Skocz do zawartości


Zdjęcie

przepuklina :(


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
6 odpowiedzi w tym temacie

musics
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

przepuklina :(
Mam pytanie. Poniewarz od wczoraj boli mnie na wysokosci pachwiny (miedzy członkiem a nogą) i dzisiaj zaczeło to troche puchnąć. I boje się że może to być przepuklina. Nie znam się i dlatego pisze o pomoc czy to napewno to czy może coś innego. Ostatnio ćwiczyłem (od tygodnia ćwicze) i w piątek zrobiłęm sobie trening na plecy (bez pasa niestety), a wczoraj robiłęm troche na działce (kopałem).

Prosił bym o odpowiedzi czy to napewno przepuklina i czy ktoś mial a jak tak to czym to skutkuje.
  • 0

suzin
  • Użytkownik
  • Pip
  • 34 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: przepuklina :(
Proponuje Ci udać sie z tym jak najszybciej do lekarza bo z przepukliną nie ma żartów, jeżeli nie miałeś żadnego stłuczenia ani jakiegoś urazu mechanicznego to bardzo prawdopodobne że to przepuchlina. Niżej zamiaszczam objawy przepisane z ksiązki medycznej.

Jakie są objawy przepukliny?

Zależą one oczywiście od jej umiejscowienia. Jednak na początku zazwyczaj występuje uczucie dyskomfortu i bólu w okolicy, gdzie powstaje przepuklina. Objawy te pojawiają się po wysiłku fizycznym lub parciu na stolec. To początek przepukliny, gdy zawartość jamy brzusznej zaczyna rozpychać otwór w powięzi brzusznej zwany przez chirurgów wrotami przepukliny. Z czasem dolegliwości stają się bardziej dokuczliwe i pojawia się uwypuklenie w pachwinie, w okolicach pępka lub w górnej części uda. Początkowo cofa się samoistnie lecz może zdarzyć się, że trzeba ucisnąć przepuklinę ręką, aby jej zawartość cofnęła się do brzucha. To ostatni dzwonek aby udać się do chirurga.
  • 0

musics
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: przepuklina :(