Witajcie, mam pytanie/problem. Moglibyście mi ułożyć w miarę możliwości jak najtańszą dietę na masę? Mam 17 lat, mam 185 cm wzrostu i ważę tylko 65kg, to strasznie miało, chciałbym ważyć chociaż 71/2 kg, chciałbym również przytyć jak najszybciej. Zacząłem już chodzić na siłownie, chodzę miesiąc czasu, ale uważam, że bez diety to efekty nie będą zadowalające, chodzę 3 razy w tygodniu. Nie wiem jakie mój organizm ma zapotrzebowanie kaloryczne, bo po prostu nie umiem tego obliczyć, znacyz wpisywałem swoje "dane" w licznik kalorii to wyszło, że mój organizm potrzebuje dziennie ok. 3100 kcal. Jestem początkujący, dlatego prosiłbym o pomoc, z góry dziękuje )
Dieta na mase
Napisano Ponad rok temu
Oblicz Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, dodaj 200-300 kcal do tego co wyjdzie i potem tak: 2g białka na kg masy ciała, 1g tłuszczu na kg masy ciała i reszta g to węglowodany. Białko i węglowodany w 1 g mają 4 kcal a tłuszcze w 1g mają 9kcal. Ustal dietę, zważając na godziny posiłków, produkty nieprzetworzone i dodaj a my ją ocenimy i w razie potrzeby poprawimy
ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA: DZIENNIK TRENINGOWY OLOSEK
W RAZIE PYTAŃ, PORAD ZAPRASZAM NA PRIV
POZDRAWIAM
Napisano Ponad rok temu
nie za bardzo rozumiem jak obliczyć zapotrzebowanie w tym linku, którym Ty podałeś, dlatego znalazłem "kalkulator" i wyszło mi takie coś :
Całkowite dzienne zapotrzebowanie kcal przy obecnej wadze (65 kg): 2833 kcal
Z czego, wartość kaloryczna poszczególnych posiłków powinna się rozłożyć w sposób następujący ( oczywiście nie musi to być dokładność co do 1 kcal- powiedzmy odchylenie może się wahać w granicach +/- 5%):
- Śniadanie 708 kcal (+/- 35 kcal)
- Drugie śniadanie 283 kcal (+/- 14 kcal)
- Obiad 992 kcal (+/- 50 kcal)
- Podwieczorek 283 kcal (+/- 14 kcal)
- Kolacja 567 kcal (+/- 28 kcal)
Aby Twoja dieta była odpowiednio zbilansowana, powinieneś wraz z pożywieniem jakie spożywasz w ciągu doby, dostarczyć odpowiednio:
- Białko: 141 g
- Węglowodany: 389 g
- Tłuszcze: 78 g