Skocz do zawartości


Zdjęcie

Muay thai i wogule kilka pytan


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Muay thai i wogule kilka pytan
Postanowilem stworzyc nowy topic, bo slabo wyglada ten dzial :)

Nie chodze i nie zamierzam zapisywac sie do jakiegos klubu itp. bo nie mam czasu i pieniedzy!
Postanowilem trenowac w domu. Posiadam dobrze wyposarzona silownie, worek boxerski wlasnej roboty :D waga okolo 15 kg, duzy i twardy, pewnie zawieszony i dwie pary rekawic boxerskich 8 i 12 oz. No i oczywiscie kumpel ze mna cwiczy wiec mam sparing partnera :D

Czytalem, ze trenowanie samemu bez nadzoru trenera moze utrwalac błędy itp. itd. ale, mnie to wali. Troche poczytalem jak mam mniejwiecej trenowac :) Pare pytan:

1. Czy Muay thai bedzie dobrym wyborem?
2. 1h 30 min. trening silowy + 30 min. walki. 3x w tyg. Moze byc?
3. Macie ktos fotki jak dobrze technicznie wykonywac uderzenia?
4. Klincz - Dwaj zawodnicy sa blisko siebie "obejmuja się". O to chodzi?
5. Jakie ciosy w klinczu?
6. Prosilbym o jakies rozpiski, porady, co kolwiek, co by mi pomoglo :)
  • 0

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
1. trenujac samemu lepiej wybierz kick boxing lub poprostu boks...tajski jest troche bardziej skomplikowanym systemem( wiesz dochodza lokcie kolana inna garda ) i samemu naprawde ciezko sie nauczyc zeby nie ustrzec bledow...dlatego polecam kick boxing :-)

2. to kwestia indywidualna...może być ja bym jednak zrobil na przemian dzien silowy dzien walki dzien silowy dzien walki itd.

3. postaram sie wrzucic cos ale narazie mam bardzo malo czasu moze Bodyguard cos wrzuci...jak nie to postaram sie jak najszybciej

4. no powiedzmy... taki rodzaj zwarcia :mrgreen: zeby utrudnic zawodnikowi badz uniemozliwic zadawanie uderzen

5. zalezy czy bijesz sie z zasadami czy tez bez tak jak np. na ulicy :|

6. przedewszystkim na worku nie trudno o kontuzje wiec dobra rozgrzewka to podstawa...dalej oczywiste jest chyba ze powinniscie zakupic szczeki jak bedziecie z kolega sparowac...jesli chcecie kopac to koniecznie ochraniacze na piszczele ( kiedys raz tak zacwaniakowalem bez i sie nadzialem na lokiec :-( bolesna sprawa ) hmmm...jak jeszcze jakies pytania to walcie
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

BODYGUARD
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 7885 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Motoryzacja, kompy,sztuki walki, sex, kobitki, książki fantasy,muza techno

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Narazie odpowiem na część twoich pytań (z resztą niech się DYNDEL męczy he he)

Po pierwsze rozumiem ze możesz nie mieć czasu czy pieniędzy na treningi
ale z drugiej strony wiem też że sztuk walki nie sposób dobrze opanować samemu
nawet nie wiesz ile razy dostałem w czapę od trenera bo coś źle robiłem nawet
prozaiczne ciosy czy chwyty wymagają precyzji i ciągłego powtarzania
żeby wyrobić tzw. odruch bo i naczej po tobie w prawdziwej walce nie ma czasu
na zastanawianie się "jaki to był ten chwyt?"

twój wybór ale dość kazań jesteśmy tu po to aby pomagać więc tak:

1. muay thai moim zdaniem to dobry wybór choć kick boksing też jest ok
i jest nieco łatwiejszy
2. co do treningu siłowego i walki to za bardzo nie wiem jak to pogodzić
myślę jednak że po treningu siłowym nie warto robić walki
raczej przed i potem jakaś przerwa i dopiero siłka.
3.co do tego jak wykonywać ciosy to poszukaj na Allegro jest mnóstwo
takich dość tanich książek ilustrujących jak poprawnie zadawać ciosy
4. klincz tak to ogólnie takie "obmacywanie się" zawodników
gdzie po prostu jeden włazi na drugiego uniemożliwiająć zadanie
mocnego ciosu ręką (sierpa,prostego itp)
ale głównie sprawdza się to w boksie
5.w klinczu jeśli chcesz walczyć jakoś w miarę czysto to ciosy w głowę
lub boki tułowia poniżej żeber a jak chcesz nieco bardziej agresywnie to z kolana w brzuch
i po walce :mrgreen:
6. a tym niech się już DYNDEL zajmie

no i proszę jakoś się udało odpowiedzieć :chat: :bije:

[ Dodano: 08-08-2005, 10:57 ]
No proszę okazało się że tyle się mozoliłem z tym pisaniem że DYNDEL odpisał szybciej odemnie :D :D :D
  • 0

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
hehehe :-) ale zgodne mniej wiecej sa nasze poglady polecam nadal kick boxing pozdro
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Hmmm... Jakos mnie przekonaliscie co do kickboxingu, ale przeszukujac siec nie znalazlem zabardzo jakis rozpisek treningowych itp. Na allegro tez zaduzo tego nie ma... Moze wy macie cos?
  • 0

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
rozpiski treningowe...hmmm...nie bardzo...jedna z najwazniejszych spraw jest rozciaganie...chca sie nauczyc dobrze kopac nie wystarczy tylko przed treningiem pare minut...dobrze bedzie jak bys sie rozciagal zawsze rano przed treningiem i chociaz troche wieczorkiem...a jesli chodzi o akcje to sami sie nie nauczycie...nie ma hu.a bez trenera to bedzie duza amatorka...ale sila oraz szybkosc uderzen i kopniec powinna pojsc...
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

BODYGUARD
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 7885 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Motoryzacja, kompy,sztuki walki, sex, kobitki, książki fantasy,muza techno

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Hej co to za pogaduchy bezemnie :D

Wiesz co DYNDEL ma racje trudno tak na amatrosko ci jakiś trening ułożyć
trener to podstawa, a co do treningu na worku to uważaj bardzo na nadgarstki
bo możesz sie przez takie bezmyśle obijanie worka nabawić ciężkiej kontuzji
rękawice bokserskie to za mało musisz czymś obwiązywać nadgarstki lub
kupić sobie rękawice treningowe z dodatkowym usztywnieniem nadgarstków
musisz z tym uważać bo możesz nie odczuwać żadnych dolegliwości
aż w najmniej oczekiwanym momencie będziesz np wyciskał sztange
i po nadgarstku...
a co do kopnięć to też rozciąganie szalenie ważne znam gościa który chciał
zrobić wysoki wykop w stójce bez rozgrzewki... pękł mu mięsień w udzie...
rozgrzewka jest bardzo ważna wiem że być może troszkę cię straszę na wyrost
ale nieraz widziałem co się działo u nas na treningach jak ktoś lekceważył
zalecenia trenera lub olewał sobie rozgrzewkę bo mu się wydawało że nie będzie
robił takich dziecinnych wymachów rękami i nogami jak w przedszkolu
właśnie po to jest niezbędny trener żeby po pierwsze uniknąć błędów a po drugie i najważniejsze uniknąć kontuzji.
to tyle kazania na dziś :bije:
  • 0

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Rozciągam sie zawsze rano po prysznicu mocno, lekko przed i po treningu.
Dobra obwiaze sobie nadgarstki.
Na Allegro zakupie takie cos: [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

A narazie przegladam w sieci:
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] - dział trening
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]

Ale malo jest o kickboxingu :(
Skoluje jeszcze jakies filmy instruktażowe i mam nadzieje, ze jakos to bedzie :D
  • 0

BODYGUARD
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 7885 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Motoryzacja, kompy,sztuki walki, sex, kobitki, książki fantasy,muza techno

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Chmmm być może niedługo otworzymy dział z poradami
dla początkuijących jak ćwiczyć, kiedy itp.
narazie to mój pomysł ale muszę to obgadać z DYNDEl'em
to będzie coś w rodzaju takiego kursu dla początkujących
i takich którzy ćwiczą w domu myślę że będziecie zadowoleni :mrgreen:
  • 0

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
To bylby dobry pomysl :)
Bierzcie sie do pracy :D
  • 0

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan

Rozciągam sie zawsze rano po prysznicu mocno, lekko przed i po treningu.


lepiej jak przed treningiem sie bedziesz rozgrzewal dokladnie a rano troche lzej...
rano miesnie sa jeszcze jakby to powiedziec nierozruszane i latwo sobie je naderwac...

co do pomysłu to juz pisalem BODYGUARD'owi ze moze byc ale to samo mozna robic w dzialach ktorej jusz istnieja o poszczegolnych sztukach walki...z pewnoscia bedzie wiekszy porzadek...no ale jeszcze sie pomysli :-)
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan

lepiej jak przed treningiem sie bedziesz rozgrzewal dokladnie a rano troche lzej...
rano miesnie sa jeszcze jakby to powiedziec nierozruszane i latwo sobie je naderwac...

OK
  • 0

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
LoKiToX, masz jeszcze takie filmy instruktażowe ale z innych sztuk walki ?? ja chce z tajskiego i brazylijskiego jiu-jitsu...
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

LoKiToX1418048745
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 220 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
Nie mam... :/ Ale poszukam w necie, moze cos znajde...
  • 0

GośćGuest_jaca84_*

Guest_jaca84_*
  • Guests

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
i jak tam przygoda z kickboxingiem??? bo ja swoja rozpoczynam po raz drugi od września jeżeli wszystko dobrze pójdzie
ps. co do tych ochraniaczy na piszczele to na początek odradzam (sam też trafiłem na łokieć pare razy znam ten ból :) ) wg mnie nogi niech się przyzwyczają troche do bólu , nie można od razu silnie kopać -> na początku liczy się technika nie siła

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
zle gadasz...ochraniacze musza byc aczkolwiek masz racje ze nie za grube zeby noga ''poczula'' jesli bez ochraniacza zle trafisz na lokiec lub kolano przeciwnika i polamiesz noge to zamiast przyzwyczaic noge to polamiesz piszczel i pauza w treningach
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

GośćGuest_jaca84_*

Guest_jaca84_*
  • Guests

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
no tak ale na początku jak nie umie kopać jeszcze to poco mu ochraniacze???
tak jak kopnie mocniej to poczuje i bedzie ćwiczyć technike a nie napalać się na przeciwnika i z grubej rury , zresztą to tez jakis wydatek jest pienięzny i niech sobie chlopak troche pocwiczy i zobaczy czy wogle bedzie kontynuowal , bo sobie kupi 3 tygodnie pocwiczy a moze i nie i kasa na marne
ps. na początku było cholernie ciezko przyzwyczaic mi nogi (nie raz trafilem na lokiec lub kolano wlasnie), cale nogi w siniakach bolalo jak cholera ale pozniej coraz lepiej poprostu przezwyciezyc bol i nie poddawac sie

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan

no tak ale na początku jak nie umie kopać jeszcze to poco mu ochraniacze?


wlasnie po to zeby sie nauczyl kopac...

na początku było cholernie ciezko


jak w kazdym sporcie :-)

zresztą to tez jakis wydatek jest pienięzny


za 30-40 zeta kupisz najtansze nakladane a pozadne kosztuja niewiele wiecej bo kolo 70 dyszek
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''

GośćGuest_jaca84_*

Guest_jaca84_*
  • Guests

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
ajj łapiesz za słowka
koleś napisał że nie ma kasy zbytnio dlatego też pisze zeby nie kupywal na poczatku jak mu sie spodoba i bedzie chcial to sobie kupi

dyndel
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2498 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:WROCŁAW

Napisano Ponad rok temu

Re: Muay thai i wogule kilka pytan
no spoko rozumiem...zawsze trzeba sprawdzic czy sie podoba...to podstawa zeby trenowac cos w czym sie czujem dobrze...pozdro
  • 0
''... są oni z kamieniami w rękach ... ulica, która przed nikim nie klęka ...''



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018