Porównanie kyokuschin, oyama, buschido.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
2. Bushido to kodeks, a nie styl
3. Oyama jest bardziej sportowe i ma obsługę broni. z założenia miało być bardziej nowatorskie od Kyokushin, ale nic z tego nie wyszło im na dobre, teraz robią ci z zarządu jaja takie jak np. internetowa akademia karate, a to chyba już przesada...
Ogólnie gdyby coś się nie zknociło w oyamie, to obecnie oyama i kyokushin uczyły by praktycznie tego samego, tyle że w oyama była by broń, to chyba tyle.
Napisano Ponad rok temu
1. Zła pisownia nazw
2. Bushido to kodeks, a nie styl
.
Ja jestem laik, co sie czepiasz?
Teraz sie teraz tych karatów namznozyło...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Inaczej się robi jodan uke w Oyama a inaczej w Kyokushin. :-)Czym sie róznia? Jakie sa Wasze spostrzezenia, doswiadczenia?
Kiedyś miałem przez to jeden błąd na egzaminie bo sie uczylem z książki Oyama Karate.
Napisano Ponad rok temu
Inaczej się robi jodan uke w Oyama a inaczej w Kyokushin. :-)
Kiedyś miałem przez to jeden błąd na egzaminie bo sie uczylem z książki Oyama Karate.
Inaczej w Oyama wygląda także uchi-uke : ręka blokująca nie wychodzi spod pachy (jak w Kyokushin) ale z pionowego ustawienia przed mostkiem - w Oyama identycznie składasz sie do uchi- i jodan-uke. W Kyoku do kazdego z tych bloków składasz ię inaczej.
Jest kihon i są kata, z tym że kata w Oyama to w wikszości kihon kata - czyli takie proste formy składające techniki kihon w uporządkowane sekwencje. Fajna rzecz kiedy w samotności chcesz poćwiczyć podstawowe techniki. Niestety- kihon kata nie są tak pasjonującymi układami ja tzw. "wyższe kata"(n. seienchin), ktych w Oyama Karate wiele nie ma. Mówiąc krótko: w kihon kata brak jest tego "powieeu tradycji", który cechuje kata innych szkół.znaczy sie co ? nie ma u nich kihon i kata ?