Jestem przerażona swoją niebywałą niewiedzą  Wyobraźcie sobie, że ja dopiero 3 dni temu dowiedziałam się, że Aikido występuje w różnych odmianach! Do tej pory myślałam, że jest tylko jedno Aikido, a tu taki psikus! Mam nadzieję, że fakt, iż Aikido ćwiczę dopiero od kilku miesięcy, tłumaczy moją nie wiedzę...
   Wyobraźcie sobie, że ja dopiero 3 dni temu dowiedziałam się, że Aikido występuje w różnych odmianach! Do tej pory myślałam, że jest tylko jedno Aikido, a tu taki psikus! Mam nadzieję, że fakt, iż Aikido ćwiczę dopiero od kilku miesięcy, tłumaczy moją nie wiedzę...
Obywatele!! Wspomóżcie mą edukację i uzupełnijcie te, jakże znaczące, luki w mej wiedzy!
Yokai - musisz odroznic szkoly (style) od organizacji. Twoja lubinska sekcja do niedawna byla w organizacji PFA, obecnie - o ile wiem - sensei poszedl za panem Borowskim do jego nowej organizacji, ale styl nauczany w dojo sie nie zmienil. Prawda jest, ze bylo to juz walkowane na forum i Ellis wskazala Ci jeden z linkow, jak poszperasz, to znajdziesz ciekawy tekst Moda naszego o stylach na swiecie, a glownie za oceanem cwiczonych (sorry, nie chce mi sie szukac linku, wykaz troche inicjatywy 

)
Ale gwoli wyjasnienia - organizacje sa rozne, z reguly skupione wokol jednego "glownego" nauczyciela, jak chocby (prosze wybczyc uproszczenia, szanowni forumowicze) francuska organizacja dzialajaca pod egida Tissier sensei i wplywy swe nawet na Irlandie rozszerzajaca (choc kolega Aiki zapewnia, ze to dlugo nie potrwa i jego szkola na wyspie zielonej wkrotce popularnosc zdobedzie, coby zbyt nice i za bardzo gentle nie bylo