Ciasnota
Napisano Ponad rok temu
Jak zachowalibyście się, będąc zmuszonym do walki np. w windzie? Sam przeżyłem takie doświadczenie, ale przemilczmy to.
A jak ktoś zacznie się po raz kolejny zastanawiać, czy aikido jest w ogóle praktyczne, to niech go administrator z miejsca wyrzuci z forum!!! :wink:
Napisano Ponad rok temu
aikido to nie tylko tenkany i techniki robione po trzech obrotach (się nazywa chyba wersja tenkan ). Dla mnie to raczej zbiór zasad, a nie ruchów technicznych. Nie myśl raczej, że ściany windy będą jedyna przeszkodą w wykonywaniu wysokich i dalekich rzutów..... .
Podobnie ma się z judo (nie zrobisz ipon-soe-inage), teakwondo (jakieś kopy z wyskoku- sorry nie znam się ), podobnie karate. Nawet bjj jest złe bo nie zrobisz balachy w locie, czy też duszenia zegarowego.
Adepci w/w specjalizacji -oczywiście to żarty.
S.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Jak ma się aikido do walki na ograniczonej przestrzeni? Czy nie wydaje Wam się, że aby wykorzystać zdobyte umiejętności potrzeba jednak sporo miejsca?
Jak zachowalibyście się, będąc zmuszonym do walki np. w windzie? Sam przeżyłem takie doświadczenie, ale przemilczmy to.
A jak ktoś zacznie się po raz kolejny zastanawiać, czy aikido jest w ogóle praktyczne, to niech go administrator z miejsca wyrzuci z forum!!! :wink:
wyobrazam sobie ,ze za pomoca jakiejs dzwigni,moze nikyo, przyszpilic do podlogi (jak mu sie cos nie zmiesci,to nie szkodzi) i nie puscic ,az do nadejscia pomocy technicznej :wink:
czasem to dlugo trwa,wiec z gory trzeba przewidziec wygodna dla siebie pozycje najlepiej w seiza.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Przeciwnika spacysikowac wszysktkimi dostepnymi srodkami. Nie napisze jak bo to zalezy od sytuacji.
No, że należy spacyfikować to ja wiem. Pytanie właśnie - jak?
Jeśli przeciwnik łapie za ręce to chyba najbardziej na miejscu jest nikkyo.
A co z duszeniem - od przodu, z tyłu? Chyba tylko atemi, w najwrażliwsze miejsca.