Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaki styl mi poradzicie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

budo_xaos
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 52 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:z mamy

Napisano Ponad rok temu

Jaki styl mi poradzicie
Przepraszam za dublowanie, zadałem już to pytanie 10 dni temu na Cross-Budo, jednak nie otrzymałem ŻADNEJ rady...

Nie znam się na sztukach walki, dotychczas interesował mnie raczej rozwój duchowy. Ostatnio jednak dochodzę do wniosku, że popełniałem błąd, bagatelizując znaczenie rozwoju cielesnego - ćwiczenia oddechowe mogą wywołać efekt podobny do LSD, joga albo tantra mogą z powodzeniem konkurować z okultyzmem, itd...
Chcę rozpocząć naukę sztuki walki, przy czym nie interesuje mnie czysta bijatyka (wszelkie combaty), lecz też ćwiczenie oddechu, medytacja itd - im więcej będzie poświęcane temu uwagi, tym prawdopodobnie bardziej będę zadowolony (ale rozumiem, że zależy to też od wyboru trenera, nie tylko stylu). Chodzi mi o styl "klasyczny", z długą tradycją duchową, która jeszcze nie zniknęła całkowicie. Chciałbym jednak móc też wykorzystać w samoobronie zdobyte umiejętności (czyli, jak rozumiem, odpada np. Tai Chi).
Ucieszyłbym się, gdyby treningi obejmowały walkę nożem (nie dlatego, że marzę o krojeniu ludzi, tylko dlatego, że broń biała jest w jakiś sposób fascynująca... nie tylko estetycznie), choc nie jest to konieczne.
Last but not least - moja kondycja jest bardzo słaba, potrzebuję więc czegoś, gdzie nie będzie ode mnie od razu wymagana ani duża siła (po 20 pompkach padam na ryj), ani wysoka zręczność (nie sięgnę stopą głowy stojącego obok mnie człowieka), ale gdzie będę mógł stopniowo polepszyć wydolność swojego ciała. Chodzi mi o taki styl, ćwiczenie którego nie będzie wymagało ode mnie pakowania na siłowni, nie bawi mnie to. Mam prawie 70 kilo na ponad 170 cm, tyle wystarczy.