kultura Korei
Napisano Ponad rok temu
interesują mnie jakieś linki lub materiały dotyczace Korei, szczególnie takie aspekty, które wzbudziły jakieś zainteresowanie ludzi z kultury łacińskiej. nie moge znaleźc nic konkretnego na googlach, dlatego pytam czy ktoś cos ma.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
oraz to co z tej kultury interesuje nas białych, rzecz jasna na pewno taekwondo i koreanski buddyzm zen, ale chcę cos jeszcze dodać.
Napisano Ponad rok temu
Jestem z wykształcenia koreanistką i jak potrzeba komuś konkretnych informacji to polecam kontakt na priv-a. Taekwondo też trenuje od kilku ładnych lat :-)
Jeśli chodzi o kulturę to to co faktycznie ludzi ciągnie do Korei, to wszelkie aspekty kultury religijnej. Buddyzm jak najbardziej (nie tylko odmiana Zen). Dodatkowo Szamanizm, który jest niezwykle ciekawy ze względu na widowiskowe kolorowe obrzędy i cały czas zajmuje stałe miejsce w życiu codziennym Koreańczyków. Właściwie specyfiką Korei jes to, że można zaobserwować pewien synkretyzm wyznaniowy. Religii jest tam wiele i wzajemnie się przeplatają.
Polecam też zainteresować się samą historią militarną jak np. Hwarangowie - elitarne oddziały tzw. Kwiat Młodzieży Koreańskiej, których lata świetności przypadają do 935r naszej ery. Wspaniały kodeks etyczny oraz doskonałe wyszkolonie fizyczne tworzyło z nich świetnych wojowników. Wojna Japońsko - Koreańska - też ciekawy temat.
Zauważcie tylko, że w Taekwondo ITF każdy układ formalny nazwany jest na pamiątkę jakiegoś wydarzenia historycznego lub ważnej osobistości. To może być doskonałym wyjściem do rozwinięcia tematu :-)
Co jeszcze? Tańce Maskowe, Tradycyjna muzyka koreańska no i oczywiście Taekwondo. Warto wspomnieć o sztuce walki Taekkyon, która uważana jest przez Koreańczyków za "przodka" Taekwondo.
Można też troche wspomnieć o tradycyjnych zapasach koreańskich "ssireum" (troche podobne do sumo