Skocz do zawartości


Zdjęcie

hakama a wiek


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

budo_takeo_otori
  • Użytkownik
  • Pip
  • 23 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

hakama a wiek
czy jest jakaś "ustawa" mówiąca o tym od ilu lat można nosić hakame? ( albo od ilu lat można mieć 1 dana)
  • 0

budo_big boss
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Knurów

Napisano Ponad rok temu

Re: hakama a wiek
Co do hakamy to nie znam się na tym, ale wydaje mi się, że wiek nie ma znaczenia. Co do 1st dana'a to wszystko zalerzy od sztuki walki, np. w Karate Kyokushin Dana możesz mieć już po pięciu latach treningu, a w aikido czas ten jest o wiele dłurzszy.
  • 0

budo_big boss
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 120 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Knurów

Napisano Ponad rok temu

Re: hakama a wiek
Tutaj cytat z wikipedi wyjaśniający kwestie hakamy:
''Tradycyjnie do jej noszenia są uprawnieni posiadacze stopni mistrzowskich (dan), ale reguły znacznie różnią się między poszczególnymi dojo, nawet w ramach jednej organizacji. W Polskiej Federacji Aikido do noszenia hakamy są uprawnieni adepci od stopnia 2 kyu. W Polskiej Unii Aikido do noszenia hakam są uprawnieni wszyscy mistrzowie, oraz uczniowie posiadający 1 kyu, z uprawnieniami instruktorskimi.''
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 8153 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:dzika,śmiercionośna Północ

Napisano Ponad rok temu

Re: hakama a wiek
Mowimy tutaj o cwiczeniu miecza a nie o aikido. W aikido nie ma zadnego cwiczenia miecza. Wikipedia nie jest zadna miara wiarygodnym zrodlem informacji.

Wszystkie tradycyjne szkoly miecza wymagaja noszenia hakamy od pierwszego treningu, niezaleznie od wieku.
  • 0

budo_kupozaur
  • Użytkownik
  • Pip
  • 39 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: hakama a wiek
szczepan nie ma>?
  • 0

budo_szczepan
  • Użytkownik