Skocz do zawartości


Zdjęcie

Interwały a siłownia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

Blancior
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Interwały a siłownia

Witam wszystkich

Mam 21 lat oraz 92 kilo więc postanowiłem zrzucić kilka zbędnych kilogramów przy jednoczesnym wyrzeźbieniu sobie mięśni. Chodziłem już w przeszłości na siłownię więc nie jestem całkiem zielony z tego tematu. Słyszałem, że najskuteczniejsze w spalaniu tkanki tłuszczowej są interwały. Moje pytanie brzmi: czy mogę trenować na siłowni a po treningu wykonać 10 minut interwałów na bieżni? Ile razy w tygodniu mogę trenować na siłowni a ile interwały? Z góry bardzo dziekuję za pomoc :)


  • 0

RychuP
  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 1075 postów
  • Pomógł: 81
307
Wyśmienita
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano Ponad rok temu

Re: Interwały a siłownia

Zakładając, że robisz trening siłowy 3 - 4 razy w tygodniu, to interwały możesz z powodzeniem robić 2 razy w tygodniu w dni wolne od treningu siłowego - taka ilość interwałów w zupełności wystarczy.

 

Najlepsze interwały to interwały biegowe wykonywane na wolnym powietrzu (ale teraz jest zima, więc odpadają), interwały na pływalni czyli w basenie (to mogłoby być), albo interwały na skakance (to też mogłoby być ale potrzebne obuwie sportowe z amortyzacją).

Jednak jeśli z jakichś przyczyn nie możesz uskuteczniać powyższych aktywności, to od siebie mogę polecić interwały na rowerze stacjonarnym (np. spinningowym) lub interwały na ergometrze wioślarskim lub interwały na orbitreku.

Interwały na bieżni są gorszym rozwiązaniem - wiem, bo trenowałem na różnych sprzętach kardio i dużo mniej czasu potrzeba, aby rozpędzić się na rowerze stacjonarnym niż na bieżni i dużo mniej czasu potrzeba aby zwolnić na rowerze stacjonarnym niż na bieżni.

 

Pamiętaj o tym, żeby spać minimum 7, a najlepiej 8 - 9 godzin na dobę oraz aby odpowiednio się odżywiać.