Skocz do zawartości


Zdjęcie

Obrona konieczna


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
258 odpowiedzi w tym temacie

budo_smoke
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1960 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Katowice
  • Zainteresowania:Boks

Napisano Ponad rok temu

Obrona konieczna
Jak to z tym jest ? ...
Jakie są tego granice ...
Co można zrobić żeby to "jeszcze" była "obrona konieczna" ale "już skuteczna i działająca obrona" ...
Czy ktoś miał przygodę typu ...
"Obroniłem się a teraz ciągają mnie po sądach" ...
Jak tego typu sprawy są rozpatrywane w sądach ...
Czy w ogóle sprawa dochodzi do sądu ...

Doszło do mnie że właściwie nie wiem co to jest i czym to się je ...
Jednym słowem jestem nieświadom swoich praw ...
  • 0

budo_lothian
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1047 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:schoinki :)

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Smoke. Na temat obrony koniecznej napisano tyle komentarzy, istnieje też tak szerokie orzecznictwo sądowe, że odpowiedź, na Twoje, bardzo ogólne, pytania jest po prostu niemożliwa. Każda sytuacja jest inna i każda wymaga innego podejścia. O tym decydują często, wydające się, nieistotne szczegóły. Tak więc poczytaj komentarze i orzecznictwo, bo to temat rzeka. Pozdrawiam.
  • 0

budo_smoke
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1960 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Katowice
  • Zainteresowania:Boks

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
no właśnie trudno mi wyciagnąć jakieś sensowne tezy na ten temat :| ...
szukając oczywiscie w komentarzach ...
  • 0

budo_lothian
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1047 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:schoinki :)

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Bo tu nie jest możliwe sformułowanie jednaj ogólnej zasady... Będzie 100 sytuacji, to i 100 zasad...
  • 0

budo_paeł
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 942 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Ale wydaje mi sie ze zasada jest prosta, bron sie jak mozesz a potem spierdalaj i nie martw sie co zrobiles agresorowi...

"wole zeby mnie 12 sadzilo niz 6 nioslo"
  • 0

budo_cynik
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 5337 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Chlopie, nie ma czegos takiego jak wykres obrony koniecznej tudziez wzor na stosunek stopni azagrozenia do uzytych srodkow obronnych... wszystko zalezy od danego przypadku, kontekstu, prokuratora, sedziego, lawnikow...
  • 0

budo_kapral
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3301 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:jakaś afryka, sam nie wiem
  • Zainteresowania:Muay Thai

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
SMołk, to już było na boga litosciwego i to nie raz:)
  • 0

budo_smoke
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1960 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Katowice
  • Zainteresowania:Boks

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
to ja przepraszam :) ...
nie mam na nic siły dziś i nie chciało mi się szperać po tematach :P ...
blok or wykasowanie bardzo proszę ...
jeśli to nie stanowi problemu ...
  • 0

budo_kapral
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3301 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:jakaś afryka, sam nie wiem
  • Zainteresowania:Muay Thai

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

Bo tu nie jest możliwe sformułowanie jednaj ogólnej zasady... Będzie 100 sytuacji, to i 100 zasad...

otoz to.
zawsze powtazam, ze na to nie ma reguly.
  • 0

budo_hellfire
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2404 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Minas Morgul
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

Bo tu nie jest możliwe sformułowanie jednaj ogólnej zasady... Będzie 100 sytuacji, to i 100 zasad...

i 100 różnych ław sędziowskich
  • 0

budo_robertp
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2164 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

no właśnie trudno mi wyciagnąć jakieś sensowne tezy na ten temat :| ...
szukając oczywiscie w komentarzach ...


No wyobraź sobie sytuację, że jakiś agresywny facet cię zaczepił. Ty go lutnąłeś, a on niefartownie zaliczył potylicą w asfalt. Przemyśl wszystkie za i przeciw, zastanów się nad tym co powie prokurator, sąd, opinia publiczna. A jak już to zrobisz, to teraz dodaj, że byłeś na spacerze z żoną i małym dzieckiem. I co? To że tam byli może całkowicie zmienić wyrok w tej sprawie. Choć denat i Ty dalej Ci sami.
  • 0

budo_kurm28
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1261 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Wrocław i okolice, ale bardziej okolice

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

no właśnie trudno mi wyciagnąć jakieś sensowne tezy na ten temat :| ...
szukając oczywiscie w komentarzach ...

No wyobraź sobie sytuację, że jakiś agresywny facet cię zaczepił. Ty go lutnąłeś, a on niefartownie zaliczył potylicą w asfalt. Przemyśl wszystkie za i przeciw, zastanów się nad tym co powie prokurator, sąd, opinia publiczna. A jak już to zrobisz, to teraz dodaj, że byłeś na spacerze z żoną i małym dzieckiem. I co? To że tam byli może całkowicie zmienić wyrok w tej sprawie. Choć denat i Ty dalej Ci sami.


Trzeba też wiedzieć jakie są okoliczności wyłaczające naszą winę.
Wczoraj na TV4 było na temat prawa posiadania broni, obrony koniecznej itd.
Był oczywiście Dziewulski i podpowiadal wręcz, co mówić jak kogoś w obronie własnej ten tego ten uszkodzimy tak, że nie nadaje się do reparacji.
Dwa punkty, które wymienia ustawa i które zapamiętałem -
- strach
- silne wburzenie.
Na tym trzeba się opierać.
Nie może to wygladać tak:
- Dlaczego zastosował Pan taki środek obrony koniecznej?
- Bo on mnie napadł i chciał mnie walnąć pała w łeb?
- Zaskoczył Pana? Przestraszył się Pan?
- Mnie? Zaskoczył? No co Pan? Ja prosze Pana jestem czujny i mnie nie łatwo zaskoczyć. Heh - pewnie dlatego to on tam leży a nie ja. Należało mu sie. Poza tm wie Pan - mnie jest ciężko przestraszyć.

Pogrążył się.

Tak czy tak zgadzam się z zasadą - 6/12.

pozdrawiam

kurm
  • 0

budo_w-wolf
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 262 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

Dwa punkty, które wymienia ustawa i które zapamiętałem -
- strach
- (...)wburzenie.


tak, ale nei zapominajmy, że Art. 25. § 3 mówi że "Sąd odstępuje (a nie "moze opstąpić" - czyli jeżeli się wykaże zachodzące okolicznosci, nie ma tutaj miejsca na "uznanie sądu", i ewentualnie zawsze mmamy przyczyne odwoławczą ;) )od wymierzenia kary, jeżeli przekroczenie granic obrony koniecznej było wynikiem strachu lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami zamachu." (bardzo często sie o tym zapomina;) ) a to usprawiedliwenie okolicznosciami bywa bardzo czesto obosiecznym mieczem - więc rzeczywiscie warto chodzić na spacery ze wspomnianą "żoną i dzieckiem" ;)

poza tym nawet jeżeli sie przekroczy granice (eksces intensywny lub ekstensywny), jak juz pisali wszyscy - jest zawsze Art. 25. § 2 :
"W razie przekroczenia granic obrony koniecznej, w szczególności gdy sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa zamachu, sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia." więc w sprzyjających okolicznościach ....


2 Żelazny Wilk - oczywiście komentarze i orzecznctwo są :) ale jeżeli ktoś nie ma przygotowania prawniczego nie zrozumie z nich wiele (no...może z niekórych orzeczeń SN tak (choć już nie z tych zajmujacych się przy okazji regułąmi interpetacyjnymi i konstrukcją normy prawnej :? ), ale co do komentarzy - życzę powodzenia ) n.p. jak osoba postronna zinterpretuje "dekompletacja znamion typu czynu zabronionego" ?? ;)
  • 0

budo_cinot
  • Użytkownik
  • Pip
  • 36 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:częstochowa

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
[

"wole zeby mnie 12 sadzilo niz 6 nioslo



To owyzej to ZŁOTA MYŚL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Masz rację, ,okrutnie dużo racji.
Ale chyba najlepoiej zrobić tak- unieruchomićprzeciwnika np- związaćsznurem, który każdy zawsze powinien miećpod ręką :D
a całe zajście ngraćna video.
Potem zadzwonićna policjęi porzekazaćmateriał dowodowy :D
i chyba by sięnie przypieprzyli o nadużycia, no chyba ze o ograniczania wolności obywatelsdkij :)
  • 0

budo_paeł
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 942 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
eee.... lasso bedzie lepsze i skuteczniejsze na wieksza liczne osob :)
  • 0

budo_cinot
  • Użytkownik
  • Pip
  • 36 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:częstochowa

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
lasso bedzie lepsze



Tak, ale przecież lasso przy odrobinie sprytu i za pomocą bystrej pracy jelit można zrobić ze sznura nie??? :)
  • 0

budo_kselos
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1657 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Karate

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Na ten temat były dyskusje na Cross budo - Walka z bronią w ręku
Ulica - siła na siłę i pierwszy cios

Policja i prokuratura szuka SPRAWCY!
Jezeli obronisz się przed napadem to nikt nie zakłada z urzędu że nastąpiła obrona konieczna. Działa schemat: mamy ofiarę (pobitego bandytę, albo okaleczonego, może nawet zabitego...?) i sprawcę to sprawcę trzeba zatrzymać na 48, zebrać dowody, przesłuchać świadków, wystąpić o tymczasowe aresztowanie na 3 miesiące... ze względu na wagę stawianych zarzutów (zabójstwo lub ciężkie uszkodzenie ciała).
- O obronie koniecznej więcej napisałem na forum Ulica- pierwszy cios, dlatego tylko przypominam:
Nie popełnia przestępstwa, kto w o.k. odpiera BEZPOŚREDNI BEZPRAWNY zamach na jakiekolwiek dobro chronione prawem, w razie przekroczenia granic o.k. w szczególności gdy sprawca zastosował sposób obrony niewspółmierny do niebezpieczeństwa zamachu sąd może zastosować nadzwyczajne złagodzenie kary, a nawet odstąpić od jej wymierzenia, sad odstępuje od wymierzenia kary, jeżeli przekroczenie granic o.k. było wynikiem STRACHU lub wzburzenia usprawiedliwionych okolicznościami zamachu) Tyle kodeks, a wynika z tego że nie trzeba czekać na pierwszy cios napastnika, jeżeli rusza do ataku (ale nie gdy tylko stoi i wyzywa)to można działać. Problem z dowodami: On się rzucił do przodu i dostał kombinację uderzeń i kopnieć padł, no i afera (napastnik poszkodowany, z rozbitą głową, ty nie masz obrazeń) Połowa swiadków widziała tylko jak on padał po twoich ciosach, no i jak przekonasz sąd że obrona była WSPÓŁMIERNA do zamachu
Jeżeli atakował jednym ciosem (nawet jak miał być to początek kombinacji) to wspólmierna obrona to blok i kontra,a nie seria uderzeń pieściami, łokciami i kolanami, kopnięć.....
(Kto zabija człowieka podlega karze od 8 lat wzwyż, albo 25 albo dożywocie.... Kto powoduje naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesiecy do lat 5, jeżeli rozstrój zdrowia nie trwa dłużej niż 7 dni to grzywna, ograniczenie wolności lub pozbawienie wolnosci do lat 2, to ostatnie ścigane tylko z oskarżenia prywatnego - czyli poszkodowany musi wnieść wniosek)
Co z tego wynika? Jeżeli masz sprawę to ZAWSZE powołuj sie na obronę konieczną i akcentuj potworny STRACH wywołany napadem!!! Oskarżony może kłamać i jest to realizacja prawa do obrony, nie dotyczy to świadków. Bać się to żaden wstyd!
W USA obywatele w obronie koniecznej odaremniają rocznie ok 3 mln. przestępstw i zabijają trzy razy tyle bandytów co policja i inne słuzby razem wzięte ( obywatel ma prawo nosić broń i jej używać do obrony)
Ale tam praktyka jest inna......


  • 0

budo_mvrky
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 60 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Ostrowiec Sw.

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Ogolnie nasz system prawny i wiekszosc dzialan policji sa ... (tutaj powstrzymuje sie od epitetow :D ), a wogole to cala sytuacja w naszym kraju z rzadem na czele jest ... (tautaj z niezwyklym trudem powstrzymuje sie od epitetow :) ) I bardzo przepraszam za krytyke :wink:

Pozdro
  • 0

budo_samael
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 206 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Z krainy wiecznych łowów

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna

Jak to z tym jest ? ...
Jakie są tego granice ...
Co można zrobić żeby to "jeszcze" była "obrona konieczna" ale "już skuteczna i działająca obrona" ...
Czy ktoś miał przygodę typu ...
"Obroniłem się a teraz ciągają mnie po sądach" ...
Jak tego typu sprawy są rozpatrywane w sądach ...
Czy w ogóle sprawa dochodzi do sądu ...

Doszło do mnie że właściwie nie wiem co to jest i czym to się je ...
Jednym słowem jestem nieświadom swoich praw ...

Szczerze? Nie ma obrony koniecznej - walnij gnoja który cię napadł to jeszcze cie oskarżą o pobicie....
  • 0

budo_varsovie
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 59 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Obrona konieczna
Ja proponuje coś takiego, ze jesli ktos bedzie mial faktycznie taka sprawe to niech pusci posta na forum - potrzebuje wsparcia.
--------------========== !!! =============----------------
Pamietacjie ze kobieta sedzina moze jeszce za PRLu uslyszy ze osoba, ktory cwiczy od 5 lat sztuki walki, to powie ze byles zagrozeniem z takim doswiadczeniem na nieobytego 16latka z kosa, a to że on chcial Cie zabic to juz inna sprawa - co by bylo gdyby - raz wrecz opieprzylem policjanta (mial duzo gwiazek na eopletach - oby to niebyl komendat) . Powiedzial mi w twarz:
- Nie mowmy co by bylo, mowmy o faktach.
To ja mu na to:
- Ze Policja zatrzyma mnie obwieszonego materialem wybuchowym i z kalachem w lapie pod ambasada Izraela czy wtedy tez nie beda zastaniwiali sie co by bylo, tylko przedstawia mi zarzut nielegalnego posiadania broni i materialow wybuchowych.
W tamtej sprawie powinni sie cieszyc bo mieli mniej roboty dzieki mojemu postepowaniu bo skoczylo sie na sciaganiu sprawcy (namiary juz mieieli :-) czytaj ala brama.) a tak byloby znacznie wiecej papierowek roboty.

-------------- APEL DO ADMINA, MODERATORA ITP. ----------
JESLI KOGOS Z NAS BEDĄ CHCIELI WSADZIC ZA POBICIE DRECHOW NIECH ADMIN DO WSZYSTKICH FORUMOWICZOW ROZESLE MAILA - W SZCZEGOLNOSCI DO TYCH Z TEGO SAMEGO MIASTA. Przy takich sprawach okazuje sie, ze napastnicy byli wzorowymi synkami z dobrych domow, z ich rodzicie nie wiedzieli co trzymaja po szafach i co robia w srody. I teraz oni rządaja. Wtedy murem staniemy za taką osobą, każdy użyje dostępnych kontaktów - prasa, telewizja, znajomi aby uniewinnic.

PRAWO JEST DLA LUDZI A NIE DLA BANDZIOROW !!!!
Niech przestana czuć się bezpieczenie, niech wiedza ze nawet za demolowanie przystanku mogą dostać w ryj i jeszcze grzywne za szkody, a nie tak jak jest teraz.
Trzymajmy sie razem.
TROSZCZMY SIE O NASZE PANSTWO.

W szczęściu wszystkiego są wszystkich cele;
Jednością silni; rozumni szałem,
Razem, młodzi przyjaciele!...
I ten szczęśliwy, kto padł wśród zawodu;
Jeżeli poległym ciałem
Dał innym szczebel do sławy grodu.
Razem, młodzi: przyjaciele!...
Choć droga stroma i śliska,
Gwałt i słabość bronią wchodu:
Gwałt niech się gwałtem odciska,
A ze słabością łamać uczmy się za młodu!

  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017