Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przegapić goryla (psychologia postrzegania)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

budo_robertp
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2164 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Przegapić goryla (psychologia postrzegania)
Ponieważ w dziale ulica "Wygląd człowieka i stosunek do niego" pjawiły się wątki z wiktymologii i psychologii postrzegania (ja jestem totalny amator, ale wiem, że parę osób tu studiuje). To ciekawy link do PDF
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] 90 KB

Dla tych co nie chcą się przebijać przez ang. proponuję czytać od str. 8
Generalnie zabawa była prosta, 6 graczy (3 białe tshirty, 3 czarne) grają piłką do kosza, Ty masz zliczać punkty i podania (grają szybko, w małej przestrzeni). W pewnym momencie między graczami przechodzi goryl, oni grają jakby go nie widzieli.
50% badanych też go nie zauważa twierdzą że to lipa, trzeba im przwijać film, żeby udowodnić że goryl był :)
  • 0

budo_grey fox
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Przegapić goryla (psychologia postrzegania)
Oglądałem kiedyś taki program w telewizji. Była koszykówka, był goryl. I wiecie co? Przez #####, w różnych momentach przewijał się ten goryl (np. gościu rozmawiał z jakimś przechodniem, a obok goryl niósł drzwi). Byłem zszokowany jak to na końcu ujawnili (najpierw lałem z tych gości że nie zauważyli goryla, a potem z siebie :-) ) A że miałem to na kasecie to przewijałem w miejsca scenek z gorylem o którego istnieniu nie wiedziałem... "Szok i przerażenie" normalnie...
  • 0

budo_pivko
  • Użytkownik
  • Pip
  • 39 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano Ponad rok temu

Re: Przegapić goryla (psychologia postrzegania)