Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wybór noża - CRKT M-16


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

budo_budoka
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 310 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Ateny, Warszawa
  • Zainteresowania:Karate

Napisano Ponad rok temu

Wybór noża - CRKT M-16
Witajcie.
Nie znam się specjalnie na nożach, po raz pierwszy piszę w "Magii stali". Proszę o poradę. Potrzebuję składanego noża do codziennego użytku, dość trwałego, bez żadnych szczególnych "zadań" - np. żeby go wziąć w góry, mieć i użyć do zwykłych czynności (bez rzucania, wyczynów itp), bez "bajerów", podoba mi się dość "surowa" stylizacja, ze stosunkowo dobrej stali (stosunkowo - czyli za niewysoką cenę w miarę niezła stal). Upatrzyłem sobie nóż firmy CRKT, jeden ze wzorów M-16. Podoba mi się ostrze typu "tanto".
Proszę o poradę:
- co myślicie o tym nożu w porównaniu do innych na rynku, czy mi go polecacie, czy odradzacie - czy będzie to w miarę dobry zakup? Może go ktoś z Was uzywał i może o nim coś napisać?
- co myślicie o ostrzu "tanto" i czy ten typ polecacie - jakie ma wady i zalety?
Będę wdzięczny za rady.
  • 0

budo_wki
  • Użytkownik
  • Pip
  • 41 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano Ponad rok temu

Re: Wybór noża - CRKT M-16
Cześć,
Z tego co się orientuję, to M-16 są fajnymi nożykami. Wprawdzie bawiłem się tylko M-21, ale jeśli mają choć trochę tej "pancerności" i tą samą precyzję wykonania (a zakładam że tak jest), to powinien być bardzo fajny. Mi osobiście też się podoba taka ramowa konstrukcja, łatwiej też dzięki temu utrzymać nóż w czystości. Tutaj masz linka do recenzji M-16, ale nie tanto:

[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

Moim zdaniem spear point będzie bardziej uniwersalny, zresztą mam wrażenie że to zdanie podziela znaczna większość użytkowników tego forum. A coś podobnego...hmm...może monochrome? Mogę go zachwalać, bo sam mam :) Tylko że jest mniejszy.
  • 0

budo_fred
  • Użytkownik