Skocz do zawartości


Zdjęcie

Początkujący 17 latek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

Damianero
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Początkujący 17 latek

Witam

 

 

Z góry przepraszam za tak "nieprofesjonalne" pytania i proszę o niekasowanie wątku.

 

Mam 17 lat, ważę 65 kg, mam ok. 175 cm wzrostu. Chciałbym popracować nad swoim ciałem, gdyż wygląda ono krótko mówiąc kiepsko. Na pewno chciałbym nabrać mięśni w rękach, gdyż nawet T-shirty ze zwykłymi rękawami leżą na mnie strasznie luźno. Również chciałbym mieć umięśnioną klatę i ładną rzeźbę brzucha. 

Słyszałem, że w tym wieku nie powinno się ćwiczyć z ciężarem, bo można przestać rosnąć(?). Siłownie mam za daleko, więc pozostają ćwiczenia w domu. Mam tylko 2 hantle i skośną ławkę (nie taką prostą pod sztangę). Na normalną ławkę i sztangę nie mam miejsca w domu. 

Wiele czytałem na temat ćwiczeń, diety itp, ale wciąż jestem w tym temacie zielony. Dieta to też istotny element, także też bym musiał jakąś mieć, póki co ograniczyłem słodkie rzeczy ( batony, czekolady), jedynie czasem zjem jakieś ciasto.

Dodam, że będę od następnego tygodnia chodził po długiej przerwie na treningi ju-jitsu, najprawdopodobniej w czwartki i piątki, gdyż praktycznie tylko te terminy mi pasują. Treningi trwają po ok. 1,5h każdy. Myślałem też nad bieganiem i basenem, tylko nie wiem, czy to pożądane w moim wypadku,

W związku z tym, co napisałem w mojej głowie rodzą się pytania:

Jaki mam mieć plan ćwiczeń by osiągnąć to, co wymieniłem na początku mojego referatu?

Co z dietą (wiem, że to nie ten dział, fajnie gdybyście mi pomogli ją dobrać do mojego zestawu ćwiczeń, itp) ?

Czy prócz ju-jitsu i ćwiczeń w domu potrzebuję coś jeszcze ?

 

Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i proszę o nieodsyłanie mnie do "uniwersalnych zestawów", itp, gdyż bardzo bym chciał, jakbyście mi to szczegółowo wytłumaczyli. :)

 

 

IMG_20140327_192927.jpg