Skocz do zawartości


Zdjęcie

Makiwara


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

budo_robalecki
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Karate

Napisano Ponad rok temu

Makiwara
Hej,
ciekawi mnie czy ktoś używa/używał makiwary. Jeśli tak jakie są wasze opinie?
Jestem początkującym emerytem ;-) i żeby osiągnąć jakikolwiek poziom muszę dość intensywnie trenować - pomyślałem, że dobrą opcją byłoby właśnie używanie Makiwary (coś w stylu [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] Czy raczej proponujecie kożystanie z worka?

Pozdr.
  • 0

budo_ewuniaa95
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Makiwara
Jestem tu nowa więc zadam głupie pytanie bo zainteresował mnie temat. Do czego służy ta makiwara? Uderza się w nią w jak w worek treningowy czy jak?
  • 0

budo_robalecki
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 174 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:Karate

Napisano Ponad rok temu

Re: Makiwara
Nie ma głupich pytań :)
Nie jestem autorytetem - chłopaki z forum mają na pewno więcej do powiedzenia o tym, ale postaram się odpowiedzieć. Makiwara to rodzaj tradycyjnego przyrządu do ćwiczeń pozwalającego na utwardzenie poszczególnych partii ciała jak i poprawienie techniki uderzeń. Na wikipedii jest krótki artykuł o tym ([link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]). Na stronach klubów z usa wyczytałem że zalecane jest jej stosowanie, właśnie żeby poprawić technikę, ale chciałem się zapytać doświadczonych karateków o ich opinię.
  • 0

budo_risk
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 979 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Makiwara

Nie ma głupich pytań :)

Makiwarę z linku, który podałeś odpuść kategorycznie. Zdecydowanie lepiej wziąć grubą tarczę jako zamiennik makiwary.
  • 0

budo_jan111
  • Użytkownik
  • PipPipPipPip
  • 1216 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna