Skocz do zawartości


Zdjęcie

Iaido, czy nie Iaido...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

budo_garetjax
  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Iaido, czy nie Iaido...
Witam. Od nowego roku (akademickiego) planujemy z kolegą zacząć trenować Iaido. W związku z tym mam kilka pytań:
(jakby co: jestem "zielony" jeżeli chodzi o sztuki walki)

1) Poza samą przyjemnością z machania mieczykiem :wink: chciałbym żeby trenowanie dało mi coś (cokolwiek...) co mógłbym wykorzystać w sytuacji zagrożenia. Da czy nie da?
2) Na początku chcieliśmy pójść na Kendo, ale potem zmieniliśmy na Iaido. Wydało się nam trochę bardziej... realistyczne... Dobra zmana czy nie? Czym się różni Iaido od Kendo?
3) Iaido jest drogie... jak drogie? (mniej więcej) Pomijając miesięczny koszt samych treningów. Zrujnuję się czy nie?
4) Naważniejsze ^_^ : Gdzie w Warszawie można się uczyć Iaido??? W poście [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] jest napisane o jednej szkole ("Tenshikan"), oraz ostatnio SZKOT napisał o "Katori Shinto Ryu" (czy to jest też Iaido?). Czy są jeszcze jakieś znane Wam możliwości?
P.S.: Czy jak nigdy nic takiego nie trenowałem, i jestem absolutnie nierościągnięty, to nie odpadnę od razu?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • 0

budo_bujin
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 859 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Berlin

Napisano Ponad rok temu

Re: Iaido, czy nie Iaido...

Witam. Od nowego roku (akademickiego) planujemy z kolegą zacząć trenować Iaido. W związku z tym mam kilka pytań:
(jakby co: jestem "zielony" jeżeli chodzi o sztuki walki)

1) Poza samą przyjemnością z machania mieczykiem :wink: chciałbym żeby trenowanie dało mi coś (cokolwiek...) co mógłbym wykorzystać w sytuacji zagrożenia. Da czy nie da?