Chiński na treningach
Napisano Ponad rok temu
Jeśli jednak nie, chciałbym przedstawić pewien pogląd.
Zapewne w wielu sekcjach karate, judo, czy może ogólniając, w japońskich sztukach walki w czasie treningów (do opisywania pozycji, liczenia np. w czasie wykonywania form, nazywania technik) najczęsciej używa sie japońskich słów.
Jeden z ostatnich treningów mojej sekcji (w której ćwiczę od pół roku) odbył się na sali klubu, w którym ćwiczy się japońskie sztuki walki. Człowiek który nas tam przyjął, zdziwił się, że podczas wykonywania formy nie liczymy po chińsku. A czy wy w waszych sekcjach używacie języka chińskiego (no może poza nazwą stylu)?
U nas również jest tego bardzo mało (praktycznie tylko niektóre pozycje). Chciałbym się dowiedzieć również jak liczy się po chińsku (najlepiej wraz ze sposobem wymowy i zapisu). Chodzi mi oczywiście o chińskie nazwy liczb. Mam nadzieję, że licznie odpowiecie na mój apel.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
K.
Napisano Ponad rok temu
a jak chcesz liczyc? po mandarynsku czy po kantonsku?
Nie znam się na jezyku chińskim i nie wiem jakie są dialekty (czy czymkolwiek jest mandaryński czy kantoński). Czy nie ma jakiegoś uogólnionego systemu? Takiego, że obcokrajowiec z np. Niemiec zrozumie obcokrajowca z USA, jeśli obaj uczyli się chińskiego, a nie jakiegoś jego dialektu.
Liczyć nie liczymy, bo niby co mielibyśmy liczyć?
Głównie chodzi mi o liczenie w czasie wykonywania formy, gdzie każda techinka może mieć swój numer, tak, by gdy np. robi się ją w kilka osób można było jak najlepiej się zgrać.
Napisano Ponad rok temu
Kantoński jest popularny w Stanach, bo chińska diaspora w USA składa się głównie z Chińczków z południowych prowincji.