Światełka do rowerów
Napisano Ponad rok temu
Jestem właśnie na etapie zakupu rowera potecznie zwanego górskim. I chcę od razu kupić do niego oświetlenie. Powiedzcie czy oświetlenie firmy SMART jest dobre?
Chodzi mi o wytrzymałość na wstrząsy, wodę, kurz i ogólne wrażenie. W sklepie na przód chcą mi dać jakąś ksenonówke na 4 paluszki a na tył jakąś diodówkę na 2xAAA. Sorki za niefachowe pytania ale nie znam sie na oświetleniu rowerowym - jak ostanio jeździłem na rowerze to była tylko firma CatEye.
Pozdrowionka
Napisano Ponad rok temu
pozdro
Napisano Ponad rok temu
CatEye jest dobry, ale k...nie drogi. Nie wiem jak z trzymaniem baterii i swiatla, ale podejrzewam, ze srednio. Polecam Cubelight na przod. Co prawda 5xAA odstrasza (akumulatorki sa tu niezastapione), do wiazki swiatla trzeba sie przyzwyczaic (taka ciut g..ana), ale swieci niezle (20-25m) i dlugo (na komplecie akumulatorkow wytrzymuje okolo 5-7dni wieczornej jazdy, czyli jakies 5-7 razy po ok. 30 minut, a potem moonlight jakies 20-40min, ale jazdy przy tym nie polecam ). Czy to jest ksenon - nie wiem. Swieci :wink: to nie pytam. Wybralem ze wzgledu na stosunek osiagi/cena
P.S.: Nie lepiej umiescic to gdzies na rowerowym forum?
Napisano Ponad rok temu
Nie wiem jak ceny na bieżąco, ale swego czasu dałem za nią 100zł. Może też Author - z tym że to już jak dla mnie klasa niżej... No i oczywiście akumulatorki, bo na komplecie alakicznych to 3 godziny świecenia na pełnej mocy=co najmniej 10zł...
Do tyłu mam CatEye diodowa na 2xr3 - tu nie ma co filozofować specjalnie.
Jednak CatEye jest "Made in Japan"
a tu raptem za 50 do kupienia model na 5xR6
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Pozdrawiam
P.S. Rowerki GT rules
Napisano Ponad rok temu
Dzieki za odpowiedź. Myślę że skoro sezon się zbliża to innym też się to przyda. A chcę sie rejestrować na rowerowym forum dla jednego pytania skoro tutaj jest pełno szpeniów od oświetlenia (((:
Pozdrowionka
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Napisano Ponad rok temu
Natomiast ja moge polecic Ci Cat-Eye'a HL-EL300, jezeli chcesz miec kawal pozadnej latary na kierownicy. Swieci na prawde dobrze i w zupelnie ciemnym lesie spokojnie daje rade :-) A jezeli taki pol ciemny las ;-) to moze byc jeszcze HL-EL200. Ta ma z kolei 3 diody (a poprzedniczka 5). Tez bardzo w porzadku lampka.
Napisano Ponad rok temu
K.
Napisano Ponad rok temu
Dobrym rozwiązaniem jest też latarka - czołówka. Gdzie byś nie spojżał tam masz jasno, a lampki to jednak mogą nie wyrabiać na krętych drogach, nie widzisz nic obok siebie, nie wiesz ile masz na zegarku, co ci się właśnie wkręciło w napęd itp :twisted:
Napisano Ponad rok temu
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Niekoniecznie z tą latraką jak ktoś nielubi, ale pomysł jest chyba ciekawy??
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
30metrów światłości przed tobą tylko czy taki patent nie oślepiałby jadących z przeciwka?
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
na tył :
ma być diodowa, najlepiej na 2 AA ale jak bedzie na jakieś niestandardowe to i tak nie problem bo w trybie migającym wystarcza na cały sezon (tylko k.. pod żadnym pozorem nie wkładaj tam akumulatorów , w aku prąd kończy się gwałtownie więc nie bedzie osłabionego świecenia, świeci a po chwili może nie świecić , czym to grozi kiedy sobie jedziesz na pewniaka z tylnym światłem a faktycznie go nie masz to nie muszę opisywać, oczywiście jeśli potrafisz zmusisć się do regularnego ładowania aku to nie bedzie problemów, ale przy takim małym zużyciu chyba nie warto się męczyć)
to samo dotyczy wyłącznika , ma działać pewnie i włączać się ciężko (miałem taki przypadek, że woziłem plecak w koszyku i lampka przyczepiona do koszyka potrafiła się przy dotknięciu plecaka wyłączyć) , nie musi mieć 8 trybów migania (bo tylko wkurza kiedy twój ulubiony tryb jest na końcu, uchwyt - chyba jasne że ma nie wypadać [mactronic mi się telepał w uchwycie - musiałem zapałkę podkładać]
na przód:
polecam diody [dla maxymalistów może i są jakieś ksenony czy halogeny z dedykowanymi aku ale ... przesada]
mam cateye z pięcioma diodami - jestem zadowolony [światło w kształcie trapezu, sporo światła na boki] chodzi na aku, możliwe że ma przez to mniejszą jasność ale i tak wystarcza [w terenie do prędkości 30 ale lepiej znać trasę, na drodze do 40 - szybciej nie pojadę :oops: ] ,
przednia powinna dawać dużo światła na boki i w górę, żeby nie spotkać się z gałezią [też miałem taki przypadek, znana polna droga, jezdżę codziennie, w jedną stronę spoko, w drugą w ostatniej chwili zobaczyłem gałęzie przed sobą [odwrócilem głowę i zamknąłem oczy - prawie bez zadrapań :wink: ] - trochę wiało i konar z suchymi gałęziami się ułamał :?
Napisano Ponad rok temu
http://budo.net.pl/v...r=asc&start=105
Jako przednie oświetlenie można zastosować jakąs konstrukcję z chińskim "luxeonem" 3 watowym.
Napisano Ponad rok temu
Ja w zasadzie nie bardzo rozumiem dlaczego spada popularność dynama. Przy przytoczonym tutaj przez Micha rozwiązaniu z zastosowaniem nowoczesnych ledów wydaje się ono byc dośc rozsądą alternatywą dla baterii.
dynamo nie działa jeśli koło jest śliskie, zabłocone, niewycentrowane [albo działa gorzej] - to można rozwiazać montując sobie dynamo w piaście [a raczej piastę z dynamem] co tanie nie jest jak przypuszczam
powoduje zwiększenie oporów jazdy - niektórym to nie przeszkadza ale dla innych kiedy jada na granicy swoich mozliwości każde dodatkowe utrudnienie jest zabójcze :wink:
no i podstawowa wada - jesdziesz szybko - działa dobrze, jedziesz wolniej - działa gorzej, stajesz - nie działa [a tu np. nadjeżdza samochód]
albo jedziesz w błocie [prędkość 3-5 km/h] światła praktycznie nie ma akurat wtedy kiedy jest potrzebne
[jeszcze taka sprawa - masz wypadek - jak masz zasilanie bateryjne to przy odrobinie szczęścia działa nadal i nikt cię nie przejedzie, a dynamo ... :? ]
nie mam natomiast nic przeciwko doładowywaniu dynamem akumulatorków zasilających swiatła ale taki układ chyba jeszcze nie istnieje
jeszcze jedno - możliwe, że dla niektórych liczy się waga roweru - dynamo jest chyba cięższe niż baterie [szczególnie litowe] , no i kabelki, masa, możliwość uszkodzenia ...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
chyba nie jest az tak drogie, w Niemczech podrzedniejszej klasy rowery miejskie wyposaza sie w takowe piasto-dynamadynamo w piaście [a raczej piastę z dynamem] co tanie nie jest jak przypuszczam
chyba nie - mialem okazje pobujac sie na rowerze zony z takowymi udziwnieniami i chodzil lzej niz moj Lakes po swiezym smarowaniu (moj jest bez dynam)powoduje zwiększenie oporów jazdy - niektórym to nie przeszkadza ale dla innych kiedy jada na granicy swoich mozliwości każde dodatkowe utrudnienie jest zabójcze :wink:
w tylniej diodowce (red) w rowerze mojej zony jest jakis patent (podejrzewam, ze rodzaj ladujacego sie zasilacza) i jak zatrzymujesz rower, to ta diodowka swieci jeszcze jakies 5 minut (moze i dluzej, ale po 5-ciu juz mi sie nie chcialo mierzyc Gdyby byla biala, dawala by wystarczajaco swiatla, zeby sie wlec przy 3-5km/h, poza tym 3-5km/h przy dynamie w piascie daje juz z ksenonowki troche swiatla, to przy 3 ledach z przodu to ho, ho... 8)no i podstawowa wada - jesdziesz szybko - działa dobrze, jedziesz wolniej - działa gorzej, stajesz - nie działa [a tu np. nadjeżdza samochód]
albo jedziesz w błocie [prędkość 3-5 km/h] światła praktycznie nie ma akurat wtedy kiedy jest potrzebne
dla mnie sprawa jest prosta - jak bylo lekko, to dam rade sie sam odczolgac i lampki mi niepotrzebne (przewaznie i tak nie dzialaja w takich wypadkach ), a jak mnie pieprznie porzadnie, to samo sie rozumie, ze bede podazal za swiatlem i zadne lampki juz potrzebne mi nie beda ....jeszcze taka sprawa - masz wypadek - jak masz zasilanie bateryjne to przy odrobinie szczęścia działa nadal i nikt cię nie przejedzie, a dynamo ... :? ]
jeszcze jedno - możliwe, że dla niektórych liczy się waga roweru - dynamo jest chyba cięższe niż baterie [szczególnie litowe] , no i kabelki, masa, możliwość uszkodzenia ...
no tu bym sie zastanawial co jest ciezsze i gorsze dynamo blizej srodka ciezkosci roweru, czy lampka na 5xAA na kierownicy :?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
Nowe LEDy
- Ponad rok temu
-
Petzl Myo XP - już jest!!!
- Ponad rok temu
-
Pygmy Falcon Maxpedition review
- Ponad rok temu
-
GPS!
- Ponad rok temu
-
spodnie/pas do turystyki
- Ponad rok temu
-
mundur
- Ponad rok temu
-
Plecaki wojskowe a turystyczne. Kto porówna?
- Ponad rok temu
-
Wiatrówka - Kałasznikow 4,5 mm
- Ponad rok temu
-
BFM
- Ponad rok temu
-
Kompendium latarek.
- Ponad rok temu