Chciałem zapytać, czym w takim razie powinienem się kierować wybierając szkołę/klub krav magi, na co zwracać uwagę, aby poza dobrą ogólnorozwojówką poznać rozsądny, w miarę trzymający się kupy system. Zdaję sobie sprawę, że dzisiaj w wielu szkołach krav magi uczą śmiesznych rzeczy, a otrzymanie papierka instruktora też nie jest wybitnie trudną sztuką. Z tego co się orientuję, jest też sporo federacji. Na ile ten produkt, jak to określił ESDS, jest faktycznie kontrolowany odgórnie pod względem jako takiej skuteczności? Mam jakieś doświadczenie w SW, jednak nie znam się na systemach samoobrony. Mogę mieć własną opinię na temat tego, czy pokazana technika ma sens, ale nie będzie to fachowa opinia. :wink:Wiadomo ze robota policjanta nie opiera się nie tylko na strzelaniu w łeb nawet w Izraelu. Na pewno jest większe ryzyko ze trzeba będzie użyć środków przymusu niż broni, odwrotnie jest w wojsku gdzie walka w bliskim kontakcie oznacza straty – to jak półdystans w boksie – zawsze swoje oberwiesz. Na filmach kaprala fajnie widać jak łączą sobie walkę wręcz z bronia, jak obstawiają i ubezpieczają teren i spacyfikowanego gościa