Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chiński na treningach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

budo_seadragon
  • Użytkownik
  • Pip
  • 19 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano Ponad rok temu

Chiński na treningach
Jeśli taki post już był, proszę o usunięcie go.

Jeśli jednak nie, chciałbym przedstawić pewien pogląd.

Zapewne w wielu sekcjach karate, judo, czy może ogólniając, w japońskich sztukach walki w czasie treningów (do opisywania pozycji, liczenia np. w czasie wykonywania form, nazywania technik) najczęsciej używa sie japońskich słów.

Jeden z ostatnich treningów mojej sekcji (w której ćwiczę od pół roku) odbył się na sali klubu, w którym ćwiczy się japońskie sztuki walki. Człowiek który nas tam przyjął, zdziwił się, że podczas wykonywania formy nie liczymy po chińsku. A czy wy w waszych sekcjach używacie języka chińskiego (no może poza nazwą stylu)?

U nas również jest tego bardzo mało (praktycznie tylko niektóre pozycje). Chciałbym się dowiedzieć również jak liczy się po chińsku (najlepiej wraz ze sposobem wymowy i zapisu). Chodzi mi oczywiście o chińskie nazwy liczb. Mam nadzieję, że licznie odpowiecie na mój apel. :)
  • 0

budo_vingdragon
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2334 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z chinskiej dzielnicy

Napisano Ponad rok temu

Re: Chiński na treningach
a jak chcesz liczyc? po mandarynsku czy po kantonsku? :?:
  • 0

budo_krzyst
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1354 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: Chiński na treningach
Używamy. Kilkudziesięciu nazw ćwiczeń. Przy czym każde ma swój polski odpowiednik, bo Andrzej to kiedyś tam pzetłumaczył. Liczyć nie liczymy, bo niby co mielibyśmy liczyć? :roll:

K.
  • 0

budo_anjin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 600 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: Chiński na treningach
Przestany czas... :wink: :D