Skocz do zawartości


Zdjęcie

Baton znowu piszcie proszę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
47 odpowiedzi w tym temacie

budo_gargamell
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Baton znowu piszcie proszę
Witam peosze jakiegoś znawce z grona sznownych forumowiczów o odpowiedz na pytanie.Czy dobrym zakupem bedzie zakup sztywnej pałki teleskopowej firmy Watlher (niemieckiej) znalazłem na stronce [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] ale nieweim czy brac normalna tj w cenie 69zł cz drozsz za 130 z dopiską nikiel(nikiel tzn hartowana?)Chyba ze polecicei albo pomozecie mi znalezc inny sklep z pałkami teleskopowymi ktore niegdys miała militaria chodzi mi o te police hartowane..pytałem taz w inter ark ale tam maja od 350zł towar.
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
w takim sprzecie nie warto przeplacac - i tak go nie bedziesz uzywal - a jak juz to zrobisz to wymienisz na nowy bo nie bedzie potem pewnosci czy znowu zadziala tak jak trzeba..
ale zastanow sie nad tym czy chcesz Walthera.. bo jakos nie jestem przekonany czy to dobry wybor..
  • 0

budo_gargamell
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Z checia poczytam jakies sugestie typu który jak nie walter i ewentualnie skąd wziąć.Adrsik strony sklepowej.Dzięki
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
http://budo.net.pl/v...t=49127&start=0

pol Budo sie u niego zaopatrywalo w ten sprzet
  • 0

budo_puent
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1157 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Wrocław-kosmos

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę

Wybrany przez Ciebie temat lub post nie istnieje

:-)
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
hehe - no tak, pewnie przez bycie modem mam do niego nadal dostep ;)

no dobra - jak chcesz namiary to choc na priva zeby nie bylo ze sieje propagande dla goscia ktorego juz nie ma na forum :(
  • 0

budo_administrator
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4477 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę

w takim sprzecie nie warto przeplacac - i tak go nie bedziesz uzywal - a jak juz to zrobisz to wymienisz na nowy bo nie bedzie potem pewnosci czy znowu zadziala tak jak trzeba..
.


Czy mozesz napisać coś więcej? Dlaczego "po uzyciu" nie ma pewności że zadziała?
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
bo jak kilka razy nim uderzysz to jednak naruszasz laczenia elementow i o ile same proste elementy sie nie wygna to laczenia moga juz nie trzymac tak dobrze i baton sam zacznie ci sie skladac niezaleznie od tego czy jest hartowany czy nie

dlatego zamiast przeplacac i wydawac XXX zl na super sprzet - lepiej wyposrodkowac cene.. i tak z niego na codzien korzystac nie bedziesz bo ma tylko jedno zastosowanie (to nie np noz i kanapki tym nie zrobisz) a jak juz uzyjesz to tak jak pisalem wyzej - mozesz nie miec pewnosci ze nastepnym razem bedzie dzialac wlasciwie..
  • 0

budo_administrator
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4477 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
A czy otwieranie i zamykanie mu szkodzi?
Ja kupilem ten hartowany od kontura.
Przy pierwszych otwarciach zamkniecie batona wymagało bardzo mocnego uderzenia w ziemie.
Teraz (po miesiacu) sila potrzebna jest znacznie mniejsza. NIgdzie nim nie uderzalem- tylko otwieram go i zamykam.
Czy z tego wynika, że lepiej go nie otwierać w ogole?
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
te batony dzialaja na zasadzie nachodzenia na siebie dwoch elementow o zmiennym przekroju wiec im czesciej bedziesz otwieral i zamykal je tym bardziej beda sie one wyrabiac i luzowac - wiec po pewnym czasie (rok-dwa?) baton niestety nie bedzie sie juz blokowal jak nalezy i bedzie sie sam skladal
  • 0

budo_kenjiro
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1799 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Gdynia

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
dzey, jeszcze zalezy jaki baton. Monadnock Auto Lock nie blokuje sie na zasadzie zakleszczenia więc sie "nie wyrabia" w zależności od uzycia i ilosci otwarć.
  • 0

budo_gargamell
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Fajnie wszystko fajnie tylko ze namiar na ten baton który posiada połowa składu budo chyba juz przelezały jest hm..;(
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Kenjiro - to jest wyjatek - na dodatek kosztujacy jakies 700zl :) zreszta autolock jest moim zdaniem troche dziwnym patentem - przez to ze jest na lozyskach to nie jest w pelni sztywny i tez mam obawy ze kilka operacji nim moze mu te lozyska uszkodzic..

gargamell - wpisz w google "baton firmy fly" i bedziesz mial odnosniki i namiary..
  • 0

budo_maxpaster
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 57 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
nie kosztuje 700zł tylko 200 razem z przesylką ze Stanów.
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
tak - ale w 99% przypadkow zostanie skonfiskowany na granicy, jesli w ogole sklep w USA zgodzi sie go wyslac do PL.. nie jeden juz probowal z tego forum sciagac ten sprzet

a cena 700zl to oficjalna cena w PL jednego ze sklepow ktory ma koncesje na takie zabawki i czasami legalnie je sciaga
  • 0

budo_maxpaster
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 57 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Nie rozumiem dzey ?,na pałki nie jest wymagane pozwolenie co najwyzej dowód osobisty czyli skonczone 18lat w Polsce a 21 w Stanach.Pierwszy raz słysze o koncesji , kiedy w gre wchodzi 1 pałka do ochrony osobistej.Zostaje kwestia eksportu,w stanach zakazem eksportu do klientów indywidualnych obłożona jest bron palna i gazy OC,CN u nich produkowanych.Nigdy nie słyszałem zeby takim zakazem były obłożone noże czy pałki.
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
nie powiem ci dokladnie podstawy prawnej - ale o ile w PL mozesz kupic palke, o tyle miec jej juz nie mozesz.. (chyba ze np jestes mundurowy bo im dorzucono w ustawie ze moga miec teleskopa ze soba)
i tak samo zawsze byl problem z importem tego sprzetu - po prostu na cle zatrzymywano towar powolujac sie na jakies przepisy ktorych jak pisalem wyzej niestety nie przytocze :(
ale pewnie chodzilo o interpretacje ustawy o broni i amunicji ktora stwierdza ze baton to bron - a na obrot bronia (czytaj - import) trzeba miec koncesje..
  • 0

budo_gambit
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2089 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:bardzo dziki wschód

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Te mityczne przepisy to nic innego jak ustawa o bronii i amunicji.
Policjanci to mają na razie tylko w papierach, bo nie ma przepisów wykonawczych ani dopuszczalnych wzorów czy modeli. Nie mówiąc już o tym żeby były powszechnie dostępne w policyjnych magazynach.
Ustawa o bronii i amunicji, nigdzie expresis verbis nie stwierdza że pałka teleskopowa jest bronią. Wymienia jedynie cechy użytkowe, po których spełnieniu, pałka może zostać uznana za broń.
A pałka teleskopowa zazwyczaj ich nie spełnia. Bo jest pusta w środku, inaczej by się nie dała złozyć, a wszystkie trzy części są wykonane z jednego materiału. Więc co do zakończenia też nie spełnia wymienionych w ustawie zastrzeżeń.
Napisałem to w innym poście, ale powtórzę też tutaj, ostatnio na policyjnym forum czytałem temat o tym iż sąd uznał że pałka nie jest bronią.
Dodatkowo mamy jeszcze ekspertyzę z CLK. Wprawdzie na temat konkretnego modelu, ale faktycznie cechy odróżniające jeden model od drugiego niemal zawsze nie są tymi wymienionymi w ustawie.
  • 0

budo_dzey
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2486 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z grzbietu wielblada
  • Zainteresowania:JJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę

Te mityczne przepisy to nic innego jak ustawa o bronii i amunicji.

nie zapominaj Gambit ze mowimy tu o imporcie wiec ja bym tu nie byl taki przekonany czy chodzi tylko o ustawe o broni i amunicji czy o inne przepisy dotyczace legalnego obrotu bronia na terenie EU.. ale pewnie i o jedno i o drugie :)

Policjanci to mają na razie tylko w papierach, bo nie ma przepisów wykonawczych ani dopuszczalnych wzorów czy modeli. Nie mówiąc już o tym żeby były powszechnie dostępne w policyjnych magazynach.

jak zawsze teoria sobie a praktyka sobie.. od czasu kiedy sie pojawila ta wzmianka o batonach policjanci kupuja je za wlasne pieniadze i nosza ze soba na sluzbie.. tak samo jak za wlasne pieniadze kupuja dlugopisy, papier do xero, kamizelki taktyczne, czy rekawiczki z kevlaru.. jedni szefowie sie czepiaja o to - inni nie, wiedzac ze ich podwladnym moze to pomoc podczas interwencji.. a ze kupione za pieniadze prywatne to czemu mieli by sie czepiac? do niedawna na komendach staly prywatne komputery bo nie bylo na czym pisac - wiec czemu mieliby sie dowalac do mniejszych rzeczy? zreszta biegales kiedys za kims z dyndajaca tonfa na pasku? zapewniam cie ze z batonem jest duzo wygodniej - a jedno i drugie daje podobny efekt..
a tak OT - mowiac szczerze wolalbym oberwac batonem niz bojowa tonfa.. :)

Ustawa o bronii i amunicji, nigdzie expresis verbis nie stwierdza że pałka teleskopowa jest bronią. ...
Czytałem temat o tym iż sąd uznał że pałka nie jest bronią.
Dodatkowo mamy jeszcze ekspertyzę z CLK. Wprawdzie na temat konkretnego modelu, ale faktycznie cechy odróżniające jeden model od drugiego niemal zawsze nie są tymi wymienionymi w ustawie.

odpowiedzialem ci w tamtym watku
- ekspertyza zostala zrobiona na zlecenie prywatnej firmy (i dotyczy ich produktu a nie kazdego batona) a nie sadu w konkretnej sprawie wiec ta linia obrony odpada (poza tym ze jest jasno napisane ze jest wazna w orginale a orginalu nikt na oczy nie widzial bo to tylko kserowka ktora ja moge ci stworzyc w 5min w PhotoShopie..)
- sad orzekl w konkretnej sprawie majac konkretna palke na mysli, nie jest to odgorna interpretacja ustawy dotyczaca kazdego batona wiec nie mozesz sie powolac na tamta sprawe (nie jest to USA gdzie istnieja "precedensy" na ktore sie mozesz powolac)
- w ustawie o broni i amunicji ani w zadnej nowelizacji nie jest tez jasno napisane ze te batony nie sa bronia, co niestety zostawia duze pole do popisy jesli chodzi o interpretacje, najpierw funkcjonariusza policji ktory cie zatrzyma, a potem ewentualnie sedziego.. a znajac prewencyjne nastawienie obu, raczej nie bardzo wierzylbym w ich chec obdarowania spoleczenstwa narzedziami ktore sluza tylko i wylacznie biciu innych - niezaleznie czy w samoobronie czy w napadzie..
  • 0

budo_maxpaster
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 57 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Baton znowu piszcie proszę
Ustawa o bronii i amunicji, nigdzie expresis verbis nie stwierdza że pałka teleskopowa jest bronią. ...


Dokładnie dlatego pisanie o posiadaniu koncecji na chandel pałkami teleskopowymi jest nieporozumieniem.Martwe przepisy prawne w Polsce to nic nowego,i wiedząc o tym najlepiej ci którzy musz się tłumaczyc w urzędzie celnym.Niemniej jednak ta sama ustawa stwierdza ze bronia sa pałki o metalowym czubku czy jakos tak tereaz nie moge sobie przypomniec(chodzi mi o te kwadratowe zakonczenie na pałce) jest to wyszczególnione w tej samej ustawie i bardzo ważne dla posiadaczy batonów.Pokazuje że polskie prawo pełne jest nieścisłosci niestety.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018