Prawo- grożenie nożem
Napisano Ponad rok temu
Sprawa pilna bo znajomego poniosły nerwy i "wdepnął" w taką sytuację... :?
Napisano Ponad rok temu
§ 1. Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej,
jeżeli groźba wzbudza w zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona, pozbawia człowieka wolności,
podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
§ 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.
nie jestem prawnikem
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Art. 159. Kto, biorąc udział w bójce lub pobiciu człowieka, używa broni palnej, noża lub innego podobnie niebezpiecznego przedmiotu, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
W podanym przez ciebie przypadku, chyba tylko możliwość spełnienia groźby będzie miała znaczenie...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
Sprawa pilna bo znajomego poniosły nerwy i "wdepnął" w taką sytuację... :?
To on grozil czy jemu grozono?
Jak to drugie to niech zbierze dowody(swiadkow).
Napisano Ponad rok temu
raz ze podpada pod grozbe karalna (o ile powiedzenie ze sie "ryj komus obije" nie jest karalne - wiem bo mialem taka sytuacje) to grozenie komus narzedziami nawet jako "pseudo poszkodowany" podlega pod grozbe karalna
nie mowiac o tym ze noza do straszenia sie nie uzywa - tak samo jak broni palnej - i trza byc ..........niemadrym bardzo ......
napisz cos wiecej - czy jemu grozono czyms innym i tak dalej - bo jesli tylko on sie odgrazal
i druga strona poszla na policje ze swiadkami ....to ma przejebane
Napisano Ponad rok temu
to gora jest ta osoba ktora jako pierwsza sklada doniesienie o zamiarze popelnienia przestepstwa/grozby karalnej ......sam mialem taka sytuacje - bez noza - ja powiedzialem ze
"mu morde obije"
on byl na tyle glupi ze napisal sms'a ze "zajebia mnie i cala moja rodzine bandyci z tluszcza co ich tata najal "