Skocz do zawartości


Zdjęcie

12 sposobów na napinanie mięśni


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

Grammatikk

Grammatikk
  • Zabanowany(a)
  • PipPipPipPip
  • 19491 postów
  • Pomógł: 221
  • Lokalizacja:Kraków
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:https://www.facebook.com/mateusz.pawlak.5473
  • Staż [miesiące]:Sam już nie wiem dłuuugi jest ;)
  • Wzrost [cm]:193
  • Pas [cm]:85
  • Wyciskanie [kg]:Na zerwanej klacie nie nawyciskam...
  • Martwy ciąg [kg]:Nie wykonuję tego ćwiczenia
  • Waga [kg]:98,5

Napisano Ponad rok temu

12 sposobów na napinanie mięśni
ixbdom.jpg
 
Trening kulturystyczny może opierać się na wielu technikach, od których zależy budowa mięśni i siła. Profesjonalny program treningowy powinien się opierać na ćwiczeniach budujących masę mięśniową przez rozciąganie, napinanie, napompowywanie.
 
W celu uzyskania muskularnej budowy konieczne jest zdrowe odżywianie i odpowiednio dopasowana suplementacja uzupełniająca organizm w braki składników odżywczych i witamin. Trening musi być dopasowany do osobistych możliwości i budowy ciała, od której zależy liczba serii i wielkość obciążenia. Warto ćwiczyć wszystkie partie ciała, ale w umiarkowany i rozsądny sposób. Poniżej wskazówki mogą okazać się niezwykle pomocne w uzyskaniu idealnie proporcjonalnej sylwetki.
 
1.Przysiady należy wykonywać z pozycji prostej z lekko ugiętymi nogami. Po podstawowej rozgrzewce rozciągającej łydki można wprowadzić utrudnienie w postaci obciążeń z hantlami, lub sztangą.
 
2.Trening ud polega na wyciskaniu nóg do pełnego wyprostu, lekkiego cofnięcia i ponownego dociśnięcia z napinaniem mięśni czworogłowych.
 
3.Napięcie dwugłowe ud najlepiej wykonywać na urządzeniach gimnastycznych(zginanie nogi w taki sposób, aby pięta dotknęła uda)
 
4.Dolne partie pleców należy trenować na ławie. Ćwiczenie duży nacisk kładzie na przemienne skręty w lewo i prawo.
 
5.Sztangi i hantle wysoko unoszone, następnie opuszczane i znów podnoszone na dużą wysokość znakomicie wspomogą mięśnie górnych partii pleców.
 
6.Do ćwiczeń klatki piersiowych najlepiej sprawdzają się linki z uchwytami, które należy ściągać maksymalnie daleko, przy skrzyżowanych rękach i napiętych mięśniach klatki piersiowej.
 
7.W przypadku ramion warto wykorzystać sztangę i sztangielki, które powinny być unoszone do podbródka.
 
8.Wyprostowana ręka trzymająca sztangielkę, oraz przedramię zwisające w dół w połączeniu z ruchami bez poruszania ramieniem to typowe ćwiczenia na triceps.
 
9.Podparcie jednej ręki, swobodny zwis drugiej trzymającej sztangielkę i uginanie przedramienia do pełnego ugięcia stanowią idealne ćwiczenie dla bicepsu.
 
10.Trening brzucha polega na napięciu mięśni brzusznych przez skłony z pozycji leżącej ze skrzyżowanymi pod głową rękami.
 
11.Wewnętrzne przedramię powinno się trenować niepełnymi uniesieniami sztangi trzymanej z tyłu na barkach.
 
12.Z kolei zewnętrzne przedramię należy ćwiczyć w pozycji siedzącej. Unoszenie sztangi z rękami ugiętymi do tyłu stanowi najlepszy sposób na napinanie mięśni przedramienia.
 
Jeżeli trening ma zakończyć się powodzeniem i widocznymi efektami, konieczne są ćwiczenia minimum dwa razy w tygodniu. Wraz ze wzrostem sił i energii program treningowy można systematycznie wydłużać.
 
 
na podstawie DK.com
Opracował Grammatikk

Mateusz Pawlak ;)



Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Ikona FaceBook

10 następnych tematów

Plany treningowe i dietetyczne
 

Forum: 2002 : 2003 : 2004 : 2005 : 2006 : 2007 : 2008 : 2009 : 2010 : 2011 : 2012 : 2013 : 2014 : 2015 : 2016 : 2017 : 2018 : 2019