witam chciał bym sie spytać czemu po bardzo wycieńczających treningach następnego dnia nie mam zakwasów ? nawet gdy robie partie pojedynczo np. jeden trening na samą klatkę albo same barki itp. a wykonuje normę ponad 100% do granic możliwości, ćwiczę od pół roku
Brak Zakwasów
Napisano Ponad rok temu
Organizm z czasem się przyzwyczaja i nie zawsze występują zakwasy
TKWM
Napisano Ponad rok temu
Nazywajmy to DOMS,bo zakwasy to są usuwane w ciągu 2 h po treningu Ja też rzadko czuję,tak naprawdę nie wiem co ma na to wpływ,często trzeba zmieniać intensywność,ciężar i zaangażowanie mięśni,ale jak długo ćwiczysz to i adaptacja na trening wzrasta.
Napisano Ponad rok temu
jak mięśnie dostają odpowiednie bodźce to nie ma zakwasów.
Zrób sobie przerwe w treningach to zakwasy będą
Napisano Ponad rok temu
Zakwasy to polska nazwa domsów.
Nie,to skrót,który każdy rozumie Zakwasy to zakwasy,są podczas treningu a DOMS-y(opóźniona bolesność mięśni spowodowana treningiem siłowym) w ciągu 24-48 h po jego zakończeniu i zależy wg. podejrzeń od zniszczenia włókien mięśniowych,nagromadzenia toksyn wokół nich(to by tłumaczyło czemu bieżnia zapobiega odczuciom bólu w następnych dniach)lub nagromadzeniu wody.
Napisano Ponad rok temu
Rozumiem co masz na myśli Litwin, ale wiele ludzi i tak mówi na domsy zakwasy
TKWM
Napisano Ponad rok temu
doms nie jest polską nazwą to w takim razie może mówmy träningsvärk bo też oznacza to samo i też brzmi tak egzotycznie
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
" ból mięśni pojawiający się 24-72 godzin po intensywnym wysiłku. Ustępuje po 5–7 dniach., nazywany popularnie „zakwasami”.
dopiero na obczyźnie nauczyłem się szanować nasz język...
edit :
jak studiowałem na AWF to tez omawialiśmy ten temat i słowo zakwasy było dopuszczalne jeżeli chodzi o zespół opóźnionej bolesności mięśniowej
www.massagepeter.se
Napisano Ponad rok temu