Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suplementy i dawkowanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

Drakh
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Tydzień temu

Suplementy i dawkowanie

Cześć!

Mam kilka pytań odnośnie suplementacji, odżywek i posiłków przed i/lub po treningach. Dieta będzie ogarnięta, rozpiska treningowa itd. jest, a interesują mnie przede wszystkim rodzaje suplementów, jakie stosuje się/stosujecie Wy, użytkownicy, jakie może polecić bazując na własnym doświadczeniu itp.

 

Sporo poczytałem o białkach, kreatynach, węglach  itd., itp., i jedne źródła mówią tak, a drugie zupełnie inaczej. Sam nie wiem jakim źródłom można zaufać. Rozbiję po prostu moje wątpliwości na kilka punktów.

 

  1. Kreatyna
  1. monohydrat, jabłczan kreatyny czy stacki? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
  2. dawkowanie – zaraz po przebudzeniu, przed i po treningu? Czy może tylko jedna dawka po przebudzeniu? Słyszałem już różne opinie (nawet potwierdzone naukowo, że m.in. przyjmowanie kreatyny zaraz po treningu tak naprawdę nic nie da).

 

  1. Białko
  1. koncentrat, izolat czy kazeina? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
  2. z własnego doświadczenia, podczas redukcji, koncentrat zdecydowanie mi nie służył, po odstawieniu go o dziwo waga w końcu zaczęła spadać (chociaż podejrzewam, że to wina składu tego białka). Kazeina przed snem?
  3. dawkowanie – konkretny czas w dni treningowe? Czy może po prostu między posiłkami, do posiłków w ramach dopełnienia dziennego zapotrzebowania? (do tej pory korzystałem wg starego, utartego schematu „białko zaraz po treningu”, co podobno nie ma sensu).

 

  1. BCAA
  1.  Wasze sprawdzone, ulubione firmy? Dawkowanie (jak w poprzednich punktach, kiedy najlepiej).

 

 

  1. Węgle po treningu
  1. proste czy złożone? Przykłady Waszych posiłków/szejków/owoców potreningowych? (niektórzy polecają banany/jabłka, inni z kolei odradzają i bardziej polecają kiwi, ananasy)
  2. dawkowanie – zaraz po treningu?
  3. następny posiłek po treningu? Ok. godzinę po treningu? Wcześniej, później?

 

  1. Suplementy podczas cyklu na masę
  1. gainery – możecie polecić dobre, sprawdzone firmy?
  2. jakie proporcje w stosunku węgle-białko?
  3. dawkowanie (jak w poprzednich punktach).
  4. czy coś prócz gainerów w cyklu masowym możecie polecić?

 

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi, nawet na tylko wybrane punkty!:)


  • 0

Haroldek48
  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 4761 postów
  • Pomógł: 175
634
Wyśmienita
  • Lokalizacja:Dabrowa Gornicza
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Wielki Mistrz, Iron Guru Vince, Gironda, Wyznaczył droge Która zamierzam, iść..
    nikt nie mówił że będzie Łatwo!!
  • Staż [miesiące]:Od 2000 roku
  • Wzrost [cm]:175
  • Biceps [cm] :48
  • Klatka piersiowa [cm]:128
  • Pas [cm]:84
  • Udo [cm]:67
  • Przysiad [kg]:170 x 2
  • Wyciskanie [kg]:140x2/ 120x 6/
  • Martwy ciąg [kg]:220x 3 / 240kg x1
  • Waga [kg]:86

Napisano Tydzień temu

Re: Suplementy i dawkowanie
Przedewszystkim dieta i odpowiedni trening..
Dla początkującego tak naprawdę nic więcej nie trzeba
Witaminy + Minerały to w zupełności wystarczy...
Białko - Jeśli nie jesteś w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości białka z diety to możesz uzupełnić jednak max 30% dziennego zapotrzebowania z odżywki
Kreatyna można zacząć stosować wówczas kiedy zatrzymaml nam się progres w celu przełamania stagnacji treningowej
Najlepiej sprawdzi się zwykły monochydrat
Bcaa Bardzo przydatne jeśli jesteśmy np na redukcij i mamy deficyt kaloryczny w innym wypadku nie ma sensu
  • 0



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019