 5-6 posiłków które staraj się spożywać co 2,5 do nawet 4 h ( średnio 3 h), w zależności jaki był to posiłek. Myślę że w podwieszonych tematach znajdziesz jakieś rady. źródła białka: mięsa wszelkiego rodzaju(wołowina, kurczak, wieprzowina), ryby, jajka, twaróg, serek wiejski, jakieś odzywki