Jeszcze o dzwigniach
Napisano Ponad rok temu
Uke są dla niego bardzo bardzo mili i te jego tzw. magiczne sztuczki nie poszłyby przy oborze ... zaręczam Ci...
W porówniu do tego co dotąd widziałem to właśnie Shioda tresował swoich uke jak psy ... a jak nie ruszali się tak jak chciał to ich lał bez litości ...
Napisano Ponad rok temu
Napisano Ponad rok temu
jesli uke pusci uchwyt to calkiem naturalnie tori wchodzi w niego pelna para
no chyba, że to uke puści, aby wejść pełną parą
Napisano Ponad rok temu
Widzisz, istota tej techniki nie jest robienie tenkanow az do zaziajania. :roll: Ta technika ma na celu przelamanie/zniszczenie centrum uke. Tori wchodzi w cenrum atakujacego i jest to niezmiernie nieprzyjemne uczucie.no chyba, że to uke puści, aby wejść pełną parą
Korzenie tej techniki, to unieruchomienie rak tori, zeby nie mogl wyjac miecza.
To prawda, ze Shioda byl bezlitosny dla swoich uke. Jednemu np.przebil watrobe bokenem na pokazie, bo go znienacka zaatakowal z tylu. Gosciu zyje, ma sie dobrze i ma obecnie 8 danUke są dla niego bardzo bardzo mili i te jego tzw. magiczne sztuczki nie poszłyby przy oborze ... zaręczam Ci...
W porówniu do tego co dotąd widziałem to właśnie Shioda tresował swoich uke jak psy ... a jak nie ruszali się tak jak chciał to ich lał bez litości ...
Musisz zrozumiec, ze narzedzia uzywane przez wysoko wycwiczonych ludzi sa komplentnie inne niz tych, co cwicza aikido turystyczne. Np. jednym z najwazniejszych elementow jest zaskoczenie-- ilu ludzi cwiczy w aikido zaskoczenie? Innym, jest wplyw psychologiczny na atakujacego. Ilu ludzi to cwiczy? ........Moge tak bez konca. Oczywiscie tego nie mozna sie nauczyc cwiczac z 1 danem w dojo, bo to przeciez poczatkujacy
Napisano Ponad rok temu
robiłem. Powiem więcej, robił tą technikę na mnie Shoji Seki. Moje refleksje:Nigdy nie robiles techniki to skad wiesz? Z obrazka?
Z własnej woli stajesz na palcach dlatego, że w pierwszym momencie złapałeś nadgarstki po to, żeby je zatrzymać. Przez chwilę od momentu kontaktu, tori ma możliwość rozpoczęcia ruchu. Jeśli to zrobi to "odruchowo" przytrzymujesz jego ręce, co stawia cię w niekorzystnej sytuacji. (ty stoisz na palcach tori ma silną, stabilną pozycję) Tu zgadzam się z osobami, które twierdzą, że trzymasz po to, żeby nie dostać w papę. Nawet jeśli puszczę i spróbuję wykonać atak (dać w papę) to moja niekorzystna sytuacja sprawia, że jestem dużo wolniejszy i mogę zadać słabszy cios. Dlatego utrzymuję uchwyt. Wolę być rzuconym niż dostać.
To były takie moje refleksje.
Jak napisalem ciezar ciala jest podpaty z jednej stony nogami z drugiej opiera sie o rece tori. Nie pisa;em ze CALY cieza jest na nadgarstkach.
Popatrz sie uwaznie, uke balansuje na czubkach palcow, a jego ciezar ciala opiera sie na jego wlasnych nadgarstkach. To jego trzeci punkt podparcia. A wlasciwie drugi .
Masz rację. Przepraszam, przeczytałem wybiórczo.
Jednak twierdzisz, że nadgarstki są punktem podparcia. tzn. część 70-80kg uke wisi na wyciągniętych rękach tori. W tym ułożeniu rąk pracuje głównie mięsień naraminenny, który nie jest zbyt silnym mięśniem, a szczególnie u kogoś takiego jak pan na załączonym obrazku.
Na moją znajomość anatomi (a w szczególności układu kostno-mięśniowego) to na tak z dziesięć kilo można podnieść (utrzymać) w ten sposób [nie dotyczy Pudzianowskiego]
Aby mówić o tym, że tori podnosi uke (działa na niego w górę), to jak dla mnie tori musi podnieść ponad 50% masy ciała uke (czyli około 35-40). Czyli po prostu się nie da.
Być może stwierdzisz, że tori zakłada dźwignię. Jaką? Chyba mentalną.
that's all for today
Napisano Ponad rok temu
no jak ty tutaj dzwigni nie widzisz, to ja juz dziekuje.Być może stwierdzisz, że tori zakłada dźwignię. Jaką? Chyba mentalną.
that's all for today
Napisano Ponad rok temu
no jak ty tutaj dzwigni nie widzisz, to ja juz dziekuje.Być może stwierdzisz, że tori zakłada dźwignię. Jaką? Chyba mentalną.
that's all for today
SIDOROWSKI
Ja państwa bardzo przepraszam... Ale moja żona przeprasza bo śpi.
Zaniemogło biedactwo. Ona w ogóle ma jakąś ogólną tendencję: kolka, wątroba, śledziona, noga...
ŚPIEWAK
... Aaa... To takie te... W jakich operetkach grałem? "Straszny dwór", "Halka", "Jadzia wdowa"...
SIDOROWSKA
... ja myślę...
SIDOROWSKA [Do MĘŻA]
A ty gdzie się obijasz?
SIDOROWSKI
O! Podźwignęło się biedactwo.
Przyczyna tego, ze Szczepan sie nie moze z nami dogadac, jest czysto lingwistyczna, bo:
Pojecie dzwigni w sztukach walki jest bardzo precyzyjne, ale jednoczesnie scisle zalezne od jezyka, w jakim przekazywana jest dana sztuka walki. Nalezy pamietac, ze zakresy znaczeniowe slowa dzwignia i jego tlumaczen w jezykach: polskim, japonskim, angielskim, francuskim itd. sa bardzo rozne.
Napisano Ponad rok temu
czy tam jest dzwignia, taka dzwignia, ze uke nic nie moze zrobic, to nie powiem. jak sie tori bedzie za dlugo zastanawial, to uke stanie normalnie na calych stopach, chwile pozniej kopnie tori w jaja i dobranoc
Napisano Ponad rok temu
PS. to chyba nie jest o skuteczności aikido
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych
10 następnych tematów
-
"złam mu rekę i bądź lepszy" smakowity artykulik
- Ponad rok temu
-
ataki w aikido
- Ponad rok temu
-
Hiroshi Tada
- Ponad rok temu
-
Aikido - style, szkoły i....pieniądze
- Ponad rok temu
-
Aikido i dzieci - ciekawostka
- Ponad rok temu
-
Relacja ze stażu z PATRICK MATOIAN sensei– 15-16/0
- Ponad rok temu
-
Aikido Bulgaria
- Ponad rok temu
-
Strategia "walki" w aikido ?
- Ponad rok temu
-
Fajni instruuktorzy i ludzie, gdzie?
- Ponad rok temu
-
audycja w Trójce
- Ponad rok temu