Skocz do zawartości


Zdjęcie

System dietetyczny CKD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

Grammatikk

Grammatikk
  • Zabanowany(a)
  • PipPipPipPip
  • 19491 postów
  • Pomógł: 221
  • Lokalizacja:Kraków
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:https://www.facebook.com/mateusz.pawlak.5473
  • Staż [miesiące]:Sam już nie wiem dłuuugi jest ;)
  • Wzrost [cm]:193
  • Pas [cm]:85
  • Wyciskanie [kg]:Na zerwanej klacie nie nawyciskam...
  • Martwy ciąg [kg]:Nie wykonuję tego ćwiczenia
  • Waga [kg]:98,5

Napisano Ponad rok temu

System dietetyczny CKD

Dieta CKD

Dieta CKD czyli Cykliczna Dieta Ketogenna to jeden z najlepszych spalaczy tłuszczu. Odkryta na poczatku lat 20 XX wieku przy okazji leczenia chorych na padaczkę. Naukowcy doszli do wniosku że w przypadku osób poddanych głodówce organizm zaczyna spalać własne białka i tłuszcze wydzielając do moczy sduże ilości ciał ketonowych i kwasu moczowego. Ustalono również że jeżeli taka głodówkę zakończyć przejściem na dietę w której ok 40% stanowić będą tłuszcze to wydzielanie kwasu moczowego nadal zachodzi w takim samym stopniu.
 
Opis działania:
Jak pewnie wicie węglowodany powodują wydzielanie przez trzustkę i skoki insuliny we krwi ( insulina to hormon magazynier ). Insulina przyspiesza tempo przenikania glukozy z krwi do komórek (głównie do komórek mięśnie szkieletowych) , zwieksza tempo magazynowania glikogenu w wątrobie i mięśniach oraz wzmaża spalanie glukozy. Jednak przy nadwyżce kalorii powoduje odkładanie sie tłuszczu w organiźmie. Jak więc to działa? Jak mozna tracić tłuszcz kiedy organizm jest w trakcie magazynowania? Jest to trudna kwestia i idealne wydaje się obniżenie podazy węglowodanów. Organizm zaczyna wiedzieć że nie ma już węglowodanów które mógłby zamienić na energię dlatego musi znaleźć inne jej źródło którym jest nasz tłuszcz. Ten proces zachodzi w stanie ketozy. Stan ten występuje gdy w naszej wątrobie nie ma już glikogenu i zaczyna sie produkcja ketonów ( toksycznych związków powstających w procesie spalania tłuszczy). Stan ten sprawdzamy  używając pasków do mierzenia zawartości ketonów w moczu. Paski sa dostępne w każdej aptece bez recepty.
 
Wymogi diety:
Sentencja "pracuj inteligentie, nie ciężej" zdobywa większego znaczenia niż podczas jakiejkolwiek innej diety, którą do tej pory stosowałeś. Trzeba w pełni zrozumieć co musisz zrobić aby zoptymalizować drogę do załozonego celu. Nie można oczekiwać, że po prostu ucinamy wszystkie wegle w diecie, trenujemy ciężko i gubimy tłuszcz. Jednakże jedną z wariacji takiego założenia jest właśnie dieta CKD która stosowana zgodnie z jej przykazaniami doprowadzi Cię do upragnionego celu.
 
Na początku musimy rozplanować dietę, zapisz twoją suchą masę ciała, nie ogólną! Jeżeli np. ważysz 100kg i masz 20% tłuszczu zapisz 80kg, mnożymy to przez dwa i mamy dzienną ilość białka w gramach które musisz spożywać. Resztę twoich kalorii stanowić będą tłuszcze. Tu własnie jest ten "paradoks", musisz jesć tłuszcz żeby splać tłuszcz, nie ma innego wyjścia Samopoczucie na takiej diecie jest wspaniałe, choć pierwsze dni (nawet do 5-7 dni) moga być trudne. Obnizony poziom cukru we krwi, ogólne osłabienie i złe samopoczucie mogą dać ci się w znaki, choć nie muszą, wszystko zależy od organizmu. U mnie tylko pierwszy dzień jest cięzki, potem już z górki. Będzie cię nękać mniejsze uczucie głodu - jeżeli w ogóle, wyeliminowanie insuliny i obniżenie poziomu glukozy we krwii spowoduje, że hormony spalające tłuszcz będą robić co do nich należy.
 
Ilość tłuszczu:
Zaleca się zaczynanie z deficytem wynoszącym ok. 500 kalorii. Jeżeli nie wiesz ile wynosi Twoje zapotrzebowanie, przeważnie jest to waga ciała razy 30 wyrażone w kaloriach. Skoro ważysz 100 kg twoje zapotrzebowanie wynosi 3000 kalorii, odejmując od tego 500 kalorii i 640 kalorii które dostarczasz z białka, pozostaje 1860 kalorii na tłuszcze. Oczywiście każdy organizm jest inny, jeżeli nie będziesz mógł wejść w ketozę znaczy, że białka jest troszkę zbyt dużo, a tłuszczy za mało, trzeba wsłuchać sie w swój organizm. Pamiętaj, że nie można przesadzać z białkiem ponieważ może zostać ono przekształcone na glukozę i wyjście z ketozy gotowe. Ogólna ilość przyjmowanych węglowodanów nie powinna przekraczać 20 gram dziennie, co jest dosyć trudne do utrzymania. Bez skrupulatnego liczenia z kalkulatorem w eku się nie obejdzie..
 
Weekend - czas na ładowanie węglowodanami
Jako że glikogen jest głównym źródłem dla naszych mięśni, nie możemy po prostu zlikwidować wszystkich jego zapasów zapomnieć o nim i trenować ile nam się podoba. Musimy go co jakiś czas uzupełniać. Twóje półtora dnia wolnego pozwala zrobić dwie rzeczy. Musisz wynagrodzić sobie 5 dni bez węglowodanów, czyli jesz prawie wszystko to na co masz ochotę, spagetti, pizze, lody wszystko co ma węgiel jest na wagę złota. Druga to taka, że wysoki poziom insuliny pozwoli wypełnić mięśnie glikogenem i będziesz miał energię na następny tydzień treningu.
 
Nasze ładowanie powinno zacząć się w piątek wieczorem i trwać przez całą sobotę do północy. Teraz musisz okreslić ile potrzeba tych węglowodanów. Niektórzy będą tymi szczęśliwcami, że będą mogli jeść dosłownie co chcą i nie przejmować się wyliczeniami, ale skupmy się na przeciętnej osobie. Zaleca się ok. 10-12 gram węglowodanów na kg suchej masy. 100 gram tych węgli powinno być przyjęte po treningu w piątek zrobionym najlepiej wieczorem (tym zajmiemy się w punkcie dotyczącym treningu) razem z szybko działającą serwatką w ilości 50 gram (stosunek 2:1, można trochę zmieniać ilość). Następnego dnia pochłaniamy jakieś 700 gram węgli, wraz z niezmienną ilością białka czyli 160 gram. Pytanie a co z tłuszczami.
 
Przez pierwsze 24-30 godzin ładowania organizm będzie wykorzystywał wszystkie węglowodany do uzupełniania glikogenu, białko do budowy, a tłuszcz do energii. Jednakże ten tłuszcz wyrażony w gramach niech nie przekracza Twojej wagi ciała. Jeżeli ktoś nie chce nie musi robić ładowania co 5 dni, może robić np. nawet co 10, wszystko zależy od organizmu, od samopoczucia itd, niektórzy robią to raz na dwa tygodnie, ale jeżeli chcą utrzymać jak najwięcej mięśni ładują co 5-6 dni.
 
Tak więc od niedzieli do piątku cały dzień jemy tłuszcz i białko z wyjątkiem dni treningowych gdzie po treningu spożywamy tylko białko bez tłuszczu (w piątek razem z węglowodanami), które musimy przyswoić najszybciej jak możemy.
 
W piątek po południu zjemy przed treningiem niewielka ilość węgli (np 2 banany lub brzoskiwnie). To przygotuje wątrobę i mięśnie do ładowania węglowodanami i da nieco energii na ostatni w tygodniu trening, który trzebawykonać. Później od piątku do soboty wieczór jemy węglowodany.
 
 
Trening na diecie CKD.
Powstaje pytanie, jak zoptymalizować trening aby zminimalizować spadki mieśni i trzymać wyski metabolizm poczas diety? Zanim do tego przejdziemy musimy wiedzieć, że jest jedna rzecz którzą musimy zrobić, i jedna rzecz której nie możemy zrobić.
 
Po pierwsze objętość treningu musi być niższa niż podczas zwykłego programu. Przetrenowanie jest prawdopodobnie zabójcą numer jeden dla motywacji, zwiększa katabolizm i powoduje mniejsze spadki tłuszczu.
 
Po drugie trzeba rozwiać mity o mniejszych ciężarach i dużej ilości powtórzeń na redukcję. Wyciskasz 150kg i musisz nadal wyciskać 150 kg aby utrzymać ten sam mięsień.
 
Jeżeli już mamy ustalone dwie naczelne zasady treningu możemy przejść do konkretnego programu. W poniedziałki i wtorki będziemy robić słabsze grupy mięśniowe, w środy i czwartki odpoczynek lub trening aerobowy, w czwartek wieczorem mocne grupy jak mięśnie nóg, a w piątki przeplataniec poniedziałku i wtorku.
 
 
Kilka słów na koniec:
Dieta CKD to bardzo skuteczna dieta ale i bardzo trudna zarazem. To system dla ludzi zmotywowanych i pełnych silnej woli. Mozna jeść smazone i tłuste potrawy które są tak bardzo zakazywane w innych systemach dietetycznych.
 
 
Opracował: Grammatikk
Wszelkie prawa zastrzeżone
 
 
 

 


Mateusz Pawlak ;)


Maravia
  • Ekspert
  • PipPipPipPip
  • 2603 postów
  • Pomógł: 3
98
Dobra
  • Płeć:Kobieta
  • Wzrost [cm]:168
  • Waga [kg]:53

Napisano Ponad rok temu

Re: System dietetyczny CKD

Swietne opracowanie.


  • 0



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018