Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pady w aikido a wiek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

budo_robertvox1977
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 65 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Pady w aikido a wiek
Witam,

napiszcie proszę jak to wygląda w aikido jeśli chodzi o pady a wiek ćwiczących. Czy widuje się np. 50 czy 60 latków wykonujących kotegaeshi ukemi. Szczerze nigdy nie widziałem starych mistrzów jak są rzucani i wykonują kotegaeshi ukemi, Czy z wiekiem już się nie wykonuje tych padów.
Czy często widujecie ćwiczących w starszym wieku np. 50 lat lub więcej i jak jest u nich z padami. Czy w takim wieku nie ma problemów z wykonywaniem tych fajny padów z podskakiwaniem?
I wreszcie czy są jakieś często spotykane kontuzje przy szarszych ćwiczących ?
  • 0

budo_tokugawa
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 126 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:Aikido

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Witam,

napiszcie proszę jak to wygląda w aikido jeśli chodzi o pady a wiek ćwiczących. Czy widuje się np. 50 czy 60 latków wykonujących kotegaeshi ukemi. Szczerze nigdy nie widziałem starych mistrzów jak są rzucani i wykonują kotegaeshi ukemi, Czy z wiekiem już się nie wykonuje tych padów.
Czy często widujecie ćwiczących w starszym wieku np. 50 lat lub więcej i jak jest u nich z padami. Czy w takim wieku nie ma problemów z wykonywaniem tych fajny padów z podskakiwaniem?
I wreszcie czy są jakieś często spotykane kontuzje przy szarszych ćwiczących ?


Zwykle starsi mistrzowie nie robią padów a raczej rzucają, ale to bynajmniej nie dlatego, że nie umieją albo nie te lata. Jak stary mistrz pad robi to tylko szelest hakamy słychać więc technicznie to oni są świetni i krzywdy sobie zrobić nie powinni. U mnie w sekcji jest kilku starszych tak pod 60 mają na pewno. Z tym, że obaj mają 1 kyu. Ale padają jak wariaci i się nie oszczędzają.
  • 0

budo_warhead
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4469 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Różne

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Jezeli ktos od mlodosci pada, to i na starosc mu wyjdzie,.

jezeli ktos ropozczyna swoja przygode z SW i padami w takim wieku, odradzam. Zbyt latwe ryzyko kontuzji.
  • 0

budo_kristof
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:copacabana
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Starzy Mistrzowie nie padają, ponieważ mają zwykle bardzo rozwinięte hara. To mocno obniża środek ciężkości i stabilizuje pozycje, a więc takie Starego Mistrza jest bardzo ciężko przewrócić.

Wiem to po sobie, chociaż nie jestem ani stary, ani tym bardziej mistrz, to już nabrałem dużej stabilności.
  • 0

budo_grzegorz toś
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 132 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:tarnobrzeg
  • Zainteresowania:Różne

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
zamiast pisać dyrdymały, powiedz szczerze że Ci brzuszysko urosło! :) ;-) ;-)
  • 0

budo_warhead
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 4469 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa
  • Zainteresowania:Różne

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
A wiesz jak to dobrze stabilizuje :D ?
  • 0

budo_kristof
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 427 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:copacabana
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Stabilizuje na kanapie, z padem w łapie i browarkiem :twisted:
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Witam,

napiszcie proszę jak to wygląda w aikido jeśli chodzi o pady a wiek ćwiczących. Czy widuje się np. 50 czy 60 latków wykonujących kotegaeshi ukemi. Szczerze nigdy nie widziałem starych mistrzów jak są rzucani i wykonują kotegaeshi ukemi, Czy z wiekiem już się nie wykonuje tych padów.
Czy często widujecie ćwiczących w starszym wieku np. 50 lat lub więcej i jak jest u nich z padami. Czy w takim wieku nie ma problemów z wykonywaniem tych fajny padów z podskakiwaniem?
I wreszcie czy są jakieś często spotykane kontuzje przy szarszych ćwiczących ?

Akurat jestem Bardzo Starym Dziadem to z radoscia odpisuje, choc zadnym tam wielkim mistrzem nie jestem.

Bardzo duzo ludzi w Podeszlym Wieku robi 'twarde' pady, tzn takie pady ze obracasz sie w powietrzu zanim padniesz na tatami. Znakomita wiekszosc z nich to ludzie ktorzy cwcza dlugo, po kilknascie czy dziesiat lat. Sekret jest bardzo prosty - oprocz normalnego wycwiczenia, musisz uzyskac stan zeby twoje cialo stalo sie gibkie i gietkie i utrzymywac ta gietkosc poprzez regularne cwiczenie. Wymaga to nieustannej pracy jako atakujacy, bo wtedy czesto padasz, oraz masowego robienia technik rzutowych gdzie takie pady wystepuja. Osobiscie czasem jak mam kontuzje i nie moge padac przez tydzien, zaczynam dostrzegac pierwsze objawy sztywnosci w plecach, ale po godzinie intensywnego obijania sie o mate to jakos magicznie mija :)

Wieka pulapka jest fakt ze w starszym wieku z czasem zaczynasz prowadzic treningi i przestajesz padac bo nie uczestniczysz w treningu jako uke. To powoduje nieublagany proces sztywnienia i zaczynasz szybko umierac.

Jesli chodzi o kogos kto w starszym wieku zaczal cwiczyc, jest to takze mozliwe, ale trzeba starannie rozplanowac nauke padow(musisz miec prawidlowy proces ich nauki) w czasie tak, zeby cialo mialo czas rozwinac odpowiednie miesnie, wytrzymalosc i odpornosc, a potem gietkosc i gibkosc. Tej nauce powinno towarzyszyc systematycznie rozciaganie po kazdym treningu oprocz rozciagania 2-3 razy dziennie w domu, oczywiscie po odpowiednim rozgrzaniu ciala(np za pomoca przebiegniecia 5 km, pompki, brzuszki itd...).

Naturalnie ze jak przekroczysz 40 rok zycia i po obudzeniu sie rano nic cie nie boli to masz ogromne szanse ze tak naprawde jestes martwy.

Oczywiscie ze przy intensywnym treningu bedziesz mial kontuzje i beda sie one goic coraz wolniej. Nie da sie tego uniknac, no chyba ze chcesz cwiczyc gimnastyke zdrowotna a nie Prawdziwe Aikido :) ale nie sa kontuzje trwale. Przy okazji nauczysz sie jak funcjonuje twoje cialo, jak go leczyc i jak chronic kontuzjowane miejsca przy cwiczeniu. To wymusza znalezienie sposobu na nie uzywanie brutalnej sily a zamiast tego prawdziwego kokyu. Z drugiej strony chronic konktuzje uczysz sie jak chronic wlasne cialo podczas techniki, co prowadzi wprost to nauki kontratakow. Tak wiec nawet majac kontuzje i cwiczac mozna sie nauczyc bezcennych rzeczy :)
  • 0

budo_robertvox1977
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 65 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Dzięki Szczepan za szczegółową odpowiedz!
Miło czytać, że i w starszym wieku, wybiegając w przyszłość nie jest to problem. Oczywiście grunt to elastyczność, giętkość i odpowiednia dieta bo bez niej nic nie będzie.
Sam Jacek Wysocki nazywał w swoich książkach "hochstaplerów" tych co tylko rzucają a nie padają i jaka to jest pułapka.

Miałbym jeszcze jedno pytanko troszkę z innej beczki: wydawało by się, że Aikido to sztuka walki wyjątkowo mało kontuzyjna w porównaniu z innymi sztukami np. judo, bjj, czy zgadzacie się?
Oczywiście uprawiając sport zawsze skazujemy się co jakiś czas na jakieś drobne lub grubsze kontuzje ale w Aikido chyba występują one najrzadziej, czy się mylę?
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Dzięki Szczepan za szczegółową odpowiedz!
Miło czytać, że i w starszym wieku, wybiegając w przyszłość nie jest to problem. Oczywiście grunt to elastyczność, giętkość i odpowiednia dieta bo bez niej nic nie będzie.
Sam Jacek Wysocki nazywał w swoich książkach "hochstaplerów" tych co tylko rzucają a nie padają i jaka to jest pułapka.

Miałbym jeszcze jedno pytanko troszkę z innej beczki: wydawało by się, że Aikido to sztuka walki wyjątkowo mało kontuzyjna w porównaniu z innymi sztukami np. judo, bjj, czy zgadzacie się?
Oczywiście uprawiając sport zawsze skazujemy się co jakiś czas na jakieś drobne lub grubsze kontuzje ale w Aikido chyba występują one najrzadziej, czy się mylę?


wszystko zalez jak intensywnie cwiczysz. Poprzez 'intensywnie'
rozumiem nie tylko kardio ale rowniez ile razy dziennie, ile razy w tygodniu, jak mocno sa robione dzwignie oraz rzuty, jak poziom trudnosci reprezentuje twoj uke(jesli sie caly czas podklada to poziom mozna okreslic jako zerowy LOL), czy czesto robisz techniki przeciwko kilku atakujacym i znow, jak duzo trudnosci oni ci sprawiaja...

Nie mam pojecia jak to sie odzwierciedla w statystykach. W sportach walki jest tendencja to systematycznego eliminowania technik ktorych aplikacja z calej sily przynosi powazne ryzyko kontuzji, w aikido takiej eliminacji nie ma, ale z drugiej strony prawie nikt nie aplikuje technik z calej sily :)

Najbardziej w aikido jest niebezpiecznie cwiczyc z ludzimi ktorzy maja w okolicach 1 kyu - juz maja niezla technike, ale jeszcze nie potrzfia dozowac mocy techniki w stosunku do poziomu uke...
  • 0

budo_pmasz
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2101 postów
  • Pomógł: 0
1
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
cześć :)
ja mam 43 lata a to są moje pady :P :oops:


  • 1

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

cześć :)
ja mam 43 lata a to są moje pady :P :oops:

noooo to bylo dawno temu, jak byles piekny i mlody.... a ty sie chwalisz czy skarzysz? :)
  • 0

budo_pmasz
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2101 postów
  • Pomógł: 0
1
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Pewnie , ze się chwalę.
"Przyszedł stary Żyd do spowiedzi i mówi, że na 20 letnią kochankę.
Ksiądz pyta, czy żałuje za grzech, a Żyd na to - ja nawet nie jestem Katolik!!
- to po co mi to mówisz?
- bo ja każdemu mówię :) "

Szczepan ty jesteś moim ulubionym dziadem :) a to chyba było rok albo dwa temu -póki co jeszcze to wszystko robię... tylko bardziej zgrzytam jak żelazny karzeł Wasyl :)
tak się chwalę, bo wpisywałem listę nauczycieli na wrocławska LSA - to mnie poniosło. już znikam :)
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Osobiscie mysle ze te cwiczenie gimnastyczne ktore robisz na video sa naprawde uzyteczne i doskonale, szczegolnie dla tych ludzi ktorzy chca zachowac gietkosc jak najdluzej. Aczkolwiek bieganie po scianach i suficie to lekka przesada :)
  • 0

budo_robertvox1977
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 65 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek
Dzięki za odpowiedzi!

@Szczepan - bardzo dobrze wiem co masz na mysli z tymi kontuzjami:). Najbardzie wkurzające, że w moim wieku 37 już tak nie przechodzą szybko jak kiedyś. Nie żebym uważał się za starego - wprost przeciwnie :)

@pmasz - bardzo fajne pady będące klarowną odpowiedzią na moje pytanie. Czyli można :)
  • 0

budo_bpg
  • Użytkownik
  • Pip
  • 23 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Toronto

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Witam,

napiszcie proszę jak to wygląda w aikido jeśli chodzi o pady a wiek ćwiczących. Czy widuje się np. 50 czy 60 latków wykonujących kotegaeshi ukemi. Szczerze nigdy nie widziałem starych mistrzów jak są rzucani i wykonują kotegaeshi ukemi, Czy z wiekiem już się nie wykonuje tych padów.
Czy często widujecie ćwiczących w starszym wieku np. 50 lat lub więcej i jak jest u nich z padami. Czy w takim wieku nie ma problemów z wykonywaniem tych fajny padów z podskakiwaniem?
I wreszcie czy są jakieś często spotykane kontuzje przy szarszych ćwiczących ?


Witaj,
musze z radoscia przyznac ,ze jestem juz po 50-ce i ciagle wykonuje pady nie tylko z kotegaeshi ale i rozne pady z koshinage oraz z technik z typu otoshi. Czy jest to bezpieczne ? Nie wiem jeszcze. Jak bede wiedzial to dam Ci znac . :lol:

Pozdrawiam Slawek
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Witaj,
musze z radoscia przyznac ,ze jestem juz po 50-ce i ciagle wykonuje pady nie tylko z kotegaeshi ale i rozne pady z koshinage oraz z technik z typu otoshi. Czy jest to bezpieczne ? Nie wiem jeszcze. Jak bede wiedzial to dam Ci znac . :lol:

Pozdrawiam Slawek

Nie badz taki skromny Slawek, w padach jestes nie do zabicia :) mam nadzieje ze pocwiczymy razem te slynne pady we wrzesniu na stazu z Bobem? Wpadniecie w koncu do nas?
  • 0

budo_bpg
  • Użytkownik
  • Pip
  • 23 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Toronto

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek


Witaj,
musze z radoscia przyznac ,ze jestem juz po 50-ce i ciagle wykonuje pady nie tylko z kotegaeshi ale i rozne pady z koshinage oraz z technik z typu otoshi. Czy jest to bezpieczne ? Nie wiem jeszcze. Jak bede wiedzial to dam Ci znac . :lol:

Pozdrawiam Slawek

Nie badz taki skromny Slawek, w padach jestes nie do zabicia :) mam nadzieje ze pocwiczymy razem te slynne pady we wrzesniu na stazu z Bobem? Wpadniecie w koncu do nas?


Witaj Szczepan,
Przepraszam ale musze odpuscic tym razem. Musze byc na seminarium z Osawa w Toronto i zaraz potem wyjazd do Polski na staz z B. Zimmermann w Slupsku
  • 0

budo_bpg
  • Użytkownik
  • Pip
  • 23 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Toronto

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek


Witaj,
musze z radoscia przyznac ,ze jestem juz po 50-ce i ciagle wykonuje pady nie tylko z kotegaeshi ale i rozne pady z koshinage oraz z technik z typu otoshi. Czy jest to bezpieczne ? Nie wiem jeszcze. Jak bede wiedzial to dam Ci znac . :lol:

Pozdrawiam Slawek

Nie badz taki skromny Slawek, w padach jestes nie do zabicia :) mam nadzieje ze pocwiczymy razem te slynne pady we wrzesniu na stazu z Bobem? Wpadniecie w koncu do nas?


Witaj Szczepan,
Przepraszam ale musze odpuscic tym razem. Musze byc na seminarium z Osawa w Toronto i zaraz potem wyjazd do Polski na staz z B. Zimmermann w Slupsku




Podaje link na filmik.



Kanai Sensei wykonuje techniki i sensei David Halprin wykonuje pady. Sensei Halprin jest okolo 50 tki lub troszke po. Jest wiec mozliwe by wykonywac pady w wieku "dojzalym"

Pozdrawiam

Slawek poklon :peace:
  • 0

budo_robertvox1977
  • Użytkownik
  • PipPip
  • 65 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Zainteresowania:BJJ

Napisano Ponad rok temu

Re: Pady w aikido a wiek

Podaje link na filmik.



Kanai Sensei wykonuje techniki i sensei David Halprin wykonuje pady. Sensei Halprin jest okolo 50 tki lub troszke po. Jest wiec mozliwe by wykonywac pady w wieku "dojzalym"

Pozdrawiam

Slawek poklon :peace:


Pady sensei Halprin są poprsotu niesamowite...!

Nie mam już najmniejszych wątpliwości...

Ważne by pamiętać też o tym co pisał szczepan: dodatkowo regularne ćwiczenia gibkości, trening funkcjonalny i dieta i można na prawdę do późna.

Dzięki za odpowiedzi.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017