Maczety
Napisano Ponad rok temu
Mam małą prośbę. Czy ktoś może mi doradzić, jaką powinnam sobie kupić maczetę? Potrzebuję jej nie do ścinania badylków i trawy, tylko do ścięcia konkretnej gałęzi, a może i do rąbania drewna (oczywiście raczej od czasu do czasu, ale jednak), więc powinna być jakas porządna. Niestety, nie znam się ani na firmach, ani nie mam pojęcia, na co trzeba zwracać uwagę przy kupowaniu. Orientuję się raczej tylko w scyzorykach i troszeczkę w nożach, maczety to dla mnie kompletnie nieznajomy temat.
Znalazłam takie np.:
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
ale czy są dobre, nie mam pojęcia.
Proszę więc o jakiś helpik, podpowiedź... :wink:
Napisano Ponad rok temu
mam maczete cold steela i jestem z niej zadowolony (nie ten model)
ta dluga (drugi link) moim zdaniem tak sobie - dobra do scianania gałęzi i krzaków jak przez zarośla idziesz (w sumie po to jest maczeta)
maczeta swietnie tnie sie galezie, badyle itp, od bidy mozna anwet grubszych gałązek na ognisko naciac ale uwierz mi ze jak probowalem cos grobszego(sredniaca np. nadgarstka) przerąbać maczeta to można sie za....bać , dużo siły, dużo czasu a efekt taki sobie, pomijam ze momentalnie traci ostrosc i po jednym ognisku juz mialem kawal tepej blachy
do rąbania drzewa najlepszy i bezkonkurencyjny jest toporek - tani lekki i duuuuzo szybciej podziabiesz drzewo na ognisko czy cos
a jak chcesz koniecznie do tego uzywac noza to najtansza i dobra alternatywa bedzie Becke Camillusa BK9
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Ontario nie trzymalem ale wydaje sie nieco solidniejsza...tylko bez pochwy jest i jak to nosic.
Bylo juz troche o maczetach, aj jakbym mial kupowac to Bk6 patrol machete. Drozsza ale generalnie tak jest ze ile zaplacisz tyle dostaniesz.
Napisano Ponad rok temu