Skocz do zawartości


Zdjęcie

Katana - pytanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

budo_melgor
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Poznań

Napisano Ponad rok temu

Katana - pytanie
Witam, jestem laikiem w temacie katany i mam pytanie do osób, które się na tym znają. Proszę oceńcie ten miecz [link widoczny dla zalogowanych Użytkowników] Czy nadaje się do treningów dla poczatkujących, co sądzicie o jakości wykonania?
  • 0

budo_longquan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 129 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Katana - pytanie
Slyszalem od znajomego ze są dobrze wywazone i do iaido sie nadają. Jednak wersja ostra to wg. mnie pomyłka bo taki miecz (tzn nie kuty) do cięć się nie nadaje.
Mi tez sie nie podoba hamon ale to kwestia gustu ;)

Reasumując do iaido - tak, to cięć - nie.

Zreszta jest tu (budo) chyba ktos kto te miecze sprzedaje ;)
  • 0

budo_ronin_warszawa
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano Ponad rok temu

Re: Katana - pytanie
Kupiłem sobie taki by potrenować w lesie i nie martwić się o to,że mi prawdziwe iaito pordzewieje :D Może jutro dojdzie i będę w stanie się wypowiedzieć :D

Cóż zapewne największą wadą tego iaito jest to, że ma sztuczny oplot i to, że trzpień kończy się prętem dokręcanym pod kashirą.
  • 0

budo_longquan
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 129 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna

Napisano Ponad rok temu

Re: Katana - pytanie
myslalem ze to full tang
jezeli jest z prętem to imo calkowicie eliminuje go z uzycia - zbyt niebezpieczny

moze i stal jest gruba ale sily boczne dzialajace na klinge juz przy 60cm ostrzu urwą ostrze przy tsubie jak bedziemy zbyt mocno i dlugo machac

i wtedy klinga poleeeeci
poszukaj czegos z tangiem (tzn. zeby rekojesc byla "oplotem" stalowego rdzenia rekojesci)
  • 0

budo_ronin_warszawa
  • Użytkownik
  • PipPipPip
  • 245 postów
  • Pomógł: 0
0
Neutralna