z du.pa.mi czy koksami?kalendarzyk
Poruszmy forum
Napisano Ponad rok temu
Guest_Patryk 666_*
Napisano Ponad rok temu
Jak ofertę wzbogacić? :
a) dostosować ofertę do indywidualnych potrzeb i wymagań klienta,
większa dogodność,
c) szybsza obsługa,
d) lepsza obsługa,
e) konsultacje, szkolenia i instruktaż,
f) nadzwyczajne warunki gwarancji,
g) korzystny program uczestnictwa (karty stałych klientów).Musicie pamiętać jaki jest minus takich działań - malejąca marża (płaci za to producent, he he).
h) kartoteka stałych partnerów firmy - służą budowie długoterminowych relacji (utrzymać klienta),
i) prospecting - działania skierowane na klienta potencjalnego w celu zmiany jego statusu (z potencjalnego w rzeczywistego).
Produkt:
Produkt ma dawać radość, tworzyć nastrój, kształtować wyższe uczucia, świadczyć o specyfice i odrębności użytkownika. Produkt musi być spowity odpowiednią aurą. Tylko w ten sposób jest w stanie zarobić na swoją odrębność - stać się nie do podrobienia. Punktem wyjścia (do sukcesu) nie jest produkt ale klient, czyli konsument i jego potrzeby (zmieniające się). Trzeba zrozumieć i wyczuć całe otoczenia firmy. "Czuj co się dzieje na rynku i odpowiednio reaguj".
Konsument ocenia firmę po dwóch sprawach:
1. sposobie podejścia do jego problemu,
2. czasie realizacji skargi - jeżeli negatywne odczucia zostaną wyjaśnione to powstaje lojalność konsumencka (psychologiczne zjawisko).
Cechy idealnego handlowca:
a) przyjemny wygląd i spokojne maniery,
umiejętność konwersacji,
c) optymizm,
d) gotowość do działania, punktualność, słowność,
e) szczerość i taktowność (żadnych trików i półfałszy),
f) zaradność i pomysłowośc,
g) potencjalna doskonałość i wytrwałość.
Elementy tworzące reputację rynkową:
1. utrzymanie stałej i wysokiej jakości towarów i usług,
2. ciągłe udoskonalenia i innowacje,
3. zapewnienie satysfakcjonującej użyteczności za rozsądną cenę,
4. uczciwe kontakty z klientami,
5. natychmiastowe i uprzejme rozpatrywanie reklamacji,
6. wykwalifikowany, przeszkolony i dobrze zmotywowany personel,
7. solidne postępowanie w stosunku do lokalnych społeczności i środowiska naturalnego,
8. otoczenie wokół firmy, ubiory i maniery personelu.
Wszystkie elementy muszą być spójne i w ten sposób tworzą estymę firmy.
Cechy współczesnego klienta:
1. Klient chce uchodzić za osobę kompetentną, odznaczającą się dobrym gustem tzn. że jeżeli tego klienta pochwalimy przy zakupie, to on przestaje się przejmować, że przepłacił,
2. klient nie lubi ryzyka i kłopotów - płaci za komfort, kupi "to" urządzenie, bo wie, że zapewniasz serwis,
3. klient chce załatwić sprawę jak najszybciej - Wasza sprawność obsługi ma decydujący wpływ na jego zachowanie,
4. klient chce poszerzyć swój zakres informacji (branie pieniędzy jest tak samo ważne jak dawanie wysokowartościowego produktu),
5. klient chce być uznany za sympatycznego,
6. klientowi trzeba pomóc w podjęciu trudnej decyzji zakupu (doradztwo),
7. klient lubi być słuchany,
8. klient oczekuje pomocy w kłopotach (rozpatrzenie reklamacji).
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
ej a ja nie dostalem zandej koszulki... dziwne...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Dlaczego zmieniliscie adres forum? |
Administracja |
|
|
||
Koszulki forum :) |
Administracja |
|
|
||
Nowe forum: Whipmasters |
MAGIA STALI |
|
|
||
Wypowiedzi na forum |
AIKIDO |
|
|
||
Czy cos urosne ?Skierowane Do Pewnego Forumowicza ;p |
Dieta |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
głupie pytanko
- Ponad rok temu
-
dylemat
- Ponad rok temu
-
Chcesz zarobić?
- Ponad rok temu
-
Bukmacherka: bwin,expekt... WEJDZ NIE POZALUJESZ
- Ponad rok temu
-
Ławeczka
- Ponad rok temu
-
Zapraszam do mojej galerii !
- Ponad rok temu
-
problem z kartą tv
- Ponad rok temu
-
tetrarysal
- Ponad rok temu
-
Moja praca na bramce w nocnym klubie
- Ponad rok temu
-
Amplituner wazne
- Ponad rok temu