Witam.
Postanowiłem zacząć ćwiczyć na siłowni, jednak jestem kompletnie zielony co, jak, gdzie itp.
Prawie cztery miesiące temu byłem pierwszy raz na siłowni i powiedziałem sobie, że to będzie mój ostatni niestety. Poszedłem na jedną z pierwszych lepszych siłowni w mieście, jako świeżak od razu zapytałem trenera o jakieś wskazówki, porady, co mam w ogóle zrobić, na co on odpowiedział, że porad odnośnie treningu udziela tylko odpłatnie, a jest tutaj wyłącznie dla asekuracji - po czym poszedł. To dosyć mocno we mnie uderzyło i zadałem sobie pytanie "i co teraz ? co mam tu robić ?" - skończyło się na bieżni...
Teraz chcę "wrócić" na siłownie, zgubić trochę KG i rozwinąć mięśnie. Przeorałem pół internetu na temat ćwiczeń itp., ale dalej nie wiem co będzie dla mnie dobre na start. Mam 179 Cm wzrostu i 88 kg wagi. Najgorsze w tym wszystkim jest to - moja praca + obowiązki... Przez to mam czas ćwiczyć tylko 2 dni w tygodniu, większość planów jest rozbitych na co najmniej 3 dni w tygodniu, ja niestety nie znajdę tyle czasu, a połączyć tego nie potrafię w taki sposób, żeby mi to pomogło, a nie zaszkodziło. Jeśli chodzi o kondycję, to nie mam z tym problemów, dużo gram w piłkę nożną, którą z resztą muszę powoli odstawić, bo zaczyna się jesień. Chciałbym abyście poradzili mi kilka rzeczy, mianowicie, pracuje w trybie 12h, wolne, 12h, wolne itp. Podczas pracy mogę mieć problem z trzymaniem czasu jedzenia na diecie, więc pierwsze pytanie jest, jak mam się odżywiać w takim trybie życia ? Nie chodzi mi o dietę, tylko mniej więcej co mam jeść i ile razy dziennie, jaki przedział godzin. Drugą prośbą jest, abyście poradzili mi jakieś ćwiczenia na rozgrzewkę (dla kompletnie zielonego) - dodam, że wybrałem trening obwodowy (sam nie wiem dlaczego...) Ostatnią rzeczą o jaką chciałbym was poprosić to wybór treningu i mniej więcej dobór jakichś ćwiczeń, ja wybrałem obwodowy tylko na podstawie tego co przeczytałem, bo praktyki żadnej nie miałem - czy to dobry wybór to nie wiem...