moje 3 grosze:
zaczalem sie zastanawiac nad tym jaka postawe chcialbym zobaczyc u dealera, niewazne czy autoryzowanego czy nie... sklonilo mnie do tego podejscie PiteraM, zaprezentowane w ponizszym cytacie:
A temat tego, w jaki sposób podaję ceny na stronie zamykam, bo to w gruncie rzeczy moja sprawa, nie?
Otoz nie... Jesli chcesz dzialac zgodnie z polskim prawem na ktore sie powolywales, muszisz podawac ceny w polskiej walucie. tak mowi zasada walutowosci, ktorej wyrazeniem jest wlasnie podawanie cen w PLN. mozna oczywiscie podac cene w USD czy nawet gramach zlota, ale z pewnymi dodatkowymi zastrzezeniami - podaniem daty z ktorej pobierany jest kurs waluty obcej, banku itd. tych informacji nie ma u Ciebie na stronie, a przynajmniej BARDZO trudno je odnalezc.
a co do mniej formalnych spraw - nie rozumiem podejscia, ktore prezentujesz. ludzie na tym forum to Twoi potencjalni klienci, ktorzy nie lubia gdy nie sa szanowani. jakbys sie poczul idac do sklepu i widzac cene jenach? na pytanie o powod podawania cen w jenach wlasciciel odpowiada: to moj sklep i podaje ceny jak chce! pytanie za 100 pkt - KTO U NIEGO COS KUPI??
inne braki, ktore bardzo bija w oczy na polskim rynku nozowym:
1. brak podawania warunkow gwarancji na noze... fajnie, ze warunki te sa na kartce dodanej do kazdego noza. ale ja wydajac badz co badz duze pieniadze na noz chce wiedziec co bedzie jesli cos sie z nim stanie. i chcialbym sie tego dowiedziec wczesniej - przed zakupem.
2. zdjecia. glownym problemem zwiazanym z zakupami w necie jest brak mozliwosci "obmacania" wymarzonego nozyka. wydaje mi sie, ze dobrym pomyslem byloby umieszczanie na www obok miniatur zdjec 1:1 dla okreslonej rodzielczosci. przynajmniej mozna przymierzyc do reki czy nie za maly...
3. autoryzacje. moim zdaniem one zobowiazuja do wiekszego wysilku. powiem szczerze - lubie kupowac u autoryzowanych dealerow. zawsze pozostaje chocby nie wiem jak zludna swiadomosc, ze w razie problemow mozna "poskarzyc" sie komus innemu niz Bog i polski wymiar sprawiedliwosci i MOZE TO COS DA...
4. terminy realizacji - dostepnosci nozy w Polsce jest mizerna. wiekszosc modeli dostepna jest tylko na zamowienie. czas realizacji zblizony jest do tego, jaki potrzebny jest na import wlasny.
ciekaw tez jestem o serwis. tu chcialbym, zeby ktos sie podzielil spostrzezeniami jak dziala serwis nozowy w Polsce. prawde mowiac jestem zwolennikiem fixed blade i nie mam do czynienia z serwisem.
ze zgroza patrzymy na poziom cen w EU. jednak spojrzmy na poziom uslug swiadczonych przez tamtejszych dealerow. tam klient ma cene w EU - placi i WYMAGA!.