Badania stanu układu szkieletowo-mięśniowego
Napisano Ponad rok temu
Pozdr
Itosu
PS. Nie ukrywam, że w dziedzinie ortopedii jestem kompletnym laikiem. Jeśli zadałem głupie pytanie proszę Jerza o usunięcie tematu.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
badania hormonalne tez bylo by dobrze zrobic
w jakim celu hormonalne ?
Napisano Ponad rok temu
Nie ma dla ludzi standardowego testu diagnostycznego. Chcąc nie chcąc jesteś skazany na pomoc kumatego lekarza, a Twoją rolą jest sobie takiego znaleźć. Badanie składa się z badania podmiotowego (czyli wywiadu), przedmiotowego (oglądanie, macanie, opukiwanie osłuchiwanie, badanie zakresu ruchomoąci, zwartości stawów etc) i ewentualnych badań dodatkowych. Te badania nie na darmo nazywają się "dodatkowe", bo takie powinny być. Tylko dodatek do badania lekarskiego, a nie podstawa diagnostyki. Nie ma możliwości prześwietlić całego ciała, nie mówiąc już o bezsensie takiego postępowania. Rutynowo, jeżeli nie ma specjalnych wskazań z wywiadu to jest sens tylko wykonać podstawowe badania laboratoryjne ew. przeglądówkę klatki piersiowej. Ot i cała filozofia.
Napisano Ponad rok temu
dzieki Słoniak za rade
Itosu
Napisano Ponad rok temu
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
ale tylko po to, by sprawdzic gestosc kosci, nie bedzie na tyle dokladne, by wykazac jakies male urazy.
mialem to robione.
z mojej strony itosu radzilbym ci sie przejsc do dobrego kragarza i fizjoterapeuty (physical therapist) odnosnie kregoslupa, stawow, starych urazow. beda mogli cie wymacac, lepiej niz lekarz domowy czy w przychodni.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
tzn taki lekarz to jasne.ja mam na mysli chyba najlepszego ortopede w wielkopolsce. gosc jest specjalissta naprawde wysokiej klasy. czyli generalnie trzeba sie oprzec na doswiadczeniu lekarza ??
a jak ty bys chcial inaczej?
Napisano Ponad rok temu
a jak ty bys chcial inaczej?