Kukri a niesymetryczny szlif & ostrzenie
Napisano Ponad rok temu
Jako, ze sezon letni za pasem, z okazji urodzin sprawilem sobie k(h)ukri.
O takie:
Jest to Smith & Wesson Bush Hog, czyli tania chinska produkcja.
Pierwsza rzecza jaka rzucila mi sie w oczy po wzieciu go do lapy (znaczy sie otwarciu paczki, bo ta droga do mnie przyszlo) byl dosc znacznie niesymetryczny szlif. Nie zebym po sprzecie tej klasy spodziewal sie precyzji wykonania porownywalnej do Sebenzy, ale zawsze jakis taki niesmak pozostaje... Macie tu kilka fotek:
[link widoczny dla zalogowanych Użytkowników]
Jako ze w temacie kukri jestem zielony, nigdy takowym nie pracowalem, to mam pytanie czy owy krzywy szlif moze mi jakos znacznie utrudnic prace nim? Zastanawiam sie czy jest sens walczyc z reklamacja, skoro i tak bede go uzywal do prac ciezszych niz precyzyjne ciecie. Wazy to to swoje, a jak sie jeszcze do tego zamachne, to nie wiem czy jakiemus badylowi zrobi roznice czy szlif z jednej strony ma 1,5mm wiecej, czy mniej. Co o tym myslicie?
Chcialbym jeszcze zapytac o ostrzenie takiego bydlaka. Konkretnie chodzi mi o stopien do jakiego powinien byc naostrzony. Wiadomo, ze nie bede go ostrzyl na brzytwe, bo do golenia mam maszynke. A jak mniej wiecej powinien sobie radzic z kartka papieru? Przy ostrosci fabrycznej generalnie wcale sobie nie radzi Wiem, ze ciezko opisac "stopien naostrzenia", ale wierze w Was
Dzieki & pozdrawiam,
Kajk
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Za Military PLMaczeta Kukri o długości ostrza 12 cali (30,48cm). Głownię wykonano ze czernionej stali 440C
Napisano Ponad rok temu
Jeśli zaś chodzi o ostrzenie to ja swojego (CS carbon v) ostrzylem wstepnie diamentem gerbera, a potem finiszowalem na trianglu, wtedy to juz w zasadzie byl razor-sharp.
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Moje Kukri ostrzę do poziomu gdzie na oko widać że tyle już wystarczy, nigdy nie stosuję testów typu papier czy golenie....