Witam.Mam 16 lat i przy 171cm wzrostu ważę 62kg.Przy nieco zmodyfikowanej diecie z fabrykasily.pl wskaźnik na wadze nawet nie drgnął.Problem jest w tym że jestem dosyć szczupły a chciałbym ''urosnąć'' więc podpytałem kolegów co robić-odpowiedź zawsze brzmiała ''odżywki'' a mianowicie gainery.Nie znam się na tym kompletnie i nie wiem czy przy takim wieku mogę zacząć to brać,a nawet jeśli to jaki rodzaj,jakiej firmy kupić itd.Ćwiczę praktycznie od zawsze bo prowadzę sportowy tryb życia ale to tylko pompki,przysiady i bieganie.Miesiąc temu kupiłem sobie hantle,ławeczkę i drążek.Do tego co piątek mam możliwość przyjścia na siłownię.Chciałbym dowiedzieć się jaki gainer kupić przy moim wieku i wadze i czy właściwie warto zaczynać przygodę z odżywkami.
Gainer- czy warto? Jaki wybrać?
Napisano Ponad rok temu
Koledzy, którzy mówili Ci żebyś brał odżywki to urośniesz mądrzy nie są-to tak delikatnie rzecz ujmując Gainer to nic więcej jak uzupełniacz braków w diecie, więc nie ejst Ci potrzebny bo bez problemu wymaganą ilość kalorii wyciągniesz z naturalnego pożywienia. Jeśli chcesz przybrać na masie to po prostu musisz jeść więcej. Oblicz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i dodaj ok. 300 kcal. Spożywaj 4-6 pełnowartościowych posiłków dziennie.
Napisano Ponad rok temu
Dieta na masę
Poradnik budowania masy mięśniowej
Mój dziennik treningowy → NA CIELE SWYM HISTORIĘ MĄ PISZĘ
Napisano Ponad rok temu
Myślę, że lepiej będzie skupić się na porządnej diecie. Tym bardziej, że jesteś młody, a Twój organizm od zawsze ma kontakt ze sportem. Oznacza to, że wyciagnie bardzo dużo korzyści ze zbilansowanego jadłospisu. Zacznij więc od wyliczenia swojego dobowego zapotrzebowania za pomocąKalkulatora BMR. Uzyskany wynik powiększ o 200 kcal, a następnie podziel na całkowitą liczbę posiłków w ciągu doby (od 4 do 7). Oprócz tego sprawdź poniższe linki dotyczące budowania masy mięśniowej:
Dieta na masę
Poradnik budowania masy mięśniowej