Kiai-jitsu - możliwe, niemożliwym?
Napisano Ponad rok temu
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
możliwe? :roll:
Napisano Ponad rok temu
A tak serio: dla mnie to czyste hochsztaplerstwo
P.S. Mógłbyś poprawić te linki? Tak z sympatii do innych forumowiczów, ok? :wink:
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
-nie znam się i tyle
Napisano Ponad rok temu
M. - jak chcesz wiedzieć więcej, to przeszukaj to i inne fora: nieraz była mowa o podobnych "miszczach kiai" i ich "wyczynach". Myślę, że znajdziesz tam konkretną odpowiedź na swoje pytanie.
Na koniec chciałbym jednak dodać, że nie uważam generalnie idei kiai za bzdurę, o ile jest rozumiana powiedzmy jako zaznaczenie techniki w ramach kata, pomoc w maksymalnym osiągnięciu kime, itp.
Okrzyk może mieć znaczenie również dla zdekoncentrowania przeciwnika. Chociaż dekoncentrację można wywołać w różny sposób. Pamiętam np. moją pierwszą "walkę bez walki" (cyt. z "Wejście smoka"). Byłem wtedy w I lub II kl. podstawówki. Zaczepił mnie na korytarzu jakiś "wielkolud" z VII lub VIII kl. i obu rękoma podniósł na wysokość swojej twarzy. Przestraszyłem się i nie wiedząc co zrobić po prostu... pocałowałem go w czoło 8O Facet błyskawicznie odstawił mnie na ziemię i zniknął w rozbawionym tłumie
Ale przysięgam, że to był tylko ten jeden raz i już tego nie stosuję!
Pozdrawiam!
Napisano Ponad rok temu
Hm, a tak apropo, aż strach się bać co by było jakby krzyknęli przez megafon lub mikrofon... 8O 8O 8O :twisted:
Napisano Ponad rok temu
[quote name="budo_M.
Hm, a tak apropo, aż strach się bać co by było jakby krzyknęli przez megafon lub mikrofon... 8O 8O 8O :twisted:
Ty, weź nie strasz... 8ODobrze, że ich Al-Kaida jeszcze nie odkryła...
BTW:
1) Sorki, że używałem wcześniej rodz. męskiego - nie spojrzałem na znaczek przy nick'u.
2) Dzięki za poprawienie linków w pierwszym poście!
Napisano Ponad rok temu
knock out bezdotykowy
Napisano Ponad rok temu