Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trening a liczba powtórzeń


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

quento
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano 3 miesiące temu

Trening a liczba powtórzeń

Cześć,

 

na siłownię chodzę od kilku lat, ale chodzi mi bardziej ogólnie o trening, nie jakąś profesjonalną kulturystykę i zwiększenie masy - bardziej o formę, uprawianie sportu, zapobieganie 'brzuszkowi", itp. Oczywiśćie - jak uda się jakoś fajnie wyrzeźbić mięśnie, to jak najbardziej tak, tylko nie chodzi mi o typową kultirystykę. Dietę staram się trzymać, ale również bez wielkiego spinania, tzn. nie tak, jak w przypadku profesjonalnych kulturystów. Ważę 89 kg przy 188 cm wzrostu.

 

Mam pytanie o liczbę powtórzeń: otóż trenuję 3 razy w tygodniu, większe partie mięśni łączę z mniejszymi, po 2 ćwiczenia na każdą, 4 serie: 14 powtórzeń, 12 powtórzeń, kolejne 12 i 10. Jakiś czas temu osoba wyglądająca na doświadczonego w treningu poradziła mi, że lepiej robić mniej powtórzeń, a dokładniej, nawet 8 wystarczy, a nawet mniej.

Stąd moje pytanie: ile powtórzeń powinna tak średnio obejmować seria, jaka najlepsza kombinacja liczby powtórzeń dla poszczególnych serii? Lepiej więcej czy mniej?

Dzięki z góry!


  • 0

RychuP
  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 781 postów
  • Pomógł: 66
239
Wyśmienita
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 3 miesiące temu

Re: Trening a liczba powtórzeń

Cześć,

 

na siłownię chodzę od kilku lat, ale chodzi mi bardziej ogólnie o trening, nie jakąś profesjonalną kulturystykę i zwiększenie masy - bardziej o formę, uprawianie sportu, zapobieganie 'brzuszkowi", itp. Oczywiśćie - jak uda się jakoś fajnie wyrzeźbić mięśnie, to jak najbardziej tak, tylko nie chodzi mi o typową kultirystykę. Dietę staram się trzymać, ale również bez wielkiego spinania, tzn. nie tak, jak w przypadku profesjonalnych kulturystów. Ważę 89 kg przy 188 cm wzrostu.

Kumam, że nie chcesz wyglądać jak profesjonalny kulturysta, ale spokojnie - bez wieloletniego treningu połączonego z dopiętą na ostatni guzik dietą, dużą ilością snu i oczywiście bez stosowania środków dopingujących, np. SAA takie coś Ci nie grozi.

Żeby były wyrzeźbione mięśnie, czytaj. wyraźnie zarysowane, to najpierw trzeba zbudować konkretną masę mięśniową, a potem zrobić porządną redukcję.

 

Co do liczby powtórzeń:

 

http://forum-kultury...wać-przeczytaj/

 

Ogólnie przyjmuje się, że zakres powtórzeń dla hipertrofii mięśniowej mieści się w przedziale 6 - 16 powtórzeń w serii jednak są od tej reguły wyjątki, np. łydki na które zaleca się zazwyczaj robienie 16 - 30 powtórzeń w serii (lub nawet więcej).


Użytkownik RychuP edytował ten post 3 miesiące temu

  • 0
Jeśli Ci pomogłem swoją wypowiedzią (postem), to kliknij "strzałkę w górę na zielonym tle" przy mojej wypowiedzi, która okazała się pomocna.
Jeśli nie pomogłem bezpośrednio Tobie, ale uważasz, że moja wypowiedź może być pomocna dla innych użytkowników, to możesz postąpić podobnie.


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018