Skocz do zawartości


Zdjęcie

ataki w Aikido


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
25 odpowiedzi w tym temacie

budo_andriej111
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

ataki w Aikido
Jestem początkujący w Aikido (choć mam jakieś tam doświadczenie w innych sztukach walki) i z tego powodu moje pytanie moze wydac sie naiwne. Dlaczego w Aikido istnieją według mnie troszkę "archaiczne" formy ataków ? Czy aikido wogóle ewoluuje w jakiś zauważalny sposób w tej kwesti ?
Obserwuję od jakiegoś czasu treningi w kilku zaawansowanych grupach Aikido i ciąglę widzę to samo: spektakularne pady, wysokie loty, ładny i harmonijny ruch ale jednak w połączeniu z archaicznymi (powiedziałbym
wręcz symbolicznymi) atakami.
W związku z powyższym powoli zaczynam postrzegać Aikido raczej jako coś w rodzaju "tańca" a nie sztuki walki.
Może się myle .....
Jaka jest Wasza opinia na ten temat ?
  • 0

budo_shabu
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3242 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: ataki w Aikido
Nie mylisz się.
  • 0

budo_shawnee
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1617 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:to zależy kto pyta...

Napisano Ponad rok temu

Re: ataki w Aikido
Shabu - :P :wink: 8)
  • 0

budo_shabu
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3242 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: ataki w Aikido
No co, taka jest moja opinia. :) A Bogumił pewnie właśnie produkuje swoją. ;)
  • 0

budo_sos
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 5566 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:urban territory
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: ataki w Aikido
Here we go again, tylko herbatkie se zrobię zanim sie to wszystko zacznie :)
  • 0

budo_puent
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1157 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Wrocław-kosmos

Napisano Ponad rok temu

Re: ataki w Aikido