Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trening FBW po długiej przerwie - pomoc w dopasowaniu treningu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

slony7
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano 7 miesięcy temu

Trening FBW po długiej przerwie - pomoc w dopasowaniu treningu

Siemka :)

 

Potrzebuje pomocy w dopasowaniu treningu.

 

Znalazłem sobie jeden trening tak zwany old school :)

Potrzebuje pomocy w zamianie pewnych ćwiczeń, gdyż mam przepuklinę kręgosłupa w odcinku lędzwiowym.

Przez swoje "schorzenie" muszę unikać ćwiczeń typu martwe ciągi czy wiosłowania w opadzie.

Ćwiczenia których nie mogę wykonywać zaznaczyłem tekstem pogrubionym.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

PONIEDZIAŁEK
Przysiad tylni - 3 serie, 6-15 powtórzeń - TO ĆWICZENIE CHCIAŁ BYM ZASTĄPIĆ INNYM - NAJLEPIEJ JAKIMŚ NA MASZYNIE
Wyciskanie sztangi leżąc - 3 serie, 6-10 powtórzeń
Podciąganie nachwytem lub Ściąganie drążka do klatki - 3 serie, 6-12 powtórzeń
Uginanie nóg leżąc na maszynie - 3 serie, 8-15 powtórzeń
Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia - 2 serie, 6-10 powtórzeń
Francuskie wyciskanie sztangi - 2 serie, 6-10 powtórzeń
Uginanie ramion ze sztangą - 2 serie, 6-12 powtórzeń
Szrugsy ze sztangą - 2 serie, 8-15 powtórzeń
Ćwiczenie na brzuch - 2 serie, 10-25 powtórzeń

ŚRODA
Martwy ciąg - 3 serie, 5-10 powtórzeń - TO ĆWICZENIE CHCIAŁ BYM ZASTĄPIĆ INNYM
Prostowanie nóg na maszynie - 3 serie, 8-15 powtórzeń
Wyciskanie hantli leżąc - 3 serie, 6-10 powtórzeń
OHP - 3 serie, 6-10 powtórzeń
Wspięcia na palce siedząc - 2 serie, 10-20 powtórzeń
Ściąganie drążka z wyciągu - 2 serie, 6-12 powtórzeń
Uginanie ramienia z hantlem o kolano - 2 serie, 6-12 powtórzeń
Unoszenie hantli na boki w opadzie tułowia - 2 serie, 8-15 powtórzeń
Ćwiczenie na brzuch - 2 serie, 10-25 powtórzeń

PIĄTEK
Wypychanie nóg na suwnicy - 3 serie, 10-20 powtórzeń
Wiosłowanie ze sztangą - 3 serie, 6-10 powtórzeń - TO ĆWICZENIE CHCIAŁ BYM ZASTĄPIĆ INNYM
Martwy ciąg na prostych nogach - 2 serie, 6-10 powtórzeń - TO ĆWICZENIE CHCIAŁ BYM ZASTĄPIĆ INNYM
Wyciskanie sztangi na skosie górnym - 3 serie, 6-10 powtórzeń
Unoszenie hantli bokiem - 2 serie, 8-15 powtórzeń
Wyciskanie sztangi wąsko - 3 serie, 6-10 powtórzeń
Uginanie ramion z hantlami chwytem młotkowym - 2 serie, 6-12 powtórzeń
Szrugsy z hantlami - 2 serie, 8-15 powtórzeń
Ćwiczenie na brzuch - 2 serie, 10-25 powtórzeń


  • 0

RychuP
  • Moderator
  • PipPipPipPip
  • 1070 postów
  • Pomógł: 80
307
Wyśmienita
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 7 miesięcy temu

Re: Trening FBW po długiej przerwie - pomoc w dopasowaniu treningu

Z tego co widziałem kiedyś w pewnym polskim filmiku instruktarzowym osoby mające problemy z kręgosłupem w przypadku ćwiczeń na nogi zamiast przysiadu ze sztangą z tyłu mogą z powodzeniem robić ćwiczenie takie jak wykroki z dwiema sztangielkami trzymanymi w dłoniach - jedna sztangielka w lewej dłoni i zarazem po zewnętrznej stronie lewego uda i druga sztangielka w prawej dłoni i zarazem po zewnętrznej stronie prawego uda.

Ewentualnie ćwiczenie o nazwie Farmer Squats czyli przysiady z dwiema sztangielkami z których jedną trzymasz w lewej dłoni i po zewnętrznej stronie lewego uda, a drugą w prawej dłoni po zewnętrznej stronie prawego uda.

Weź sobie wpisz w Google hasło takie jak:

 

Steve Reeve's Old School Bodybuilding Workout - YouTube

 

 

Filmik został wrzucony na kanale o nazwie Buff Dudes w serwisie YouTube , a to drugie ćwiczenie czyli Farmer Squats jest w tym filmiku pokazane od 0:50 (50 sekundy) do 1:08 (1 minuty i 8 sekundy).

 

Co do ćwiczenia takiego jak wiosłowanie ze sztangą, to myślę, że zamiast niego mógłbyś spróbować ćwiczenia o nazwie wiosłowanie Pendlaya (Pendlay Row), względnie wiosłowanie sztangielką jednorącz w podporze na ławeczce poziomej.

 

Co do martwego ciągu i martwego ciągu na prostych nogach, to w kwestii czym je zastąpić niech się wypowie ktoś inny natomiast poza tym uważam, że OSTATECZNE ZDANIE w kwestii tego jakie ćwiczenia możesz wykonywać powinien mieć dobry fizjoterapeuta, najlepiej taki, który też na siłowni trenuje kulturystycznie i np. jest jednocześnie trenerem personalnym oraz fizjoterapeutą w jednej osobie.


Użytkownik RychuP edytował ten post 7 miesięcy temu

  • 0
Jeśli Ci pomogłem swoją wypowiedzią (postem), to kliknij "strzałkę w górę na zielonym tle" przy mojej wypowiedzi, która okazała się pomocna.
Jeśli nie pomogłem bezpośrednio Tobie, ale uważasz, że moja wypowiedź może być pomocna dla innych użytkowników, to możesz postąpić podobnie.



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019 : 2020 : 2021 : 2022