Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trening RP "Rest-Pause"


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

Grammatikk

Grammatikk
  • Zabanowany(a)
  • PipPipPipPip
  • 19491 postów
  • Pomógł: 221
  • Lokalizacja:Kraków
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:https://www.facebook.com/mateusz.pawlak.5473
  • Staż [miesiące]:Sam już nie wiem dłuuugi jest ;)
  • Wzrost [cm]:193
  • Pas [cm]:85
  • Wyciskanie [kg]:Na zerwanej klacie nie nawyciskam...
  • Martwy ciąg [kg]:Nie wykonuję tego ćwiczenia
  • Waga [kg]:98,5

Napisano Ponad rok temu

Trening RP "Rest-Pause"
Trening RP " Rest-Pause"
Jest to system opierający sie na innych popularnych systemach treningowych. Cała masa metod treningowych nie jest stosowana i jednocześnie jest uważana za dziwactwo. Jednak stosowane cyklicznie mogą nie tylko urozmaicać treningi ale i zdziałać prawdziwe cuda. Metoda RP czyli przerwy wypoczynkowej w trakcie serii była stosowana już w czasach Arnolda (złotej erze kulturystyki)
 
Sprawdza się zarówno na masie, sile , gęstościówce jak i redukcji.
 
Rest Pause to po prostu krótka najczęściej kilkunastosekundowa przerwa wypoczynkowa w trakcie długiej serii danego ćwiczenia. Wygląda to dokładnie tak:
- dzielimy jedną serię na kilka miniserii z kilkunastosekundowymi przerwami w danym ćwiczeniu dzięki czemu pozwala to na wykonaniu większej liczby powtórzeń niż gdybyśmy robili serię do załamania, możemy w ten sposób zrobić nawet kilkakrotnie więcej powtórzeń niż tradycyjnie. To doskonały bodziec do wzrostu masy i siły, do przełamania stagnacji.
- stosujemy w wiekszości ciężary submaksymalne i maksymalne co sprawia że jest to metoda dla zaawansowanych kulturystów.
 
Naprostsza odmianą RP jest trening w którym ostatnia seria danego ćwiczenia jest wykonywana z omawianymi przerwami a przerwa w miniseriach wynosi ok 30-45 sekund. Hardkorowe odmiany tego treningu pozwalają na wykonywanie nawet wszystkich serii dzielonych na miniserie... To jednak bardzo obciąża układ nerwowy i trzeba taki trening stosować okazjonalnie cyklicznie i dosyć krótko.
 
Przykładowych planów jest nieskończenie wiele dlatego nie będę wklejał wiekszej ilości a tylko ciekawy opracowany przez Mike`a Mahlera. W razie pytań proszę zakładać stosowne tematy w dziale.
 
Plan Wg.Mike`a Mahlera
 
Poniedziałek/Piątek:Klatka,plecy,biceps
 
-wyciskanie płasko* 10x1
-wiosłowanie sztangą w opadzie 10x1
-uginanie sztangielki stojąc(jednorącz) 10x1
 
*stojaki od sztangi ustawiamy bardzo nisko,tak,aby sztangą była tuż nad klatką piersiową
 
Środa/Niedziela:Nogi,barki
 
-przysiad* 10x1
-mc na prostych nogach 10x1
-wyciskanie żołnierskie 10x1
-wspięcia stojąc 10x1
 
*pododnie jak przy wyciskaniu stojaki bardzo nisko
 
Brak w tej rozpisce czegoś typowego na triceps,autor tego treningu uważa,że nie jest to potrzebne ze względu na to,że pracuje on przy wyciskaniach.
 
Zaznaczam,że jest to metoda dla bardzo ZAAWANSOWANYCH i podczas treningu niezbędna jest ASEKURACJA.
 
Przyznam szczerze, że plan Mahlera jest dość wymagający.
Ze swojej strony zmodyfikowałem go troche i mogę zagwarantować, jest on w 100% skuteczny ( jestem bardzo zadowolony a ciężko mnie zadowolić)
 
PONIEDZIAŁEK ( Rest-pause)
 
-wyciskanie płasko 10x1
-wiosłowanie sztangą w opadzie 10x1
-uginanie sztangi stojąc 5x2 ( nie daje tutaj rest pause gdyż mam obawy , iz będę nadrzucał ciężar. Mysle ,że lepszym rozwiazaniem w moim przypadku bedzie wykonanie 5 serii po 2 pow z nieco mniejszym cięzarem z plecami przy scianie)
 
 
 
WTOREK ( Rest- pause)
 
-przysiad* 10x1
-mc na prostych nogach 10x1
-wyciskanie żołnierskie 10x1
-wspięcia ( tu tez bez rest pause)
 
CZWARTEK (lżej)
 
- podciąganie na drążku 3-4 serie
- wyciskanie skos ujemny 3-4 serie
- poręcze 3 serie
-uginanie sztangielek chwyt młotkowy 3 serie
 
PIATEK ( lżej)
 
- przysiady na jednej nodze na podwyzszeniu 3 serie
-uginanie nóg leżąc 3 serie
- dzień dobry 3 serie
-podciaganie sztangi wzdłuz tułowia 3 serie
- wspięcia
 
 
 
Opracował: Grammatikk
Wszelkie prawa zastrzeżone

Mateusz Pawlak ;)



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019