Skocz do zawartości


Zdjęcie

Maczety


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

budo_krikra
  • Użytkownik
  • Pip
  • 18 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:DG

Napisano Ponad rok temu

Maczety
Zawsze wydawało mi się, że moje upodobanie do ostrych nadzędzi to niejaki wyjątek. A tu kilka dni temu trafiłam na to forum i przekonałam się, że jest wielu ludzi, którzy podzielają moje zainteresowanie i co więcej, dużo wiedzą na ten temat (czyli Wy ;) ).
Mam małą prośbę. Czy ktoś może mi doradzić, jaką powinnam sobie kupić maczetę? Potrzebuję jej nie do ścinania badylków i trawy, tylko do ścięcia konkretnej gałęzi, a może i do rąbania drewna (oczywiście raczej od czasu do czasu, ale jednak), więc powinna być jakas porządna. Niestety, nie znam się ani na firmach, ani nie mam pojęcia, na co trzeba zwracać uwagę przy kupowaniu. Orientuję się raczej tylko w scyzorykach i troszeczkę w nożach, maczety to dla mnie kompletnie nieznajomy temat. :o
Znalazłam takie np.:
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
ale czy są dobre, nie mam pojęcia. :?:
Proszę więc o jakiś helpik, podpowiedź... :wink:

  • 0

budo_blacha
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 2143 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Puławy

Napisano Ponad rok temu

Re: Maczety
witaj
mam maczete cold steela i jestem z niej zadowolony (nie ten model)
ta dluga (drugi link) moim zdaniem tak sobie - dobra do scianania gałęzi i krzaków jak przez zarośla idziesz (w sumie po to jest maczeta)
maczeta swietnie tnie sie galezie, badyle itp, od bidy mozna anwet grubszych gałązek na ognisko naciac ale uwierz mi ze jak probowalem cos grobszego(sredniaca np. nadgarstka) przerąbać maczeta to można sie za....bać , dużo siły, dużo czasu a efekt taki sobie, pomijam ze momentalnie traci ostrosc i po jednym ognisku juz mialem kawal tepej blachy