Skocz do zawartości


Zdjęcie

Aikido -genialni mechanicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

budo_szary_wilk
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 308 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Aikido -genialni mechanicy
Jestem "niemowlakiem w Aikido"- trenuje 3 miesiące, niemniej jednak chciałbym się podzielić moimi przemyśleniami na temat wykonywania technik .Myślę że może to być przydatne osobom, którym równania mechaniki nie są bliskie.
Z racji tego, iż jestem inżynierem kiedy analizuję techniki od strony teoretycznej, widzę siły i równania równowagi (takie zboczenie zawodowe).

Generalnie możemy podzielić odddziałwania na siły i momenty:
Siła: ja pcham (ciągnę) partnera - i to powoduje jego przemieszczenie w kierunku działania siły- w kierunku , w którym pcham (ciągnę)
Moment: działaniu siły zawsze towarzyszy moment zginający - powoduje on obrót, jest odpowiedzialny za utrate równowagi.
Moment ten jest to siła razy odleglosc od srodka ciezkosci partnera.Np. zakładając, że środek ciężkości jest na wysiokości pepka- kiedy pcham partnera
na wysokości tego punktu nie powoduje jego obrotu - moment = sila razy zero (zero - odleglosc od srodka ciezkosci). Natomiast pchajac go na wysokosci jego glowy
mamy większy moment: siła razy 0,5metra. WWniosek: im wiekszym momentem dzialamy na partnera tym większa będzie utrta ównowagi przez niego

Aby obrócić partnera (wychylić z położenia równowagi) mozemy dzialać dużą siłą na jego korpus (technika dobra dla Pudzianowskieg) lub duzo, dużo mniejsza
oddaloną od środka ciężkości partnera (nawet drobne dziewczę da sobie radę).
Generalnie wszystko pięknie - trzeba pchac i ciągnąć partnera najlepiej na wysokości glowy lub jeszcze lepiej spowodowac aby wyciągnął ękę do góry i