Skocz do zawartości


Zdjęcie

Początkujący na siłowni


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

Piotr3qx
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Początkujący na siłowni

Witam wszystkich :) Nazywam się Piotrek i mam 21 lat, jest to mój pierwszy post na tym forum. 

Ostatnio mam multum wolnego czasu, który chciałbym przeznaczyć na siłownię. Jednakże jestem bardzo początkujący w tym temacie i szukam pomocy w różnych artykułach dotyczących treningów, diet etc. W związku z tym zgromadziłem parę pytań, na które mam nadzieję zdołacie mi odpowiedzieć :)

 

1. Znalazłem książkę "Kulturystyka. System Joe Weidera", przejrzałem jej sporą część; jest dość ciekawa. Autor książki podaje w niej przykładowy plan treningu dla początkujących. Jednakże różni on się od tych które zdołałem znaleźć w internecie, np. autor doradza aby przez pierwszy miesiąc wykonywać tylko jedną serię powtórzeń (dopiero w drugim miesiącu można przejść na dwie serie) - w artykułach w internecie jest natomiast opisane aby od razu wykonywać kilka serii powtórzeń jednego ćwiczenia. Różnic między lekturą a artykułami znalazłem kilka i nie wiem czy one są istotne. Czy jesteście w stanie podać swoją opinię na temat tej książki i czy warto na okres początkowy (te 3 miesiące podane w niej) stosować się właśnie do tego treningu?

 

2. Jakiś czas temu robiłem bilans ciała (tak to się chyba nazywa), z którego wynikało iż mam ok. 17% tkanki tłuszczowej. Rozumiem że w takim wypadku mam skoncentrować się najpierw na redukcji a potem jak osiągnę poziom ok. 10% należy przejść do treningu 'na masę'?

 

3. Czy suplementy są bardzo istotne dla początkujących czy mogę je na początku odpuścić?

 

4. W okresie zimowym uczęszczam na halę - gram w futsal, raz czasami dwa razy w tygodniu. Czy fakt trenowania tego sportu może mieć wpływ na plan treningowy (np. odrzucenie niektórych ćwiczeń/mniejszy nacisk na niektóre partie mięśni)?