Skocz do zawartości


Zdjęcie

Góry, nasze góry - relacja [dużo zdjęć]


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

budo_slaszysz
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 3313 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Góry, nasze góry - relacja [dużo zdjęć]
Dzień 1.
9:30 Wyjście ze Szklarskiej Poręby, autobus w stronę Jakuszyc dopiero za
godzinę, więc idę na piechotę. Jest dość chłodno, wieje wiatr, ale słoneczko świeci i jest fajnie. Tuż przy zejściu od dworca PKP Szklarska Poręba Górna jest kantor, więc można się zaopatrzyć w walutę, jeśli ktoś planuje wycieczkę na czeską stronę. Dość szybkim tempem ruszam poboczem szosy w stronę Jakuszyc. Mijam Krucze Skały i idę dalej.
Dołączona grafika
Fot.1 - Rzeka Kamienna
Raczej nie ma co liczyć na podwiezienie, bo po prostu samochody nie mają się gdzie zatrzymać. Jeśli jest jakaś zatoczka, to nie po tej stronie co trzeba.

O 10:45 jestem już na początku zielonego szlaku, więc ruszam pod górę. Chwila przerwy na zmianę butów i parę zdjęć i idę dalej.
Dołączona grafika
Fot.2 - Na szlaku z Jakuszyc na Halę Szrenicką
Ze szlaku roztacza się piękny widok na dolinę Kamiennej. Po paru minutach zanurzam się w niski las i rozpoczyna się lawirowanie między gałęziami. Ścieżka jest dość wąska, prowadzi raz w górę, raz w dół i czasem zdarza się błotniste miejsce. Chlup! no i trafiłem w błoto, dobrze że się do buta dostało. W pewnej chwili szlak skręca w prawo pod górę. Podchodzi się po kamieniach wzdłuż szemrzącego potoku. Na górze trafiam na wylesione miejsce i po prawej stronie widać Owcze Skały.
Dołączona grafika
Fot.3 - Przy Owczych Skałach
Trzeba uważać, żeby nie przegapić skrętu w lewo - szlak kieruje się teraz w stronę lasu. Podobnie jak przed chwilą, skręcam w lewo za znakiem w wąską ścieżkę.