Skocz do zawartości


Zdjęcie

YIQUAN.COmpetitions


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
85 odpowiedzi w tym temacie

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

YIQUAN.COmpetitions
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

Będzie się działo!
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Na w/w stronie pojawiły się drobne uzupełnienia.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
23-26 czerwca odbędzie się seminarium związane z regulaminem tui shou bez kroków.

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Regulamin współzawodnictwa Yiquan w tui shou bez kroków
Najważniejsze punkty projektu, który będzie poddawany testom


Założenia współzawodnictwa Yiquan w tui shou

- współzawodnictwo w tui shou uwypukla wykorzystanie tylko niektórych z umiejętności i zdolności istotnych z punktu widzenia wolnej walki san shou w Yiquan,
- wyników w tym współzawodnictwie nie traktujemy jako w pełni miarodajnego wyznacznika umiejętności z zakresu wolnej walki san shou,
by trening pod kątem tui shou był spójny z treningiem san shou w Yiquan, zakres metod dozwolonych w tui shou nie obejmuje technik mało typowych dla san shou nauczanego w ramach standardowego programu szkolenia Yiquan wg przekazu Yao,
- współzawodnictwo to ma służyć promocji niektórych z podstawowych umiejętności i zdolności, które rozwijamy uprawiając yiquan, dając możliwość uczestnictwa większym rzeszom ćwiczących niż w przypadku bardziej wymagającej formuły san shou.

Umiejętności promowane poprzez współzawodnictwo tui shou bez kroków

- umiejętność wytrącania przeciwnika z równowagi i przemieszczania poprzez kontakt pozbawiony chwytania oraz pchnięcia o charakterze na wpół uderzeń na obszar klatki piersiowej przeciwnika,
- umiejętność zachowania równowagi i pozycji stóp,
umiejętność kontrolowania ramion przeciwnika i zapobieżenia atakom o charakterze zbliżonym do uderzeń.

Miejsce pojedynku

- płaska powierzchnia o dostatecznie dużej powierzchni, by nie było ryzyka wpadnięcia na przeszkody.

Czas trwania pojedynku.

- pojedynczy pojedynek trwa 2 razy po 30 sekund – po 30 sekundach następuje zmiana nogi wysuniętej do przodu,
- czas mierzony jest pomiędzy komendami sędziego „start” i „stop”.
zatrzymania pojedynku po uzyskaniu sumarycznego czasu 1 minuty dokonuje mierzący czas, równocześnie wygłaszając komendę ‘połowa pojedynku’ lub ‘koniec’ – a wówczas sędzia natychmiast wygłasza komendę ‘stop, połowa pojedynku’ lub ‘stop, koniec’ – możliwe jest też dodatkowe wykorzystanie sygnału dźwiękowego, np. gongu.
- akcje wykonane po komendzie mierzącego czas: ‘połowa pojedynku’ lub ‘koniec’ nie są już punktowane.

Rozpoczęcie, prowadzenie i zakończenie pojedynku.

- zawodnicy wywołani komunikatem ‘imię nazwisko czerwony, imię nazwisko niebieski, rozpoczęcie pojedynku’ natychmiast udają się w kierunku miejsca pojedynku oraz wykonują gest „przykrycia pięści” w kierunku sędziego oraz siebie wzajemnie.
- zawodnicy powinni być oznaczeni np. szarfami w kolorze czerwonym i niebieskim,
- na komunikat ‘lewa pozycja’ przeciwnicy ustawiają się w standardowej pozycji tui shou z lewą stopą z przodu i łączą przedramiona – lewe z prawym przedramieniem przeciwnika i odwrotnie, jedna ręka każdego z przeciwników jest na zewnątrz, druga wewnątrz. Sędzia zwraca uwagę, by odległość między stopami obydwu przeciwników była podobna, określona jako nieco więcej niż przeciętna szerokość barków, a odległość między nimi w podstawowej pozycji taka, by mogli sięgnąć klatki piersiowej przeciwnika otwartą dłonią bez konieczności całkowitego prostowania ramienia.
- na komunikat sędziego: ‘krążenia’, przeciwnicy rozpoczynają standardowe dla yiquan krążenia tui shou ze zmianami położenia dłoni na zewnątrz,
- po komunikacie „start” rozpoczyna się właściwy pojedynek,
- w trakcie pojedynku sędzia może ogłaszać komunikat: ‘stop’ w celu zwrócenia uwagi, dania ostrzeżenia lub dyskwalifikacji oraz w celu przyznania punktów lub w innych istotnych przypadkach. Niezwłocznie po tym następuje powrót do pojedynku, z zastosowaniem komend ‘pozycja”, ‘krążenia’, ‘start’.
- po każdym komunikacie ‘pozycja’ przeciwnicy zobowiązani są do natychmiastowego ustawienia się we właściwych miejscach i połączenia ramion, z gotowością do kontynuowania pojedynku, pod rygorem ostrzeżenia za opieszałość i przyznanie punktu drugiemu z uczestników.
- w sytuacji przypadkowego zerwania kontaktu przeciwnicy zobowiązani są do natychmiastowego przywrócenia kontaktu, bez czekania na komendę sędziego.
- druga część pojedynku następuje natychmiast po pierwszej i rozpoczyna się komunikatem ‘prawa pozycja’ – zawodnicy ustawiają się z prawą stopą z przodu,
- po komunikacie ‘koniec’ zawodnicy pozostają tuż obok miejsca pojedynku, twarzami zwróceni ku sędziemu. Po ogłoszeniu wyniku punktowego przez protokolanta i ogłoszeniu zwycięzcy przez sędziego, zawodnicy wykonują gest „przykrycia pięści” w kierunku sędziego i siebie nawzajem, a następnie opuszczają pole pojedynku.

Metody atakowania i obrony

- dozwolone jest naciskanie i popychanie przeciwnika, wykorzystanie i przekierowywanie jego siły, które ma na celu zakłócenie jego równowagi, zmuszenie do przemieszczenie lub podniesienia stopy bądź przemieszczenia całego ciała,
- dozwolone jest na wpół popychanie wpół uderzanie przy pomocy wewnętrznej powierzchni otwartych dłoni wraz z palcami skierowane na przód klatki piersiowej przeciwnika,
- części ciała na które można oddziaływać, to ramiona i tułów przeciwnika powyżej linii bioder,
- części ciała, którymi można oddziaływać na przeciwnika to otwarte dłonie i przedramiona, a także inne części ramion oraz tułów jeśli tam działają otwarte dłonie lub przedramiona przeciwnika,

Czynności niedozwolone – niezagrożone ostrzeżeniem – bez ingerencji sędziego

- przypadkowe zerwanie kontaktu, o ile nastąpi natychmiastowy powrót do sytuacji kontaktu,

Czynności niedozwolone – niezagrożone ostrzeżeniem – tylko zwrócenie uwagi

- kontakt między tułowiami przeciwników, górnymi częściami ramion, górną częścią ramienia, a tułowiem,

Czynności niedozwolone – zagrożone ostrzeżeniem.

- obejmowanie ciała przeciwnika,
- chwytanie ramion i ciała przeciwnika,
- chwytanie przez zamknięcie ramienia przeciwnika między własnym przedramieniem, a górną częścią ramienia, poprzez wykorzystanie zgięcia łokcia,
- chwytanie przez przyciśnięcie ramienia przeciwnika pomiędzy własnym ramieniem a tułowiem,
- chwytanie za odzież,
- chwytanie palców przeciwnika,
- celowe niedozwolone zrywanie kontaktu lub przedłużanie braku kontaktu po przypadkowym zerwaniu,
- kontynuowanie kontaktu, gdy przeciwnik podparł się ręką lub upadł,
- wykonywanie dźwigni na stawy,
- oddziaływanie na przeciwnika w obszarze niedozwolonym,
- celowe utrzymywanie rąk przeciwnika wysoko, nisko, po bokach ciała, daleko od standardowej strefy kontaktu, ataku i obrony, typowej dla walki pięściarskiej,
- przeniesienie ręki bezpośrednio na ciało przeciwnika lub wykonanie akcji pchnięcie-uderzenie dłonią jeśli nastąpiła utrata kontaktu w wyniku poprawnie wykonanej podobnej akcji ze strony przeciwnika – by uniknąć ostrzeżenia, niezbędne jest w takim przypadku nawiązanie najpierw ponownego kontaktu z ramieniem przeciwnika.
- próba neutralizowania akcji przeciwnika przez przyjmowanie dziwacznych pozycji, mało przydatnych z punktu widzenia tui shou z krokami i san shou,
inne nieprzewidziane absurdalne działania nie określone wśród czynności dozwolonych,

Czynności niedozwolone – zagrożone poważnym ostrzeżeniem

- chwytanie przeciwnika oraz próby wpływania na jego równowagę po utracie własnej równowagi, w trakcie kroku lub upadku.

Czynności surowo zabronione – zagrożone poważnym ostrzeżeniem lub w drastycznym przypadku dyskwalifikacją

- jakiekolwiek uderzanie z wyjątkiem na wpół popychania wpół uderzania dłonią na przód klatki piersiowej, określonego wśród akcji dozwolonych,
- jakiekolwiek atakowanie krocza, szyi, głowy, kręgosłupa,
- jakiekolwiek atakowanie pięścią, łokciem, głową, kolanem, kopnięcia, dźganie czubkami palców,
- gryzienie i drapanie,
- wykonywanie dźwigni na stawy, stwarzające ryzyko urazu.

Interpretacja niedozwolonego zrywania kontaktu

- przeciwnicy zobowiązani są do utrzymywania kontaktu ramion, zerwanie kontaktu poprzez wycofanie ramion, zabranie ich w bok, górę lub dół jest niedozwolone,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu na ramieniu dla przeniesienia go na tułów poprzez wykonania akcji ręką bezpośrednio w kierunku ciała przeciwnika,
dozwolone jest zerwanie kontaktu na ramieniu w celu pchnięcia-uderzenia na obszar klatki piersiowej przeciwnika przy pomocy otwartej dłoni poprzez akcję bezpośrednio w kierunku klatki piersiowej przeciwnika,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu dłoni z klatką piersiową przeciwnika w celu wykonania kolejnego na wpół pchnięcia – wpół uderzenia,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu między ręką a tułowiem przeciwnika w celu ponownego nawiązania kontaktu z jego ramieniem,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu wynikające z odrzucenia, odpadnięcia, obrócenia, obalenia lub innej nagłej zmiany położenia przeciwnika w wyniku wywartej na niego akcji ofensywnej lub defensywnej,
- dozwolone jest krótkotrwałe zerwanie kontaktu jedną ręką podczas przejścia z pozycji kontroli obydwu ramion do pozycji kontroli z jednej strony lub odwrotnie,
- w razie przypadkowej utraty kontaktu, należy natychmiast przywrócić kontakt ramion.
- zerwanie kontaktu jest wymagane natychmiast, gdy przeciwnik podparł się ręką albo upadł.

Punktowanie.

1 punkt:

- wyraźne przesunięcie lub całkowite uniesienie przez przeciwnika jednej stopy.
- ostrzeżenie dla przeciwnika za opieszałość w reagowaniu na komendy sędziego,
wykonywanie czynności niedozwolonych zagrożonych ostrzeżeniem,

2 punkty:

- przesunięcie przez przeciwnika obydwu stóp,

3 punkty:

- poważne ostrzeżenie dla przeciwnika,
- dyskwalifikacja przeciwnika za akcje surowo zabronione i stwarzające zagrożenie, nawet jeśli nie zostały opisane w regulaminie.

Podparcie się lub upadek przeciwnika nie są dodatkowo punktowane. Punktacja uzależniona jest od przemieszczenia się stóp. Punkty nie są przyznawane, jeśli uczestnik, który wykonał skuteczną akcję podniesie lub przesunie choćby jedną stopę w ciągu 3 sekund po wykonaniu akcji. Jeśli jest to związane z niedozwoloną akcją przeciwnika w postaci chwytania lub wpływania na równowagę po utracie własnej równowagi lub przesunięciu stopy, przysługują 2 punkty.

Ustalenie zwycięzcy pojedynku.

- zwycięzcą pojedynku jest ten z przeciwników, który zdobędzie więcej punktów, z wyjątkiem sytuacji dyskwalifikacji – wówczas zwycięża ten, który nie został zdyskwalifikowany, niezależnie od liczby punktów. Możliwe jest uznanie remisu.
ostateczna liczba punktów uzyskanych przez zwycięzcę pojedynku stanowi różnicę pomiędzy uzyskanymi przez niego punktami, a punktami uzyskanymi przez przeciwnika.
- ten przeciwników, który przegrał, nie ma zaliczonych punktów.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Współzawodnictwo w Yiquan - zarys historyczny

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Ze szkolenia pod kątem formuły tui shou w miejscu


  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Dołączona grafika

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Szkic regulaminu tui shou z krokami

Umiejętności promowane poprzez współzawodnictwo tui shou z krokami

- umiejętność wytrącania przeciwnika z równowagi, przemieszczania go oraz doprowadzania do upadku poprzez pchnięcia i kontakt pozbawiony długotrwałego chwytania, bez stosowania podcięć, podstawiania nóg, oplatania nóg, bez użycia rzutów przy których następuje kontakt tułowi przeciwników,
- umiejętność zachowania dynamicznej równowagi,
umiejętność kontrolowania ramion przeciwnika dla ograniczenia jego możliwości ataku poprzez pchnięcia na tułów,
- umiejętność wykorzystania w walce obiektów zewnętrznych, reprezentowanych przez linię zewnętrzną pola pojedynku,
- umiejętność zwinnych i zmiennych kroków, schodzenia na boki, zachodzenia przeciwnika z boku i z tyłu,
- umiejętność ciągłego kontynuowania akcji - wykonywania serii ataków, szczególnie by nie marnować okazji, gdy przeciwnik traci stabilność, natomiast nie dochodzi jeszcze do sytuacji uzyskania punktu (przykład: po odrzuceniu przeciwnika w taki sposób, że pozostaje on wewnątrz kręgu na stopach, należy natychmiast podążyć z kolejnymi akcjami, zmierzającymi do wyrzucenia go z kręgu lub obalenia.

Zasady dopuszczenia do współzawodnictwa

- do współzawodnictwa w tui shou z krokami mogą być dopuszczone osoby dorosłe, które opanowały minimum pierwszą sekcję programu szkolenia yiquan i przeszły odpowiednie przeszkolenie z zakresu takiego współzawodnictwa,.
- niezbędne jest posiadanie zgody lekarza na uprawianie sportów walki, ubezpieczenia NNW obejmującego uprawianie sportów walki i uczestnictwo we współzawodnictwie w tym zakresie.

Miejsce pojedynku

- krąg o średnicy 6 metrów, pośrodku którego znajduje się mniejszy krąg o średnicy około 1,5 metra i oznaczony jest punkt centralny. Wskazane jest wykorzystanie maty lub murawy.

Czas trwania pojedynku

- pojedynczy pojedynek trwa 60 sekund,
- czas mierzony jest pomiędzy komendami sędziego "start" i "stop".
- ostatecznego zatrzymania pojedynku po uzyskaniu sumarycznego czasu 60 sekund dokonuje mierzący czas, równocześnie wygłaszając komendę "koniec" - a wówczas sędzia natychmiast wygłasza komendę "stop, koniec" - możliwe jest też wykorzystanie sygnału dźwiękowego, np. gongu, gwizdka przez mierzącego czas.
- akcje wykonane po komendzie mierzącego czas: 'koniec' nie są już punktowane.

Rozpoczęcie, prowadzenie i zakończenie pojedynku

- zawodnicy powinni być oznaczeni np. szarfami w kolorze czerwonym i niebieskim,
- zawodnicy wywołani komunikatem 'imię nazwisko czerwony, imię nazwisko niebieski, rozpoczęcie pojedynku' natychmiast udają się na miejsce pojedynku oraz wykonują gest "przykrycia pięści" w kierunku sędziego oraz siebie wzajemnie,
- na komunikat sędziego: 'kontakt' obydwaj uczestnicy pojedynku stają wewnątrz mniejszego kręgu, z lewą stopą z przodu i łączą przedramiona - lewe z prawym przedramieniem przeciwnika i odwrotnie, jedna ręka każdego z przeciwników jest na zewnątrz, druga wewnątrz. Sędzia zwraca uwagę, by odległość między stopami obydwu przeciwników była podobna, określona jako około półtorej długości podstawowej pozycji dingbabu, a odległość między nimi w podstawowej pozycji taka, by mogli sięgnąć klatki piersiowej przeciwnika otwartą dłonią bez konieczności całkowitego prostowania ramienia,
- na komunikat sędziego: 'krążenia', przeciwnicy rozpoczynają standardowe dla yiquan krążenia tui shou ze zmianami położenia dłoni na zewnątrz - wewnątrz, nie wykonując jeszcze kroków,
- po komunikacie "start" rozpoczyna się właściwy pojedynek, z możliwością przemieszczania się wewnątrz całego dużego kręgu,
- w trakcie pojedynku sędzia może ogłaszać komunikat: 'stop' w celu zwrócenia uwagi, dania ostrzeżenia lub dyskwalifikacji oraz w celu przyznania punktów lub w innych istotnych przypadkach. Niezwłocznie po tym następuje powrót do pojedynku, z zastosowaniem komend 'kontakt', 'krążenia', 'start',
- po każdym komunikacie 'stop' przeciwnicy zobowiązani są do natychmiastowego powrotu do mniejszego kręgu, z gotowością do kontynuowania pojedynku, pod rygorem ostrzeżenia za opieszałość i przyznanie punktu drugiemu z uczestników,
- w sytuacji przypadkowego zerwania kontaktu przeciwnicy zobowiązani są do natychmiastowego przywrócenia kontaktu, bez czekania na komendę sędziego,
po komunikacie 'koniec' zawodnicy ustawiają się po przeciwstawnych stronach mniejszego kręgu, twarzami zwróceni ku sędziemu. Po ogłoszeniu wyniku punktowego przez protokolanta i ogłoszeniu zwycięzcy przez sędziego, zawodnicy wykonują gest "przykrycia pięści" w kierunku sędziego i siebie nawzajem, a następnie opuszczają pole pojedynku.

Metody atakowania i obrony

- dozwolone jest naciskanie i popychanie przeciwnika, wykorzystanie i przekierowywanie jego siły, które ma na celu zakłócenie jego równowagi, przemieszczenie go, wyrzucenie z kręgu lub spowodowanie upadku,
części ciała na które można oddziaływać, to ramiona i tułów przeciwnika powyżej linii bioder,
- części ciała, którymi można oddziaływać na przeciwnika, to otwarte dłonie, ramiona i barki, a także tułów, jeśli tam działają dłonie, ramiona lub barki przeciwnika,
dozwolone jest chwytanie zamkniętymi dłońmi (w celu pociągnięcia lub pchnięcia) ramion przeciwnika, ale nie dłużej niż przez około sekundę,
dozwolone jest częściowe obejmowanie - przy pomocy dłoni, nadgarstków, przedramion i wnętrz otwartych łokci, ale bez równoczesnego kontaktu tułowia z tułowiem przeciwnika lub tułowia z ramieniem przeciwnika dociśniętym do jego tułowia.

Czynności niedozwolone - niezagrożone ostrzeżeniem - bez ingerencji sędziego

- przypadkowe zerwanie kontaktu, o ile nastąpi natychmiastowy powrót do sytuacji kontaktu,
- przypadkowy kontakt tułowi, o ile nastąpi jego natychmiastowe zerwanie.

Czynności niedozwolone - niezagrożone ostrzeżeniem - tylko zwrócenie uwagi

- kontakt między tułowiami przeciwników dłużej niż przez około sekundę,
- obejmowanie tułowia lub ramion przeciwnika z równoczesnym kontaktem tułowia z tułowiem przeciwnika, lub jego ramieniem, jeśli przylega ono do jego ciała,
chwytanie przez zamykanie dłoni, trwające dłużej niż około sekundę,
chwytanie przez zamknięcie ramienia przeciwnika między własnym przedramieniem, a górną częścią ramienia, poprzez wykorzystanie zgięcia łokcia, trwające dłużej niż około sekundę,
- chwytanie przez przyciśnięcie ramienia przeciwnika pomiędzy własnym ramieniem a tułowiem, trwające dłużej niż około sekundę,
- stosowanie dźwigni łokciowo-barkowej bez bezpośredniego naciskania na łokieć,
oddziaływanie na tułów przeciwnika bez wcześniejszego powrotu do sytuacji kontaktu ramion, jeśli utraciło się kontakt w wyniku bycia odepchniętym bądź utraty równowagi.

Czynności niedozwolone - zagrożone ostrzeżeniem

- oddziaływanie na przeciwnika w obszarze niedozwolonym,
- chwytanie za odzież,
- chwytanie palców przeciwnika,
- podcinanie, podstawianie nogi, oplatanie nóg przeciwnika, przydeptywanie stopy przeciwnika i inne atakowanie nóg,
- celowe niedozwolone zrywanie kontaktu lub przedłużanie braku kontaktu po przypadkowym zerwaniu,
- kontynuowanie kontaktu, gdy przeciwnik podparł się lub upadł,
- brak wyraźnej aktywności przez dłużej niż około 10 sekund,
- wykonywanie dźwigni na stawy, jeśli nie stwarza to wyraźnego ryzyka urazu.

Czynności niedozwolone - zagrożone poważnym ostrzeżeniem

- chwytanie przeciwnika w trakcie własnego upadku lub w czasie gdy wykracza się z kręgu,

Czynności surowo zabronione - zagrożone poważnym ostrzeżeniem lub w drastycznym przypadku dyskwalifikacją

- celowe uderzanie,
- jakiekolwiek atakowanie krocza, głowy, szyi, kręgosłupa,
- jakiekolwiek atakowanie pięścią, łokciem, głową, kolanem, kopnięcia, dźganie czubkami palców,
- gryzienie i drapanie,
- wykonywanie dźwigni na stawy, stwarzające ryzyko urazu,
- zachowanie obraźliwe i agresywne.

Interpretacja niedozwolonego zrywania kontaktu

- przeciwnicy zobowiązani są do utrzymywania kontaktu ramion, zerwanie kontaktu poprzez wycofanie ramion, zabranie ich w bok, górę lub dół jest niedozwolone,
dozwolone jest zerwanie kontaktu na ramieniu dla przeniesienia go na tułów poprzez wykonania akcji bezpośrednio w kierunku ciała przeciwnika,
dozwolone jest zerwanie kontaktu z tułowiem przeciwnika w celu wykonania kolejnego ataku,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu między ręką a tułowiem przeciwnika w celu ponownego nawiązania kontaktu z jego ramieniem,
- dozwolone jest zerwanie kontaktu wynikające z odrzucenia, odpadnięcia, obrócenia, obalenia lub innej nagłej zmiany położenia przeciwnika w wyniku wywartej na niego akcji ofensywnej lub defensywnej,
- dozwolone jest krótkotrwałe zerwanie kontaktu jedną ręką podczas przechodzenia do pozycji z boku lub za przeciwnikiem, w sytuacji takiej tolerowane są też bardzo krótko trwające, trudne do zauważenia całkowite przerwy w kontakcie,
w razie przypadkowej utraty kontaktu, należy natychmiast przywrócić kontakt ramion,
- w przypadku utraty kontaktu w rezultacie bycia odepchniętym lub pozbawionym równowagi, należy natychmiast przywrócić kontakt ramion, jeśli jest to możliwe,
zerwanie kontaktu jest wymagane natychmiast, gdy przeciwnik podparł się albo upadł.

Punktowanie

1 punkt:

- nadepnięcie przez przeciwnika linii zewnętrznego kręgu lub wykroczenie jedną stopą całkowicie poza krąg,
- podparcie się przeciwnika jedną ręką bez opuszczenia kręgu, lub gdy co najmniej jedna stopa lub dłoń którą nastąpiło podparcie pozostanie w kręgu,
- wyraźna utrata przez przeciwnika podstawowej pozycji, struktury i kontroli przez dłużej niż około 3 sekundy,
- ostrzeżenie dla przeciwnika.

2 punkty:

- wypchnięcie przeciwnika z kręgu, gdy jego obydwie obydwie stopy znajdą się poza linią zewnętrznego kręgu,
- upadek przeciwnika - sytuacja, gdy dotknie on podłoża jakimikolwiek innymi częściami ciała niż stopy lub jedna ręka, bez opuszczania kręgu lub gdy tylko część ciała znajdzie się poza kręgiem,
- podparcie się przez przeciwnika jedną ręką, jeśli znajdzie się całkowicie poza kręgiem.

3 punkty:

- upadek przeciwnika, jeśli jego ciało znajdzie się całkowicie poza zewnętrzną linią kręgu,
- poważne ostrzeżenie dla przeciwnika,

Dodatkowe zasady dotyczące punktacji

- jeśli ten, który wykonał skuteczną akcję przekracza lub opuszcza krąg, podpiera się lub upada, nie otrzymuje punktu, z wyjątkiem sytuacji gdy przeciwnik przytrzymuje się podczas upadku lub wykraczania z kręgu - wówczas przyznawane są 3 punkty.

Ustalenie zwycięzcy pojedynku

- zwycięzcą pojedynku jest ten z przeciwników, który zdobędzie więcej punktów, z wyjątkiem sytuacji dyskwalifikacji - wówczas zwycięża ten, który nie został zdyskwalifikowany, niezależnie od liczby uzyskanych punktów.
- w przypadku remisu odbędzie się dogrywka do pierwszej punktowanej akcji - ten kto uzyska punkty, zostanie zwycięzcą pojeynku.

Kategorie wagowe

- do 60 kg, 60-65 kg, 65-70 kg, 70-75 kg, 75-80 kg, 80-85 kg, 85-90 kg, powyżej 90 kg, open,
- kategorie wagowe mogą być łączone częściowo bądź całkowicie - w kategorię open, zależnie od liczby uczestników,
- waga mierzona jest w stroju w którym odbywają się pojedynki.

Strój:

- koszulka typu t-shirt,
- spodnie długie lub krótkie, bez elementów twardych i stwarzających łatwe ryzyko zahaczenia np. o palce,
- miękkie obuwie typu tenisówek,
- zabroniona jest jakakolwiek biżuteria - łańcuszki, kolczyki, pierścionki, obrączki itp.
- paznokcie muszą być krótko obcięte,
- zabronione jest użycie okularów,
- kobiety zobowiązane są do stosowania ochraniacza na piersi oraz ochraniacza na tułów.

Forma rozgrywek.

- rozgrywki odbywają się w formie turniejów z drabinką eliminacji,
- rozstawienie zawodników odbywa się przez losowanie,
- komunikat o wynikach obejmuje 3 zawodników w każdej kategorii.

Skład ekipy sędziowskiej:

- sędzia pojedynku,
- protokolant,
- opcjonalnie kontroler, pomagający protokolantowi uniknąć pomyłek w zapisie,
mierzący czas i dający sygnał zakończenia pojedynku, opcjonalnie drugi mierzący, dla uniknięcia pomyłek,
- sędzia główny, nadzorujący pracę ekipy sędziowskiej i oznajmiający końcowe wyniki.

Poza rolą sędziego głównego, pozostałe role w razie potrzeby mogą być pełnione przez uczestników rozgrywki, zmieniających się w kolejnych pojedynkach.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Regulamin tui da (tui shou z uderzeniami)

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Na koniec marca przyszłego roku planowana jest w Pekinie konferencja yiquan, upamiętniająca mistrza Yao Zongxun (1917-1985). Jest szansa, że przy tej okazji uda się też doprowadzić do zorganizowania zawodów yiquan w tui shou i san shou.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Polsko-rosyjsko-ukraińska ekipa trenowała przez 3 tygodnie w Pekinie pod okiem mistrza Yao Chengguang


  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Regulamin san shou z ograniczonym kontaktem

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Yiquan - testy turniejowe tui shou w miejscu


  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Krótko o san shou

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
  • 0

budo_peter
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 523 postów
  • Pomógł: 0
1
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Oldman Ty kilerze... ;)
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Kolejne mini testy turniejowe (głównym celem jest przeprowadzenie ćwiczeń z zakresu sędziowania) odbędą się w Warszawie:

- we wtorek 24 stycznia - formuła tui shou z krokami,
- w sobotę 28 stycznia - formuła tui shou z uderzeniami.

Istnieje możliwość dołączenia (bez opłat) przedstawicieli innych systemów, w których stosuje się podobne formuły treningu i/lub współzawodnictwa.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Highlight z wtorkowych testów w tui shou z krokami


  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Filmik został odpubliczniony na prośbę części uczestników imprezy.
  • 0

budo_sportsport
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: YIQUAN.COmpetitions
Ale jest już highlight z sobotnich testów turniejowych w konkurencji tui duan shou


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022 : 2023 : 2024