Proszę o radę osób zorientowanych
Napisano Ponad rok temu
Moja sytuacja jest taka: ćwiczę aikido od kilku lat (PFA) i coraz wyraźniej dostrzegam ograniczenia tego stylu. Nie mówię że aikido jest do d..., ale ja przyjdzie "co do czego" to można wykorzystać jakieś 10 % tego co z takim mozołem wypracowało się na macie.
Zawiedziony tym faktem, zaczynam się zastanawiać nad zmianą sekcji. Podobają mi się style chwytane, a mam "pod ręką" klub z klasyczną odmianą jj.
Czytając wasze wypowiedzi można odnieść wrażenie, że jj jest o niebo bardziej wrzechstronne od aikido. Czy technika jj jest równie skomplikowana jak w aikido? Czy technika jj ma jakieś przełożenie na realne sytuacje? Czy mając kilkuletni staż w aikido będę mógł robić szybsze postępy? Czy jj pozwoli mi bardziej rozwinąć pod kątem walki niż aikido?
Jeśli uważacie, że zmiana stylu nic mi nie da, bo techniki jiu jitsu są tak samo zarośnięte tradycją jak aikido to też napiszcie.
Tak, tak wiem, że zaczynam po raz n- ty temat "co jest lepsze?", ale... wydaje mi się że jestem w punkcie w którym dalsza praktyka aikido jest się bezcelowa. Stoje na rozdrożu. Mam iść dalej, licząc w duchu na to, że techniki aiki w końcu kiedyś zaczną wchodzić tak jak należy? Czy obrać nieco inny kierunek, z podobną formą(bo aikido wywodzi się z jj przecież), ale zbierać wieksze owoce?
Tu bi or not tu bi?
Pozdrawiam.
Napisano Ponad rok temu
Jesli pojdziesz do sekcji jj to w zaleznosci od sekcji moga to byc calkowicie inne zajecia. Cwiczac cokolwiek wczesniej zawsze ma sie przygotowanie ogolne lepsze niz osoba calkowicie poczatkujaca wiec zawsze robi sie postepy szybciej.
Osobiscie bardziej polecil bym sekcje judo na kilka miesiecy abys sie wyszarpal - to daje swiadomosc ze trzeba cwiczyc w ruchu, umiec wytracac z rownowagi a zarazem daje swiadomosc ze czlowiek sam sie nie podlozy tylko sami musimy go rozpracowac. Mowienie - gdybysmy wykonywali technike naprawde to mialby reke zlamana to sa tylko dywagacje.